Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerroin n. viikko sitten että rinnassa patti. Tänään mammografia

Vierailija
27.04.2015 |

Pelon sekavat tunteet. Tänään se selviää, oli mitä oli! Pelottaa ihan hirveästi.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meni?

Vierailija
2/46 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi se pahin, niin nykyhoidot ovat aika hyviä! Tsemppiä!

Vierailija
4/46 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyhmy on pahin, poistetaanko koko rinta vai pelkkä kyhmy? Ap

Vierailija
5/46 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen sinun patti on? Onko esimerkiksi kuinka iso ja kivulias? Itsellä on nyt muutaman viikon ollut kyhmy rinnasssa, joka ärtyy jos sitä koskee - tällöin kipuilee kainaloon, käteen ja kylkeen... Kävin näyttämässä terveyskeskuksessa mutta en saanut lääkärille aikaa koska kuulemma ihan normaalia

Vierailija
6/46 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin ja mun kaverilla ollut patti rinnassa, rasvapatteja olivat kumpikin, jotka lähtivät ajallaan pois. Jos on pahin, niin ensin tutkitaan ja sitten päätetään mitä tehdään. Koita ottaa tilanne kerrallaan :-) Paljon onnea mukaan tutkimuksiin!

Vierailija
7/46 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 08:09"]

Jos kyhmy on pahin, poistetaanko koko rinta vai pelkkä kyhmy? Ap

[/quote]

Yleensä käsittääkseni tehdään säästävä leikkaus, jos se on mahdollinen. Älä sure sitä vielä. Itse olin samassa tilanteessa kuukausi sitten. Onneksi uutiset olivat hyviä eikä ollut kyse pahanlaatuisesta kasvaimesta. Kuvaus oli kivuton ja henkilökunta mukavaa. Tsemppiä!! Tulethan kertomaan tuloksista.

Vierailija
8/46 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Mulla rinnan patti oli maitokysta.

Vierailija
9/46 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää rinnan menetystä. Päinvastoin, jos kyhmy on pahanlaatuinem niin haluan koko rinnan veke. Ap

Vierailija
10/46 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sitten miten kävi, mulla on sama edessä myöhemmin tällä viikolla.

Vierailija
11/46 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mammografia pahanlaatuista kasvainta varmista 100%, siihen tarvitaan vielä ohutneulanäyte.

Vierailija
12/46 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 07:56"]

Pelon sekavat tunteet. Tänään se selviää, oli mitä oli! Pelottaa ihan hirveästi.

[/quote]

Jos on pelkkä mammografia, ja on aihetta epäilyyn syövästä, et saa tuloksia heti. Silloin otetaan biopsia, jonka tulokset tulee myöhemmin. Ja rinnan poisto riippuu monesta seikasta: kasvaimen koosta ja sijainnista, sen aggressiivisuusasteesta ja levinneisyydestä. Itselleni tehtiin osapoisto, ja myöhemmin poistettiin myös kainalon imusolmukkeet toisessa leikkauksessa.

Vierailija
13/46 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 08:12"]

Millainen sinun patti on? Onko esimerkiksi kuinka iso ja kivulias? Itsellä on nyt muutaman viikon ollut kyhmy rinnasssa, joka ärtyy jos sitä koskee - tällöin kipuilee kainaloon, käteen ja kylkeen... Kävin näyttämässä terveyskeskuksessa mutta en saanut lääkärille aikaa koska kuulemma ihan normaalia

[/quote]

Mene hyvä nainen yksityiselle. Parempi tuo on tarkistaa, nopeat toimenpiteet antavat huomattavasti paremman ennusteen.

Ja tuo on se syy, miksi emme asioi noissa arvauskeskuksissa, jossa joku tollo hoitaja saa päättää, mitä hoitoa saa.

Vierailija
14/46 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle olen menossa. Aika on varattu niin että tehdään ultra, mammografia ja tarvittaessa ohutneulanäyte. Sain myös tk:sta lähetteen mutta se koskee vain mammografiaa, muut maksan itse. Viikonlopun onniatuin olemaa ajattelematta ja murehtimatta asiaa, mutta nyt aamusta alkaa olla jo todella ahdistava olo. Tuntuu että pyörryttää. Ap

Vierailija
15/46 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko ohutneulanäytteen tuloksia pitää osottaa? Ap

Vierailija
16/46 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:02"]

Kauanko ohutneulanäytteen tuloksia pitää osottaa? Ap

[/quote]

n. viikko yleensä

Vierailija
17/46 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä matkaan!

Vierailija
18/46 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vielä viikko! Tuntuu että muserrun tähän. Minulla on neljä lasta ja ikääkin vasta 30+. Minä vaan en voi olla ajattelematta että minun pienokaiset joutuisivat hautaamaan oman äitinsä.

Vierailija
19/46 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa tässä nyt hautajaisiasi vielä vietetään. Monesti nuo ovat harmittomia rasvapatteja. Jos et tupakoi niin huolta on vielä vähemmän.

Vierailija
20/46 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja voimia ap!! <3