Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laitatte kuvia lapsistanne facebookiin

Vierailija
26.04.2015 |

Ja näin tuhoatte hänen mahdollisuutensa yksityisyyteen heti elämän alussa. Varmaan tosi kiva teini-iässäkin kun netistä löytyy nimellä hakemalla paskavaippakuvia ja muuta mukavaa.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vanhemmat tajua että ei eivät omista lapsiaan joten heillä ei ole mitään oikeutta laittaa toisen henkilön (lapsen) kuvia nettiin ilman asianomaisen suostumusta. Ja vaikka kuinka rajaisi kuvien näkyvyyttää ne on silti verkossa ja saatavilla, elkää nyt olko tyhmiä ja luottako johonkin näkyvyysasetuksiin tietotekniikkamaailmassa.  

Vierailija
62/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:39"]

Paskavaippa kuvia ei ole. Hänen omalla nimellä hakien ei löydy mitään. Äidin tai isän nimellä tulee pitkä lista kaimoista, meidät löytää vain tietämällä ystäviemme nimiä ja silloin pääsee etusivulle jossa profiilikuva abstraktinen ja muita kuvia ei nää. Jos on jomman kumman meidän kaveri, silloin toki näkee kuvia pikkusista puistossa, metsässä ja mansikassa. Kullakin oma tapansa "pilata lapsen elämä", kuvien jako suljetulle yleisölle on omani. Kukin tavallaan

[/quote]

No ne on silti ikuisesti kaupallisen amerikkalaisen yhtiön palvelimilla, vaikka et näennäisesti jakaisikaan niitä kuin pienelle ryhmälle. Ja tällä yhtiöllä on lupa käyttää niitä kysymättä vaikka missä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 18:05"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:16"]Tervetuloa vaan nykyaikaan, ja eteenpäin koko ajan mennään. Aina sitä ihminen on muutoksia vastaan ollut ja niitä pelännyt mutta turhaan. Tulevaisuudesa tämä on vain entistä normaalimpaa ja tästä asiasta ei kiusata ja harvassa on oikeasti nolot kuvat lapsista, kaikki postailee ihan suloisia peruskuvis lapsistaan ja joskus jotain hauskempaa. Mutta tosiaan, sinun ajattelu tavallasi oltaisiin menossa ajassa taaksepäin... Mutta luulen ettet osaa näin laajasti asiaa edes ajatella. [/quote] Eli unohtakaa yksityisyys ja poistakaa se lapsiltannekin samalla, se nyt vaan on nykyaikaa! No mikäs siinä jos tykkää, itse ainakin nautin yksityisyydestäni.

[/quote]

Mihin sä sitä tarviit? Siis olla ihan yksityinen? En siis sano, että kaikkien olis oltava ESILLÄ, mutta mihin sitä yksityisyyttä tarvitaan? Minusta ainakin olisi kivaa, jos mä olisin niin mielenkiintoinen, että muitakin kiinnostaa. En tosin ole, mutta olis kiva olla.

[/quote]

Tässä ajassa, kun olet kaikkia henkilökohtaisia tietojasi myöten vain rahantekoväline isoille yhtiöille, sanoisin, että yksityisyydestä kannattaa todella pitää mahdollisimman tiukkaan kiinni, niiltä osin kuin se vielä on mahdollista. Ja kaikista vähiten olet oikeutettu päättämään toisen ihmisen puolesta näistä asioista.

Vierailija
64/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en riko lapseni yksityisyyttä. Tyttö on vasta menossa kouluun. Tiedän monia, jotka lisää kuvia usein. Itse en koe tarpeelliseksi loukata toisen yksityisyyttä.

Vierailija
65/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Khyyl itekki laittanu oma fb lapsistani kuvia ja ei todellakaan mitään paskavaippa kuvia vaan tavallisia perhekuvia..so what..ei yhtään nolo kuvia..ja näitä kuvia ei näe ku minun fb.kaverit, jota minulla n.30..nämäkin parhaat kaverit, sisarukset ja joitai sukulaisia..en ole kaveri keräilijä faces..vai pitäiskö kotonakin piilottaa lapsista valokuvat ettei vaan kukaan näe..voi jee..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän