Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeasti, pitääkö kiusaamista vain KESTÄÄ...?

Vierailija
26.04.2015 |

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2445556-tekisitko-itsemurhan-tassa-tapauksessa/

Perustuen tähän ketjuun, siitä otsikko.

Olen siis tuon ketjun ap ja olen avautunut tästä kiusaamisasiasta keskustelupalstoilla monesti aikaisemminkin. Sitten se avautuminen jäi pois, kun mulla alkoi mennä hyvin elämässä... Nyt tapahtui ehkä pieni järkyttävä juttu, mikä nosti kaikki ahdistavat tunteet pintaan! sen voi lukea tuolta linkkaamastani ketjusta.

Mutta en tiedä, pitäisikö mun enemmän olla järkyttynyt noiden ihmisten vastauksista! vai tosta mitä mulle EHKÄ tapahtui. Tuntuu että ensimmäisestä.

Miten kukaan ihminen kehtaa edes sanoa toiselle ihmiselle, että kiusaamista pitäisi KESTÄÄ ...?

Minusta se kuulostaa aivan järjettömältä ja järkyttävältä!

Omaan korvaan se kuulostaa aika järjettömältä ja järkyttävältä, sen takia, kun se on tekona niin VÄÄRIN. Ei missään nimessä oikeudenmukaista ja sillä on monesti niin kauas kantoiset seuraukset. ! Ihmisistä tulee pahimmissa tapauksissa kouluampujia tai muunlaisia seonneita jotka tekee henkirikoksen! Tai tappaa itse itsensä! Lievemmissä ja yleisemmissä tapauksissa, kiusatusta tulee jokatapauksessa mielenterveysongelmainen, ramppaa terapioissa, syö mielialalääkityksiä, joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle...

Niin ne on minusta jo ihan älyttömän hirveitä asioita!

Miten joku kehtaa sitten vielä edes sanoa/vaatia, että jos joskus kiusaaminen alkaa uudestaan kaikista muutoksista huolimatta, niin jonkun ihmisen pitäisi vaan KESTÄÄ henkistä väkivaltaa koko loppuikänsä...!?

Tajuaako nuo ihmiset kunnolla edes mistä puhuu... Okei osa väittää että niillä on omakohtaisia kokemuksia, mutta siis monesti raju henkinen väkivalta rampauttaa jo 2-3v ihmisen, niin miten sitten sellaista kestetään loppuikä !?

Minä oon ainakin niin herkkä ihminen etten pysty siihen.

Oon itkeskelly ja oksennellu koko loppu viikon tota asiaa, koska pelottaa, että se kiusaaminen alkaa taas uudestaan ja mä oon tehny niin paljon muutoksia sen eteen ettei alkaisi: muuttanut muualle, alkanut opiskelemaan... jne. Yrittänyt elää kaikin puolin mahdollisimman hyvää elämää ja olla hyvä ihminen , miksi mun pitäisi siis vielä joutua kärsimään noin silmittömästi !? En ymmärrä siihen syytä.

Ja oon oikeesti myös oksetanu, koska stressaantuneena mulle tulee etenkin päänsärky ja sit kun sitä jatkuu pitkään, tulee pahoinvointi ja pahoinvoinnista lentää lopuks sit vaikka laatta ... EI MUN KEHO JAKSA VAAN OIKEASTI UUSINTA KIERROSTA SITÄ RUMBAA ! :'(

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:51"]Voimia sulle ap. Ihan vihjeenä, että kannattaisi lopettaa tuo sanojen korostaminen isoilla kirjaimilla. Teksti näyttää silloin päällepäin niin hullulta, että pelottaa alkaa edes lukemaan. Jos kiusaaminen meinaa alkaa uudestaan, niin kannattaa vaan yrittää loukata kiusaajaa niin kovasti takaisin kun vaan osaat. Usein myöhemmällä iällä ihmiset osaavat jo käyttäytyä onneksi paremmin, joten älä pelkää tuhaa, ennenkuin mitään on edes tapahtunut. Nyt kiusaat itseäsi enemmän kuin on tarpeen.

Opettele vaikka meditoimaan ja katso umpärillesi, onko juuri nyt asiat oikeasti huonosti? Yleensä se nykyhetki on ihan hyvä tai ainakin siedettävä. Yritä hakea siitä mielenrauhaa ja elää enemmän todellisuudessa. Nyt ne pelot ja ajaukset ovat liikaa mielessä. Silmät auki ja katso ympärillesi, niin huomaat, että ei ole mitään hätää tällä hetkellä.
[/quote]

Kiitos. Joo halusin vaan korostaa ja painottaa tiettyjä asioita, siks kirjotin isolla. :) nyt näihin vastauksiin vastailen ihan vaan näin tikkukirjaimilla!

Miten voisin sitten loukata oikein pahasti? Etenkin kun kiusaajia on joskus ollut oikein paljon..

Vierailija
22/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:57"]Voi saatana. Aloittajalle yritettiin tarjota apua mutta se ei kykene ottamaan sitä vastaan eikä sulattamaan mitään ajatuksia tai näkökulmia. Ei kiusaamista ja vainoamista pidä kestää mutta muita ihmisiä valitettavasti pitää, myös niitä rasittavia ja ahdistavia moukkia. Tottakai kiusaaminen on väärin ja se että ihmisiä ajetaan itsemurhaan. Tämän tiedän äärimmäisen hyvin kun olen itse viimeiset muutamat viikot hautonu itsemurhaa nimenomaan kiusaamisen takia, tänä yönäkin olen aika lujaa siitä kuolemasta haaveillut.

Valitettavasti lain keinoin voidaan turvata vain rajallinen määrä rauhaa ihmiselle. Ei esim. sitä että joku tietty henkilö jolla ei ole edes lähestymiskieltoa, ei muuttaisi samalle asuinalueelle. Voidaan laittaa rangaistusta kunnianloukkauksista jos ne ovat todennettavissa tai jotain muuta vastaavaa. Aika vähän kuitenkin.

Mäkin laitoin jotain puolustelua tuon aloittajan kiukuttelusta mutta nuo reaktiot nyt kyllä menee ihan yli. On ihan hyvä että tää ihminen on jo siellä terapiassa...
[/quote]

No siinäpä taas yks ihminen, joka ei ymmärrä minun näkökulmia yhtään. :) että voi saatana vaan itelles!

Mutta mitä se apu sitten oli siellä mitä konkreettisesti tarjottiin? Joo-o välillä tarjottiin esim. Tuota poliisi vaihtoehtoa ja ihan hyvä se... Mutta niin kun noin muuten?

Ja olen tosi pahoillani että joudut kestää tuollaista helvettiä. ;// toivottavasti asia ratkeaa jotenkin! Toi on niiiiin väärin ja sun ei pitäisi kestää sitä. <3

Välillä vaan tuntuu et ihan kuin elämässä ei TOSIAAN ois muuta todellista ulospääsyä jossain tilanteissa kun tappaa itsensä tai se toinen ihminen. Etenkin jos asia on muista riippuvainen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 23:06"]EI TODELLAKAAN.

jos vartiaja/partio tee mitään, juttele vaikka mailan kanssa. Mitä mieltä olet "Yhteiskunnan Vihollisesta"?
[/quote]

Nyt en ihan ymmärtänyt? Onko toi "yhteiskunnan vihollinen" siis joku kirja vai??

Vierailija
24/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:57"]Voi saatana. Aloittajalle yritettiin tarjota apua mutta se ei kykene ottamaan sitä vastaan eikä sulattamaan mitään ajatuksia tai näkökulmia. Ei kiusaamista ja vainoamista pidä kestää mutta muita ihmisiä valitettavasti pitää, myös niitä rasittavia ja ahdistavia moukkia. Tottakai kiusaaminen on väärin ja se että ihmisiä ajetaan itsemurhaan. Tämän tiedän äärimmäisen hyvin kun olen itse viimeiset muutamat viikot hautonu itsemurhaa nimenomaan kiusaamisen takia, tänä yönäkin olen aika lujaa siitä kuolemasta haaveillut. Valitettavasti lain keinoin voidaan turvata vain rajallinen määrä rauhaa ihmiselle. Ei esim. sitä että joku tietty henkilö jolla ei ole edes lähestymiskieltoa, ei muuttaisi samalle asuinalueelle. Voidaan laittaa rangaistusta kunnianloukkauksista jos ne ovat todennettavissa tai jotain muuta vastaavaa. Aika vähän kuitenkin. Mäkin laitoin jotain puolustelua tuon aloittajan kiukuttelusta mutta nuo reaktiot nyt kyllä menee ihan yli. On ihan hyvä että tää ihminen on jo siellä terapiassa... [/quote] No siinäpä taas yks ihminen, joka ei ymmärrä minun näkökulmia yhtään. :) että voi saatana vaan itelles! Mutta mitä se apu sitten oli siellä mitä konkreettisesti tarjottiin? Joo-o välillä tarjottiin esim. Tuota poliisi vaihtoehtoa ja ihan hyvä se... Mutta niin kun noin muuten? Ja olen tosi pahoillani että joudut kestää tuollaista helvettiä. ;// toivottavasti asia ratkeaa jotenkin! Toi on niiiiin väärin ja sun ei pitäisi kestää sitä. <3 Välillä vaan tuntuu et ihan kuin elämässä ei TOSIAAN ois muuta todellista ulospääsyä jossain tilanteissa kun tappaa itsensä tai se toinen ihminen. Etenkin jos asia on muista riippuvainen!

