Moni yli 50 + korkeasti koulutettu ei pääse edes työvoimatoimiston koulutuksiin. Eli he ovat myös huonossa asemassa. Töihin ei oteta eikä k...
Jotenkin omituista. Tuttu haki välinehuoltajan koulutukseen mutta ei päässyt kun on korkeasti koulutettu.
Töihin ei kelpaa ja koulutukseen ei pääse.
Tarjotaan jotain tsemppikoulutusta!
Kommentit (338)
Tekoäly vie meidän työt. Ohessa googlen tekoälyn tuottama tiivistelmä jostain joka liittynee pyöröoviin:
"Aalto-yliopiston Dipoli, joka tunnetaan myös Aalto-yliopiston päärakennuksena, ei ole varsinaisia pyöröovia, vaan siinä on tavalliset ovenkäyttöiset oveja. Dipoli on Aalto-yliopiston kampusrakennus Otaniemessä, ja sen eteen on lisätty ns. pyöröoveja, joissa on pyöröovet. Pyöröovet ovat usein käytössä aulassa tai pääovien lähellä."
Tämän jälkeen voikin hyvillä mielin jäädä eläkkeelle viiskymppisenä.
Itsekin olen akateeminen ja olen hakenut vaikka miten pienipalkkaisia töitä, mutta ei oteta töihin! Motivoituneisuuskaan ei auta. T. N55
Työkkäriin töihin? Siellä on korkeasti koulutettuja töissä erilaisilla koulutustaustoilla.
Orpo, mitä olet tehnyt asian hyväksi??
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut näitä työttömien työkkärikokemuksia aika ihmeissäni. Olen nelikymppinen nainen ja jäin työttömäksi viime kesänä. Muutaman kuukauden olin kotona, kunnes silmääni sattui työvoimakoulutus, jossa sai suorittaa toisen asteen tutkinnon minua kiinnostavalta alalta. Ongelmana oli se, että minulla on saman alan amk-tutkinto (jonka töitä en ollut koskaan tehnyt), joten olin varma, etten voi päästä koulutukseen. Hain kuitenkin ja perustelin hakemuksessani, että saisin päivitettyä vanhaa koulutustani ja samalla hankittua työkokemusta, koska työvoimakoulutukseen kuuluu työssäoppimisjakso. Ja pääsin koulutukseen. Rahoituksena minulla on ansiosidonnainen, johon vielä koulutuksen ajalta saan korotusosan ja päivärahan.
Pointtina siis se, että olen saanut tosi hyvää ja asiantuntevaa palvelua työkkäristä. Toki itse saa olla aktiivinen ja asioita joutuu selvittelemään ja kyselemään, mutta aika hyvin on työttömien asiat Suomessa.
Mistä näitä sikiää? Kai ymmärrät, että sinulle nyt arpa osui siihen 20 joukkoon, joka otettiin. Moni muu jäi rannalle. Olen itsekin joskus päässyt johonkin koulutukseen, mutta monen monta kertaa on myös hylsy tullut, vaikka olen perustellut ihan samoin kuin sinäkin. Et sinä tuota perustetta ole ainoana keksinyt, jos niin luulet. Hylkyperusteet hatusta vedettyjä, yleinen on "ei koulutustarvetta". Selvähän se, että hakijoita on paljon ja kaikki ei sinne mahdu.
Tehdastöitä ei enää juuri ole.