Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen tupakointi ärsyttää

Vierailija
26.04.2015 |

Mieheni oli vuosia ilman, kunnes saimme esikoisemme niin hän sortui taas. On nyt siis pari vuotta polttanut, aluksi pari päivässä, nykyään menee varmaan aski. Tämä on asia josta en saa hänelle huomauttaa, koska hän hermostuu aivan älyttömästi, pari kertaa lähtenyt ovia paiskoen koko illaksi pois kun olen vaan sanonut että mitä jos vähentäisit edes. Mua ällöttää kun hän ottaa lapsemme syliin röökiltä haisten, ja varsinkin nyt kun olen raskaana tekee tupakan haju todella pahaa. Rakastan häntä enkä halua tämän takia erota, mutta miten ihmeessä saisin hänet lopettamaan? Kiva kuunnella kaikki yöt kun toinen yskii keuhkonsa kipeiksi ja joskus aamuisin oksentaa limaa :/

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti häiritsee yöuniasi niin ehkä voisitte nukkua eri huoneessa tai sitten korvatulpat?

Vierailija
22/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aski per päivä ei poikaystäväainesta. Ei jatkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 06:45"]Jos oikeasti häiritsee yöuniasi niin ehkä voisitte nukkua eri huoneessa tai sitten korvatulpat?
[/quote]

Me nukutaan jo eri huoneissa miehen kuorsauksen takia, korvatulppia mä en pysty käyttämään. Miehen yskä on siis niin kovaäänistä, että en ihmettele vaikka naapuritkin siihen jo heräisi. Sellaista tukehtumisyskää. Ap

Vierailija
24/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:32"]

Tuolla käytöksellä mies on pian sinkku. Harva mies kuuntelee tuollaista syyllistävää käytöstä pitkään. En voisi kuvitella moista liittoa. Jos avioelämäkin on tuollaista hyysäämistä ja vahtimista sekä syyllistämistä lapsilla niin minusta saa sitten jatkaa täydellistä elämäänsä yksin. Kerron myöhemmin lapsilleni eron syyksi tupakan.

[/quote]

Meillä mies lopetti kun alotettiin seurustelu. Harva pitää tuhkakupin suutelusta. 

Vierailija
25/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:32"]

Tuolla käytöksellä mies on pian sinkku. Harva mies kuuntelee tuollaista syyllistävää käytöstä pitkään. En voisi kuvitella moista liittoa. Jos avioelämäkin on tuollaista hyysäämistä ja vahtimista sekä syyllistämistä lapsilla niin minusta saa sitten jatkaa täydellistä elämäänsä yksin. Kerron myöhemmin lapsilleni eron syyksi tupakan.

[/quote]

Meillä mies lopetti kun alotettiin seurustelu. Harva pitää tuhkakupin suutelusta. 
[/quote]

On meilläkin suutelu vähentynyt ihan minimiin. Se haju on vaan niin kamala. AP

Vierailija
26/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se nynnysika, tuskin ikinä saa itseään otettua niskasta. Tupakka on nikotinatsilla aina numero 1, ei kukaan, eikä mikään muu = huono edellytys terveeseen ja tasapainoiseen suhteeseen.

Älkääkä nyt naiset enää lisääntykö röökipellehermannien kanssa, ettei jälkikasvustanne tule laadutonta, saati itsekkään röökatko.

Vierailija
27/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan myynnin voisi kyllä hiljalleen kieltää kokonaan, samoin alkoholin. Vaikutukset kansanterveytee olisivat mykistävät.

Vierailija
28/35 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 06:17"]

Nostan vanhaa aloitustani, koska alan olla todella huolissani tilanteesta. Miehellä menee n.aski päivässä, ja yskä on vaan pahentunut. Hänen hengityksensä pihisee. Ei helvetti, mä en halua että lapset menettävät isänsä :/ olen yrittänyt olla naputtamatta asiasta ja mitä on tapahtunut, hän on vaan lisännyt tupakalla käymistä. Onneksi kohta hänellä alkaa kesäloma, mä taidan laittaa kellonajat milloin saa käydä pihalla, ihan hänen omaksi parhaakseen. Ap

[/quote]

Itse kirjoitin tupakoinnista oma aloituksen jonkin aikaa sitten: http://www.vauva.fi/keskustelu/4486654/ketju/tupakointi_kannattaako

Samalla asialla edelleen tällä palstalla selailen.

