Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni yli 50 + korkeasti koulutettu ei pääse edes työvoimatoimiston koulutuksiin. Eli he ovat myös huonossa asemassa. Töihin ei oteta eikä k...

Vierailija
06.01.2022 |

Jotenkin omituista. Tuttu haki välinehuoltajan koulutukseen mutta ei päässyt kun on korkeasti koulutettu.

Töihin ei kelpaa ja koulutukseen ei pääse.

Tarjotaan jotain tsemppikoulutusta!

Kommentit (338)

Vierailija
321/338 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulis korkeasti koulutetuilla olevan viiskymppisenä jo niin paljon säästöjä ja omaisuutta että pystyvät niillä elämään loppuelämänsä. Jos ei ole niin katse peiliin. En tunne sympatiaa ikävä kyllä, ryhmä on täysin marginaalinen ja ikääntyy koko ajan. 

Ei se koulutus rahaa tuo. Olen köyhä kuin kirkonrotta ja tohtorintutkinto löytyy luonnontieteistä.

Miten helposti pääsette haastatteluun? vai pääsettekö sinne asti tämän ikäisenä? eikö muka sitten mitään muuta työtä saa vaikka miten haette jos nyt sattuisi olemaan vaikka tehdastyö!

mutta ei sen puolesta ei tunne itsekään työtä saavan ja lähenen viittäkymppiä ja pelkkä amis.

Tehdastöitä ei enää juuri ole. 

Vierailija
322/338 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly vie meidän työt. Ohessa googlen tekoälyn tuottama tiivistelmä jostain joka liittynee pyöröoviin:

"Aalto-yliopiston Dipoli, joka tunnetaan myös Aalto-yliopiston päärakennuksena, ei ole varsinaisia pyöröovia, vaan siinä on tavalliset ovenkäyttöiset oveja. Dipoli on Aalto-yliopiston kampusrakennus Otaniemessä, ja sen eteen on lisätty ns. pyöröoveja, joissa on pyöröovet. Pyöröovet ovat usein käytössä aulassa tai pääovien lähellä."

Tämän jälkeen voikin hyvillä mielin jäädä eläkkeelle viiskymppisenä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/338 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
324/338 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
325/338 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
326/338 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen akateeminen ja olen hakenut vaikka miten pienipalkkaisia töitä, mutta ei oteta töihin! Motivoituneisuuskaan ei auta. T. N55

Vierailija
327/338 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
328/338 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
329/338 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
330/338 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
331/338 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
332/338 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
333/338 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
334/338 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäriin töihin? Siellä on korkeasti koulutettuja töissä erilaisilla koulutustaustoilla.

Vierailija
335/338 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo, mitä olet tehnyt asian hyväksi??

Vierailija
336/338 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
337/338 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
338/338 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut näitä työttömien työkkärikokemuksia aika ihmeissäni. Olen nelikymppinen nainen ja jäin työttömäksi viime kesänä. Muutaman kuukauden olin kotona, kunnes silmääni sattui työvoimakoulutus, jossa sai suorittaa toisen asteen tutkinnon minua kiinnostavalta alalta. Ongelmana oli se, että minulla on saman alan amk-tutkinto (jonka töitä en ollut koskaan tehnyt), joten olin varma, etten voi päästä koulutukseen. Hain kuitenkin ja perustelin hakemuksessani, että saisin päivitettyä vanhaa koulutustani ja samalla hankittua työkokemusta, koska työvoimakoulutukseen kuuluu työssäoppimisjakso. Ja pääsin koulutukseen. Rahoituksena minulla on ansiosidonnainen, johon vielä koulutuksen ajalta saan korotusosan ja päivärahan.

Pointtina siis se, että olen saanut tosi hyvää ja asiantuntevaa palvelua työkkäristä. Toki itse saa olla aktiivinen ja asioita joutuu selvittelemään ja kyselemään, mutta aika hyvin on työttömien asiat Suomessa.

Mistä näitä sikiää? Kai ymmärrät, että sinulle nyt arpa osui siihen 20 joukkoon, joka otettiin. Moni muu jäi rannalle. Olen itsekin joskus päässyt johonkin koulutukseen, mutta monen monta kertaa on myös hylsy tullut, vaikka olen perustellut ihan samoin kuin sinäkin. Et sinä tuota perustetta ole ainoana keksinyt, jos niin luulet. Hylkyperusteet hatusta vedettyjä, yleinen on "ei koulutustarvetta". Selvähän se, että hakijoita on paljon ja kaikki ei sinne mahdu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi