Miksi laitatte kuvia lapsistanne facebookiin
Ja näin tuhoatte hänen mahdollisuutensa yksityisyyteen heti elämän alussa. Varmaan tosi kiva teini-iässäkin kun netistä löytyy nimellä hakemalla paskavaippakuvia ja muuta mukavaa.
Kommentit (65)
En minä laita mitään noloja kuvia koskaan lapsistani tai kestään muustakaan, ja mulla on kavereina vain oikeita kavereita ja sukulaisia n. 60 ihmistä, ja asetukset on niin että muut ei kuvia näe, googlaamalla ei meidän lapsista näy mitään, mustakin vain esim. vaalikuvia ja kun olen ollut telkkarissa.
Kyllä mä nyt saan laittaa lapsistani kuvia fb jos mä haluan. Ihan älytöntä pelätä ihmisten reaktioita, mutta taidatkin olla joku heikkohermoinen tapaus, ap?
Yhtä pahana pitäisin kuin sitä, että kuninkaalliset esittelee vauvojaan julkisuudessa. Eli ei pelota :)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:26"]Ja näin tuhoatte hänen mahdollisuutensa yksityisyyteen heti elämän alussa. Varmaan tosi kiva teini-iässäkin kun netistä löytyy nimellä hakemalla paskavaippakuvia ja muuta mukavaa.
[/quote]
Miksi alapeukut?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:26"]
Ja näin tuhoatte hänen mahdollisuutensa yksityisyyteen heti elämän alussa. Varmaan tosi kiva teini-iässäkin kun netistä löytyy nimellä hakemalla paskavaippakuvia ja muuta mukavaa.
[/quote] Ja koulussa kiusataan, kun kuvia ei löydy : "Ei edes sen vertaa vanhempias kiinnostanut..."
[/quote]
No itseasiassa tuo ei pidä paikkaansa
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:26"]Ja näin tuhoatte hänen mahdollisuutensa yksityisyyteen heti elämän alussa. Varmaan tosi kiva teini-iässäkin kun netistä löytyy nimellä hakemalla paskavaippakuvia ja muuta mukavaa. [/quote] Miksi alapeukut?
[/quote] Koska yrität yleistää omat vanhentuneet ennakkoluulosi jonkinlaiseksi ihailtavaksi normiksi.
no mun mielestä se on ihan ok, jos kuvat on kivoja ja siistejä, eli ei mitään "tässä maija potalla vääntämässä kakkaa", ja sen lisäksi näkyvyys rajattu vain kavereille
Paskavaippakuva, hilveen vakavaa, täs talvitaan jo telapiaa...
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:26"] Ja näin tuhoatte hänen mahdollisuutensa yksityisyyteen heti elämän alussa. Varmaan tosi kiva teini-iässäkin kun netistä löytyy nimellä hakemalla paskavaippakuvia ja muuta mukavaa. [/quote] Ja koulussa kiusataan, kun kuvia ei löydy : "Ei edes sen vertaa vanhempias kiinnostanut..." [/quote] No itseasiassa tuo ei pidä paikkaansa
[/quote] Pitää meidänkin lasten kouluissa. Jos 80-luvulla ei pitänyt, niin ehkä kannattaisi päivittää ajattelunsa... jo lastensakin vuoksi.
Voisin vastata sinulle, mutta asenteesi on niin riitaa haastavan ylimielinen, että en viitsi.
Ei ole mun 10v lapsesta fb:ssa kuvia eikä tule :)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:47"]Kyllä mä nyt saan laittaa lapsistani kuvia fb jos mä haluan. Ihan älytöntä pelätä ihmisten reaktioita, mutta taidatkin olla joku heikkohermoinen tapaus, ap?
[/quote]
Toivottavasti lapsesi on samaa mieltä. Ei siinä mitään jos se on lapsillekin ok, mutta minua ainakin ärsyttäisi suunnattomasti että minun lapsuuskuvani olisivat netissä ikuisesti. Varsinkin kun netissä ei voi koskaan tietää mihin kuvasi päätyvät, se hauska rantakuva lapsestasi saattaa kohta olla fb:n pedariryhmän kansikuvana halusit tai et.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:26"]
[/quote] Ja koulussa kiusataan, kun kuvia ei löydy : "Ei edes sen vertaa vanhempias kiinnostanut..."
[/quote]
Ketä vittu kiinnostaa miltä joku teini näytti vauvana? Onko sekin nykynuorten status kriteeri? Rölölööö....
Näkee myös syntymäpäiväonnitteluita paikallislehdissä tyyliin. Onnea Lissulle 1v. Varmaan sen ikäinen tajuaa mistä on kyse...