Meillä vaan tilanne oli se, että uskoin vaimoni lopullisesti päässeen tupakasta eroon. Aivan varmasti hän oli vuosikymmeniä polttamatta, kunnes päätti aloittaa uudelleen.

Vaimoltani ei tupakkaa kulu kovinkaan paljon. Määriä en tiedä, mutta uskoisin, että hän polttaa hyvin vähän..., mutta tietoisuus siitä, että hän polttaa ja erityisesti se, että valehtelee siitä minulle, ärsyttää minua suunnattomasti.

Haluaisin pystyä hyväksymään vähäisen tupakoinnin, mutta ainakaan tällä hetkellä en pysty siihen. Suurimpana syynä on se, että en usko vaimoni pystyvän kohtuukäyttöön. Pikkuhiljaa tupakointi alkaisi olla siinä määrin runsasta, että se aiheuttaisi oikeita terveyshaittoja.

Olenkin ottanut tupakointiin erittäin kielteisen kannan, jonka olen vaimolleni selvästi ilmaissut ja voin kertoa, että ei se ole tilannetta ratkaissut. Toiselle ei vaan voi sanella, miten omassa elämässä pitäisi toimia. Tällä hetkellä olen vain kovin neuvoton. En voi tupakointia hyväksyä, enkä voi myöskään vaimoni puolesta lopettaa, joten olemme pattitilanteessa. Uskon, että mitä enemmän sitä vastustan, sitä enemmän hänellä on montvaatiota tupakointia jatkaa. Juuri aikuisiällä tupakoinnin aloittaminen on jotain, mitä minulla on kaikkein vaikeinta ymmärtää.  

Minulla on kyllä ystäviä jotka polttavat. Myöskään kenenkään muiden ihmisten tupakanpolttoon en ole katsonut asiakseni puuttua. Ainoastaan vaimoni tupakointi ärsyttää. Toisaalta hän lienee ainoa ihminen, jonka omaishoitajaksi voisin joutua. En tiedä, miten suhtautuisin sairauksiin mukaanlukien keuhkosyöpä, jotka hän itse omalla typerällä toiminnallaan itselleen hankkisi. Haluaisin, että aikuinen ihminen haluaisi huolehtia terveydestään ja päättäisi olla polttamatta. 

Vierailija
29/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku vitun ääliö polttaa? Viinanjuominenkin on terveellisempää ja siitä sentään tulee hyvä olo hetkeksi.

Vierailija
30/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:57"]

Tupakka on nikotinatsilla aina numero 1, ei kukaan, eikä mikään muu = huono edellytys terveeseen ja tasapainoiseen suhteeseen.

[/quote]

Tämä on valitettavasti totta. Nykyisin on vieläpä saatavana hyviä reseptilääkkeitä lopettamiseen, ja joka kaupassa myydään nikotiinikorvaustuotteita, joita käyttämällä säästyy tupakan terveyshaitoilta.

Vierailija
31/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo sun asia puuttua toisen tupakanpolttoon. Se saa pilata terveytensä jos tahtoo. Lopettaa sitte ku itestä tuntuu siltä jos ees lopettaa

Vierailija
32/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukisivat nuoretkin ihmiset tämän ketjun, niin tajuaisivat, että tupakanpolttoa ei pitäisi koskaan aloittaa.

Vierailija
33/35 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tämän ketjun, koska juuri laskin paljonko miehelläni palaa rahaa tupakkaan. Vuodessa tähän älyttömyyteen kuluu reilu 2000 euroa! Olemme vähävaraisia ja en voi ymmärtää itsekkyyttä. Mitä kaikkea tuolla summalla saisi koko perheelle: matkoja, harrastuksia, vaatteita...En ole ostanut itselleni mitään ylimääräistä vuosiin. Kun lapset pyytävät jotakin, ahdistaa, koska mihinkään ei ole varaa. Miehellä on silti päivittäin varaa laittaa 6 euroa tupakkaan, josta ei ole mitään iloa eikä hyötyä. Vain hänen riippuvuutensa pysyy yllä. Hän suuttuu, kun asiasta huomautan. Viimeisin perustelu tupakointiin oli, "käytäthän säkin siteitä"...Ei järin kestävä perustelu. Viimeisin ostamani sidepaketti maksoi jopa 80 senttiä ja käyttäjiä niille on perheessä kaksi.

Vierailija
34/35 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
35/35 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up. mielipiteitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi