Ramadanin ajan reseptejä!!!
Heissan!
Ramadan alkaa lähestyä ja vietämme sitä ensi kertaa mieheni kanssa kahden täällä Suomessa. Tarkennus siis että minä en varsinaisesti vietä, ehkä muutaman harjoituspäivän mutta mieheni kylläkin. Ruan laitto pääosin kuitenkin meikäläisen heiniä. Paniikki iskee kun esim. viime vuonna olimme mieheni kotimaassa ja anoppi ja perheen muut naiset huolehtivat suureksi osaksi ruan laitosta.
4 viikkoa on pitkä aika jos ei hieman saa vaihtelua niihin muutamiin ramadanin ajan spesialiteetteihin mitä meikäläinen hallitsee. Eli siis kaikki ruokareseptit lämpimästi tervetulleita mitä teidän perheessä kokataan ramadanin aikana.
Kommentit (3)
Ei liity nyt tähän ketjuun mutta kun huomasin sinun kirjotuksen niin palasi mieleen et kyselit mun kotipaikkaa eräässä ketjussa. Juu asun kyllä Pohjois-Savossa ja taidankin tietää että kuka sinä olet:-))) Toivottavasti nyt luet vielä tätä ketjua. Kaikkea hyvää myös teille ja hyvää ramadanin aikaa. Jos haluat laittaa yhteystietojasi niin voidaan meilata ihan privaatisti. Jos kiinnostaa:-))?
paitsi ei valkosipulia.
Välillä kokataan suomalaista välillä marokkolaista ruokaa. Se kokkaa kumpi kerkii(lue:minä kokkaan mies makaa sohvalla).
Liha/kana taginea, tai kattilassa samaa versioo, kalasta myös. Cous cousia en osaa tehdä enkä kyllä tykkääkkään.
Ruokaisia salaatteja tehdään paljon, vältetään rasvaista ruokaa miehen sairauden takia. Talvea vasten on myös kiva syödä keittoja.
Joskus joutuu pikaseen ruuanlaitossa turvautumaan pakastealtaan antimiin ;))) Meidän 7 kk on niin vaativa tapaus ettei aina kattiloihin kerkeä paneutua, mies tekee vaan iltavuoroja ramadanina.
Hariraa mies keittää itse, linssikeitto on hyvää. Ruokailun mies aloittaa taateleilla ja hariralla ja kahvikupilla.
Mukavaa ramadania teille!