Rehellisesti: oletko kostanut puolison pettämisen pettämällä sitten itsekin?
Monihan käyttää toisen uskottomuutta syynä ja antaa sitten luvan pettämiseen itsellekin. Rehellisesti sanoen olen tätä itse miettinyt, kun ensimmäistä kertaa avioliittoni aikana olen nyt hyvin ihastunut toiseen mieheen. Ja oma mies taas on takavuosina 2 kertaa pettänyt.
Kommentit (13)
Kyllä olen. Ja tuntui oikein hyvältä. En toki siis kertonut puolisolle. Se olisi jo vähän sairasta.
Oma pettäminen ei paranna suhteen tilaa. Näin minä vastasin. Ja ihan kokemusta on. En kostanut, ei käynyt mielessäkään.
Olisi pitänyt vain itse lähteä, nimittäin mies sitten päätti jättää minut 15 avioliittovuoden jälkeen tuosta noin vain. Ja pettäminen tapahtui suhteen alkupuolella siis.
Kyllä olen. Miehen salasuhde paljastui isyystestin kautta, on siis saanut lapsen lyhyehköstä suhteesta. Kaikki tunteeni, kaikki kunnioitus ja arvostus kuoli siihen paikkaan, mutta en lähtenyt vielä. Vasta kun olin ensin pannut paria miehen kaveria ja kertonut, että hyvin paninkin.
Kostaisin pettämisen jättämisellä, en omien arvojen rikkomisella
Mielenkiintoinen keskustelu. Olen läheltä päässyt seuraamaan tätä asiaa kahden ystäväpariskunnan kautta. Molemmilla ensimmäisestä pettämisestä (toisessa petti vaimo, toisessa mies) lähti uskottomuuskierre, jossa molemmat ovat sittemmin pettäneet useita kertoja. Eli näkisin, että se ensimmäinen pettäminen on vedenjakaja, jonka jälkeen seuraavat kerrat usein voivat olla helpompia.
No totta helkkarissa ajattelen, että myös toisella on sitten lupa pettää. Sitten, kun tämä on tapahtunut, voidaan aloittaa puhtaalta pöydältä. Ei tietenkään ole pakko pettää, mutta ajattelen että luvallista se on.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on minulle aina ollut suuri mysteeri tässä pettämiskeskustelussa. Minusta uskollisuus parisuhteessa mitataan ihan muilla asioilla kuin fyysisesti. Minun arvojeni mukaista on olla elämänmittainen kumppani eikä toiseen mustasukkaisesti takertuva omistaja.
Samat säännöt molemmille. Jos toinen pettää, saa toinenkin sen tehdä. Mieheni petti minua. Se oli minulle kova paikka. Nyt petän häntä ja nautin kun hän kiemurtelee epäluuloissaan mustasukkaisena, kuten minä aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Kostamalla pettäminen olisi kuin kakkaisin omaan sieluuni.
Juuri noin, pa...n maku jäi kostosta, olisi pitänyt arvostaa itseäni enemmän. Kosto ei ollutkaan suloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on minulle aina ollut suuri mysteeri tässä pettämiskeskustelussa. Minusta uskollisuus parisuhteessa mitataan ihan muilla asioilla kuin fyysisesti. Minun arvojeni mukaista on olla elämänmittainen kumppani eikä toiseen mustasukkaisesti takertuva omistaja.
Sanoo pettäjä.
Panin miehen parasta kaveria ennenkö jätin sen. Tuskinpa kaverinsa on asiaa tunnustanut, joten en usko, että mies tuosta tietää. Itse mietin kostonhimoisena miehelle kertomista, olisi menettänyt parhaan kaverinsa siinä samalla. Mokoma pettävä ja valehteleva paska. Pahimman kiukun laannuttua annoin asian olla. Tapahtumasta on varmaan 15 vuotta aikaa. Luultavasti ukkelit ovat edelleen kavereiden keskenään.
Kostamalla pettäminen olisi kuin kakkaisin omaan sieluuni.