[/quote]

Mitä sä haluat? Se apu jota sä tarvitset on se että opit ottamaan asiat rauhallisemmin. Mutta neuvot joiden tarkoituksena on tätä kertoa ei kelpaa kun ne käännetään siihen että kiusaamista pitäisi sietää. Ei mitään konkreettisia apuja tuollaiseen traumaperäiseen skitsoamiseen ole.

Ikävä totuus on se että monenlaista paskaa moni ihminen joutuu elämässään sietämään. Sen kanssa on opittava pärjäämään tai sitten on seottava ja tapettava joku - tai itsensä, tai sekä että, tai käytettävä huumeita tai jotain muuta vastaavaa pakokeinoa.

Vierailija
25/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 23:14"]Sinullehan on yritetty tolkuttaa sitä, että sinun pitää oppia elämään sen asian kanssa, että sinua on kiusattu. Sinulla on todennäköisesti traumaperäinen stressihäiriö, joka paranee terapialla ja lääkityksellä. Suhtautumistapasi on hyvin ylilyövä, joka kertoo ettet ole käsitellyt traumaa. Hoitoon ja niin alkaa elämä hymyillä :)

Ja eihän sinua nyt kiusata, ei ole edes pelkoa että kiusaaminen alkaa, itse suurentelet asiaa omassa päässäsi. Sekin kuuluu tuohon stressireaktioon.
[/quote]

No kyllähän mä osaankin sen asian kans elää. Välillä vaan tuntuu nololta kun näin nättiä tyttöä on kiusattu ja olen oppinut joskus vasta jotkut asiat kiusaamisen kautta, miten poikien/miesten kanssa tulisi toimia oikeaoppisesti. Nolottaa sekin, että olen joskus ollut/olen välillä vähän yksinkertainen... Omastanikin mielestä. Mutta noh, minkäs teet, se olen vain minä! :) olisin halunnut osata siis jo hyvät ihmissuhde taidot ilman kiusaamista niin tuskin olisin koskaan tohon kiusaamis pisteeseen edes päätynyt?

Ja siis se miten mä osaan sen asian kans elää, nii oon hyväksyny et minua on kiusattu. Vaikka oon tehny tyhmiä asioita, itse tekona se kiusaaminen ei oo ollu mun vika!. Mut emmä näe tarvetta puhua siitä nykysissä ihmissuhteissa, koska en vaan halua et ihmiset näkee mua siinä valossa et toi on entinen kiusattu ja sil on joskus ollu huoran maine! Niin kun ihmiset pakostikin näkis, jos ne tietäis. Haluan nyt olla niiden silmissä tää harmaa tai aika persoonallinenkin tavis, jonka elämässä ei oo koskaan ollu kauheita kriisejä! Senhän takia mä muutinkin, luodakseni uutta minuutta ja elämää. En sen takia, että rupeaisin täällä kertomaan, millasta entinen elämäni on ollu. Sitä en vaan pysty hyväksymään jos se helvetti ja ne kaikki kidutustavat mitä sillon oli, alkais uudestaan, koska ne oli just ne asiat mitkä minut huonoon kuntoon vei!

Vierailija
26/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun asiani eivät ratkea millään. Jos tietäisit millaisessa tilanteessa minä elän, sä olisit jo kuollut. Joillekin se minkä pelkkä uhka saa sut paskahalvaukseen, eli paskapuheiden ja huonon maineen kanssa eläminen on jokapäiväistä arkea.

Vierailija
27/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 23:42"]Jos haluat hyvän terveyden, sinun pitää mennä hoitoon. Jos reagoit noinkin rankasti noin pientä asiaa, ei sinulla ole kaikki kunnossa. Mt-toimistoon yhteys, heti huomenna :) Pääset terapiaan ja saat ahdistusta helpottavan lääkityksen. Noin isoa traumaa ei pysty yksin omin voimin parantamaan.
[/quote]

Mä olen tehnyt jo niin... Ja rauhottaviin jäänyt joskus koukkuun...

Vierailija
28/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajien ulottuvilta kannattaa poistua. Itse lähdin ulkomaille koulun jälkeen, jossa minua kiiusattiin rankasti ekaluokalta lukioon asti. Muutama vuosi briteissä opiskelemassa ja tottumassa normaaliin sosiaaliseen kanssakäymsieen jossa kaikki eivät kiusaa minua, niin itsevarmuus ja henkinen hyvinvointi kasvoivat huimasti. 

Vierailija
29/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:05"]No elämä on kestämistä. sun kiusaajat hallitsee sua edelleen koska reagoit noin vahvasti. Onko sulla hoitosuhde jonnekin ja lääkitys? Sulla saattaa olla ahdistuneisuushäiriö.
[/quote]

No eihän se jumalauta ihme ole, jos mulla on tuollasen maine ja kiusaamisahdistelun seurauksena tullut ahdistuneisuushäiriö... Joskus olen siitäkin asiasta yhelle kiusaajalle sanonu ja se vaan nauro... Vissiin oli jonkinlainen nautinto sille. Ja tosiaan kun tämä kiusaaminen ei vaan oo ollu ihan minun omassa päässä, vaan tapahtunut oikeasti, niin vähän vaikea sitä on minun itseni hallita täysin..........

Vierailija
30/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:57"]Voi saatana. Aloittajalle yritettiin tarjota apua mutta se ei kykene ottamaan sitä vastaan eikä sulattamaan mitään ajatuksia tai näkökulmia. Ei kiusaamista ja vainoamista pidä kestää mutta muita ihmisiä valitettavasti pitää, myös niitä rasittavia ja ahdistavia moukkia. Tottakai kiusaaminen on väärin ja se että ihmisiä ajetaan itsemurhaan. Tämän tiedän äärimmäisen hyvin kun olen itse viimeiset muutamat viikot hautonu itsemurhaa nimenomaan kiusaamisen takia, tänä yönäkin olen aika lujaa siitä kuolemasta haaveillut. Valitettavasti lain keinoin voidaan turvata vain rajallinen määrä rauhaa ihmiselle. Ei esim. sitä että joku tietty henkilö jolla ei ole edes lähestymiskieltoa, ei muuttaisi samalle asuinalueelle. Voidaan laittaa rangaistusta kunnianloukkauksista jos ne ovat todennettavissa tai jotain muuta vastaavaa. Aika vähän kuitenkin. Mäkin laitoin jotain puolustelua tuon aloittajan kiukuttelusta mutta nuo reaktiot nyt kyllä menee ihan yli. On ihan hyvä että tää ihminen on jo siellä terapiassa... [/quote] No siinäpä taas yks ihminen, joka ei ymmärrä minun näkökulmia yhtään. :) että voi saatana vaan itelles! Mutta mitä se apu sitten oli siellä mitä konkreettisesti tarjottiin? Joo-o välillä tarjottiin esim. Tuota poliisi vaihtoehtoa ja ihan hyvä se... Mutta niin kun noin muuten? Ja olen tosi pahoillani että joudut kestää tuollaista helvettiä. ;// toivottavasti asia ratkeaa jotenkin! Toi on niiiiin väärin ja sun ei pitäisi kestää sitä. <3 Välillä vaan tuntuu et ihan kuin elämässä ei TOSIAAN ois muuta todellista ulospääsyä jossain tilanteissa kun tappaa itsensä tai se toinen ihminen. Etenkin jos asia on muista riippuvainen!

[/quote]

Mitä sä haluat? Se apu jota sä tarvitset on se että opit ottamaan asiat rauhallisemmin. Mutta neuvot joiden tarkoituksena on tätä kertoa ei kelpaa kun ne käännetään siihen että kiusaamista pitäisi sietää. Ei mitään konkreettisia apuja tuollaiseen traumaperäiseen skitsoamiseen ole.

Ikävä totuus on se että monenlaista paskaa moni ihminen joutuu elämässään sietämään. Sen kanssa on opittava pärjäämään tai sitten on seottava ja tapettava joku - tai itsensä, tai sekä että, tai käytettävä huumeita tai jotain muuta vastaavaa pakokeinoa.
[/quote]

No siihenhän se homma menee, jos toi helvetti alkaa uudestaan...

