Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laitatte kuvia lapsistanne facebookiin

Vierailija
26.04.2015 |

Ja näin tuhoatte hänen mahdollisuutensa yksityisyyteen heti elämän alussa. Varmaan tosi kiva teini-iässäkin kun netistä löytyy nimellä hakemalla paskavaippakuvia ja muuta mukavaa.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan nykyaikaan, ja eteenpäin koko ajan mennään. Aina sitä ihminen on muutoksia vastaan ollut ja niitä pelännyt mutta turhaan. Tulevaisuudesa tämä on vain entistä normaalimpaa ja tästä asiasta ei kiusata ja harvassa on oikeasti nolot kuvat lapsista, kaikki postailee ihan suloisia peruskuvis lapsistaan ja joskus jotain hauskempaa. Mutta tosiaan, sinun ajattelu tavallasi oltaisiin menossa ajassa taaksepäin... Mutta luulen ettet osaa näin laajasti asiaa edes ajatella.

Vierailija
42/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua mitä ajattelee se mamma, joka laittaa postauksia lapsestaan, että kun sillä on se vamma ja se vamma ja nyt jos saataisiin ne tuet niin elämä helpottuisi. Onhan se heidän elämää ja heidän päätettävissä mitä julkaisevat mutta ettei tästä meidän lapsesta huomaa päällepäin että on adhd ja keskittymishäiriöinen ja ei voi ottaa mukaan reissuun kun on niin vilkas ja vaikee ja tarttee hoitopaikan siksi ajaksi, kuka ottas ja on niin rakas lapsi. Mua ahistaa lapsen puolesta kun luen noita päivityksiä ja kuvia. Äly hoi vanhemmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:14"]

Olen todella kyllästrynyt näiden innokkaiden mummien lastenlasten kuvista!!! Jatkuvalla syötöllä eli joka päivä tulee päivitystä miltä kersa nyt tänään näyttää ja mitä on tehnyt. Booooooring. Ei tulisi mieleenikään laittaa omien tenavien naamatauluja, sillä ketä ihan oikeesti kiinnostaan kenenkään kakrut ja jos kiinnostaa voihan niitä sitten varta vasten pyytää...

[/quote] Upeaa lastesi kannalta, että "Kersasi" jaksavat edes isovanhempia kiinnostaa, vaikka äitinsä onkin tuollainen....

Vierailija
44/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:45"]

En minä laita mitään noloja kuvia koskaan lapsistani tai kestään muustakaan, ja mulla on kavereina vain oikeita kavereita ja sukulaisia n. 60 ihmistä, ja asetukset on niin että muut ei kuvia näe, googlaamalla ei meidän lapsista näy mitään, mustakin vain esim. vaalikuvia ja kun olen ollut telkkarissa. 

[/quote]

Niin, enkä koskaan laita mitään nimiä niihin kuviin, tutut vaan näkee jotka tietää sanomattakin ketä kuvassa on.

Vierailija
45/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämää kun on tällä mummilla fb:n ulkopuolellakin, tosin toisilla ei tunnu olevan. Päivät kuluu näiden naamataulujen lähettelyyn tykkämiskalasteluineen. Kauniita sano pöllö poikasistaan.

Vierailija
46/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri jakaa kuvia missä kolmen vanha tanssii joko ilman paitaa sukkahousuissa tai sitten pelkässä paidassa. Ja että on kovin rytmitajuinen lapsi, ottakaa mallia. Ja jos joku yrittää huomauttaa, että käytä hei harkintaa niin hyökkää heti, että hän päättää mitä julkaistaan ja tämä näkyy vain kavereille. Ja älyttömän laaja "kaveripiiri", kaikki on kavereita.

Voihan tuo olla nykyaikaa mutta minä olen kyllä hämmästynyt, en julkaise meidän lapsista mitään tuollaista ja ne mitä julkaisen menee vain läheisille jakoon.

Vierailija
47/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:49"]

Yhtä pahana pitäisin kuin sitä, että kuninkaalliset esittelee vauvojaan julkisuudessa. Eli ei pelota :)

[/quote]

Joo kuninkaalisinahan noi mammat itseään pitää. Lapsesta kuva facebookiin. Siitä tulee julkkis, kun 3 kumminkaimaa on käyny tykkäämässä.  ;)

Vierailija
48/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:13"]

Pidän fabolla yhteyttä ystäviin ja ulkomailla asuviin sukulaisiini. Facessa kuvat saa helpoiten kaikille yhtä aikaa jos niim haluaa. Googlasin testiksi vielä äsken pojan nimen, eikä löytynyt mitään. Omakaan profiilini ei näy kun sukulaisille ja ystäville eikä sitä voi hakea ellei ole yhteisiä tuttuja. Niin ja laittaahan jotkut lehteenkin kuvia lapsestaan "vauvamme sai kasteessa nimen. "+kuva ja "onnea 3vuotiaalle Juholle"+kuva. Kyllä voi pari kuvaa sinne faboonkin laittaa. Järki vaan käteen että millaisia lisää.

[/quote]

FB myy kohta näitä lastenkuvia mainostoimistoille, kun ootte laittaneet ruksin väärään paikkaan.