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:47"]Kyllä mä nyt saan laittaa lapsistani kuvia fb jos mä haluan. Ihan älytöntä pelätä ihmisten reaktioita, mutta taidatkin olla joku heikkohermoinen tapaus, ap? [/quote] Toivottavasti lapsesi on samaa mieltä. Ei siinä mitään jos se on lapsillekin ok, mutta minua ainakin ärsyttäisi suunnattomasti että minun lapsuuskuvani olisivat netissä ikuisesti. Varsinkin kun netissä ei voi koskaan tietää mihin kuvasi päätyvät, se hauska rantakuva lapsestasi saattaa kohta olla fb:n pedariryhmän kansikuvana halusit tai et.
[/quote]
Ihan varmasti, kannattaa rajata sitä näkyvyyttä. Kuka tahansa voi uimarannallakin ottaa lapsistasi kuvia salakameralla ja sä vaan mennä porskutat. Pitäisköhän keskittyä elämiseen eikä turhien uhkakuvien maalailuun?
Ai että mikä huuto siitä syntyis jos teidän lapset laittaiski teistä kuvia faceen :DDD
Ei vaa, oikeesti en kans ymmärrä. Käy sääliks kavereita joiden vanhemmat on noin päättömiä. Miettikää mikä esimerkki se on ensinnäkin lapsille. Saavat kuvan että toisista saa laittaa kuvia nettiin ilman sen lupaa joka kuvassa on. Joo, eihän se mitenkään laitonta ole, mutta voin kokemuksen kautta kertoo, että ne kuvat jää sinne nettiin vaikka olisit sen sieltä poistanut. Jos siinä on nimi liitettynä, googlen kuvahaku löytää sen.
Harkitkaa tarkkaan kun pistätte niitä kuvia. Minusta jokanen, jonka kuva on ilman lupaa laitettu nettiin on oikeutettu raivoamaan siitä. Esim. lapsi äidilleen. Siinä on aihetta minusta.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:26"] Ja näin tuhoatte hänen mahdollisuutensa yksityisyyteen heti elämän alussa. Varmaan tosi kiva teini-iässäkin kun netistä löytyy nimellä hakemalla paskavaippakuvia ja muuta mukavaa. [/quote] Ja koulussa kiusataan, kun kuvia ei löydy : "Ei edes sen vertaa vanhempias kiinnostanut..." [/quote] No itseasiassa tuo ei pidä paikkaansa
[/quote] Pitää meidänkin lasten kouluissa. Jos 80-luvulla ei pitänyt, niin ehkä kannattaisi päivittää ajattelunsa... jo lastensakin vuoksi.
[/quote]
Ehkä teidän lasten koulun vanhempien kannattaisi päivittää tietonsa Facebookin julkisuusasetuksista. Ei minun lasteni luokkakaverit pääse näkemään mitä kuvia minulla Facebooksissa on. Teillä päin näyttää olevan melkoisen löperöä porukkaa enemmänkin, kun ette osaa asetuksia muuttaa.
Pidän fabolla yhteyttä ystäviin ja ulkomailla asuviin sukulaisiini. Facessa kuvat saa helpoiten kaikille yhtä aikaa jos niim haluaa. Googlasin testiksi vielä äsken pojan nimen, eikä löytynyt mitään. Omakaan profiilini ei näy kun sukulaisille ja ystäville eikä sitä voi hakea ellei ole yhteisiä tuttuja.
Niin ja laittaahan jotkut lehteenkin kuvia lapsestaan "vauvamme sai kasteessa nimen. "+kuva ja "onnea 3vuotiaalle Juholle"+kuva.
Kyllä voi pari kuvaa sinne faboonkin laittaa. Järki vaan käteen että millaisia lisää.
Olen todella kyllästrynyt näiden innokkaiden mummien lastenlasten kuvista!!! Jatkuvalla syötöllä eli joka päivä tulee päivitystä miltä kersa nyt tänään näyttää ja mitä on tehnyt. Booooooring. Ei tulisi mieleenikään laittaa omien tenavien naamatauluja, sillä ketä ihan oikeesti kiinnostaan kenenkään kakrut ja jos kiinnostaa voihan niitä sitten varta vasten pyytää...
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:42"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:38"]
Siis ketä on koskaan kiusattu sen takia ettei valkoroskavanhemmat ole laittaneet lapsuuskuvia kaikkien nähtäville jotka ovat usein noloja?
[/quote] Noin 20 yläasteen oppilasta. Eli niitä, joiden WT-vanhemmat eivät tohtorisäitien lailla viitsineet edes postata kuvia.
Osa yritti korjata asiaa jälkikäteen.
Pateettista.
[/quote]
Joo aivan varmasti. Ja mitä mahtipontista siinä on, en ymmärrä tuota pateettista tuossa.