Vai voiko sinusta väkivaltaa kestää koko elämänsä niin ettei sillä tulisi olemaan suuria vaikutuksia?

Mun mielestä sä elät kuplassa, mikä pitäis puhkaista.

Vierailija
31/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuskin on oikeasti nuori ihminen, kun kirjoittaa jotenkin niin naurettavan yliampuvan teinisti. Ei kukaan parikymppinen kirjoita enää noin. Oiskohan trolli koko stoori, innoittajana AV:n kiusaamiskamppanja.

Vierailija
32/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:44"]Ja mun asiani eivät ratkea millään. Jos tietäisit millaisessa tilanteessa minä elän, sä olisit jo kuollut. Joillekin se minkä pelkkä uhka saa sut paskahalvaukseen, eli paskapuheiden ja huonon maineen kanssa eläminen on jokapäiväistä arkea.
[/quote]

Tee jokin ratkaisu. Esim. Mä oon sellanen ihminen, että en pystyis kyllä myöskään halvaantuneena elämään. Jos halvaantuisin vaikka kaulasta alaspäin lähtisin täältä oman käden kautta tai ikinä en suostuisi elämään esim ilman toista jalkaa, sillon lähtisin myös oman käden kautta...

Mutta psoriaksen kanssa pystyn kyllä elämään.

Ja henkisesti oon niin herkkä, että en pysty elämään niin kauan kun täällä eletään niin henkisen väkivallan uhrina. Näin se vaan on.

Vierailija
33/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:51"]Kiusaajien ulottuvilta kannattaa poistua. Itse lähdin ulkomaille koulun jälkeen, jossa minua kiiusattiin rankasti ekaluokalta lukioon asti. Muutama vuosi briteissä opiskelemassa ja tottumassa normaaliin sosiaaliseen kanssakäymsieen jossa kaikki eivät kiusaa minua, niin itsevarmuus ja henkinen hyvinvointi kasvoivat huimasti. 
[/quote]

Ei tää homma voi kuitenkaan mennä niin pitkälle että mun pitäisi paeta omasta kotimaastani, täysin eri maahan ja jokseenkin ainakin erilaiseen kulttuuriin. Eikä mulla ole myöskään rahaa, kielitaitoa ja rakastan suomea !

Että tota noin, joku paikka mun pitäisi täältä löytää missä mä saan elää noilta paskapäiltä ihan rauhassa.

Vierailija
34/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:59"]Ap tuskin on oikeasti nuori ihminen, kun kirjoittaa jotenkin niin naurettavan yliampuvan teinisti. Ei kukaan parikymppinen kirjoita enää noin. Oiskohan trolli koko stoori, innoittajana AV:n kiusaamiskamppanja.
[/quote]

No sinä saat luulla oikeasti mitä haluat, mutta kyllä kuule vaan meitä kiusattuja ja kiusaajia on. :D se on ihan todellista elämää! :)

Vierailija
35/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten mikä mua ihmetyttää, miksi noin monta alapeukkua? Alotukseen, jossa ihmisellä on oikeasti hätä ja oikean asian puolesta. Kiusaajatko taas liikkeellä?

Ja mitäkö minä haluan? Se lukee tuolla helvetin isoilla tikkukirjaimilla tuolla alotuksessa!

Ja elämän ei kuulu olla jatkuvaa kestämistä. Esim. Huonojen asioiden kanssa. Elämään pitää mahtua myös rauhallisuutta ja onnea, jotta jaksaa elää!

Terveisin, Ap

Vierailija
36/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonyymiteettiyden dilemma: Tuntemattomana voisit avautua mieltä painavasta asiasta, mutta sen sijaan saat kuulla sellaista loanheittoa että tekisi mieli olla hissun kissun. Kiusaaminen on yleensä merkki siitä, että kiusaajalla itsellänsä on jotain hampaan kolossa jonkin asian suhteen ja hän projisoisen toiseen.

Toivotan sulle tsemppiä ja suosittelen puhumaan asiastasi läheisen kanssa, helpottaa minulla aina kun voin puhua hyvän, luotettavan ystävän seurassa. Menemättä asiasi yksityiskohtiin, keskustelu terveydenhuollon alan ammattilaisen luona tuo yleensä uutta perspektiiviä asiaan ja he voivat ohjata oikean avun pariin. Tunnen monia, joilla on helpottanut suuresti.