Vierailija
49/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:16"]Tervetuloa vaan nykyaikaan, ja eteenpäin koko ajan mennään. Aina sitä ihminen on muutoksia vastaan ollut ja niitä pelännyt mutta turhaan. Tulevaisuudesa tämä on vain entistä normaalimpaa ja tästä asiasta ei kiusata ja harvassa on oikeasti nolot kuvat lapsista, kaikki postailee ihan suloisia peruskuvis lapsistaan ja joskus jotain hauskempaa. Mutta tosiaan, sinun ajattelu tavallasi oltaisiin menossa ajassa taaksepäin... Mutta luulen ettet osaa näin laajasti asiaa edes ajatella.
[/quote]

Eli unohtakaa yksityisyys ja poistakaa se lapsiltannekin samalla, se nyt vaan on nykyaikaa! No mikäs siinä jos tykkää, itse ainakin nautin yksityisyydestäni.

Vierailija
50/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:47"]Kyllä mä nyt saan laittaa lapsistani kuvia fb jos mä haluan. Ihan älytöntä pelätä ihmisten reaktioita, mutta taidatkin olla joku heikkohermoinen tapaus, ap? [/quote] Toivottavasti lapsesi on samaa mieltä. Ei siinä mitään jos se on lapsillekin ok, mutta minua ainakin ärsyttäisi suunnattomasti että minun lapsuuskuvani olisivat netissä ikuisesti. Varsinkin kun netissä ei voi koskaan tietää mihin kuvasi päätyvät, se hauska rantakuva lapsestasi saattaa kohta olla fb:n pedariryhmän kansikuvana halusit tai et.

[/quote]

Ehkä sussa ei ole tippaakaan kuninkaallisuutta, minussa on, mut hei, ei sun ole mikään pakko laittaa fb:iin kuvia :) Enkä siis sano, että pidän itseäni mitenkään kuninkaallisena, mutta näen asian vähän samanlaisena kuin sen, että he jakavat kuvia lapsistaan julkisuuteen. Paitsi, ettei mun lapset kiinnosta samalla tavalla, mutta ei se haittaa :)

Vierailija
51/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:16"]Tervetuloa vaan nykyaikaan, ja eteenpäin koko ajan mennään. Aina sitä ihminen on muutoksia vastaan ollut ja niitä pelännyt mutta turhaan. Tulevaisuudesa tämä on vain entistä normaalimpaa ja tästä asiasta ei kiusata ja harvassa on oikeasti nolot kuvat lapsista, kaikki postailee ihan suloisia peruskuvis lapsistaan ja joskus jotain hauskempaa. Mutta tosiaan, sinun ajattelu tavallasi oltaisiin menossa ajassa taaksepäin... Mutta luulen ettet osaa näin laajasti asiaa edes ajatella.
[/quote]

Eli unohtakaa yksityisyys ja poistakaa se lapsiltannekin samalla, se nyt vaan on nykyaikaa! No mikäs siinä jos tykkää, itse ainakin nautin yksityisyydestäni.
[/quote]
Yksityisyys on mennyt jo kun synnyit tähän maailmaan kaikkien töllisteltäväksi. Ei sillä. Minulla ei ole facessa kuin 50 kaveria ja ihan hyvin voin ladata sivulleni söpön kuvan minusta ja lapsista eikä niitä millään nimellä löydä. Sinänsä jees jos nyt haluaa elää pienessä yksityisessä kuplassa jossa kukaan ei näe ketään koskaan mutta se on vähän mahdotonta tässä maailmassa. joku kuva netissä ei kenrnkään yksityisyyttä poista, enemmän olisin huolissani sitten julkkisten lapsista joilla ei sitä yksityistä ole ollutkaan ja lehdet senkuin kirjoittelee. Osaan mäkin ajatella yhtä äärimmäisesti kuin sä ;) sinä pysyt siellä kuplassasi ihan rauhassa mutta muut
voi valita toisin eikä kenenkään elämä siitä pilalle mene, vainoharhainen ei kannata olla. Tietysti pitää kysyä lapselta lupa, itse sen luvan olen myös aina saanut ja julkiseen levitykseen nyt ei kannata mitään laittaa ja se on hyvä lapsille opettaa myös.

Vierailija
52/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:16"]Tervetuloa vaan nykyaikaan, ja eteenpäin koko ajan mennään. Aina sitä ihminen on muutoksia vastaan ollut ja niitä pelännyt mutta turhaan. Tulevaisuudesa tämä on vain entistä normaalimpaa ja tästä asiasta ei kiusata ja harvassa on oikeasti nolot kuvat lapsista, kaikki postailee ihan suloisia peruskuvis lapsistaan ja joskus jotain hauskempaa. Mutta tosiaan, sinun ajattelu tavallasi oltaisiin menossa ajassa taaksepäin... Mutta luulen ettet osaa näin laajasti asiaa edes ajatella. [/quote] Eli unohtakaa yksityisyys ja poistakaa se lapsiltannekin samalla, se nyt vaan on nykyaikaa! No mikäs siinä jos tykkää, itse ainakin nautin yksityisyydestäni.

[/quote]

Mihin sä sitä tarviit? Siis olla ihan yksityinen? En siis sano, että kaikkien olis oltava ESILLÄ, mutta mihin sitä yksityisyyttä tarvitaan? Minusta ainakin olisi kivaa, jos mä olisin niin mielenkiintoinen, että muitakin kiinnostaa. En tosin ole, mutta olis kiva olla.

Vierailija
53/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen saa tehdä niinkuin tykkää. On ihan ymmärrettävää olla lisäämättä (lapsi päättäköön itse sitten haluaako kuviaan nettiin) tai lisätä niitä (lapsi ei ymmärrä kuitenkaan). Rauhoitutaanpas nyt siellä sitten.

Vierailija
54/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole laittanut, en edes itsestäni. 

Vierailija
55/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:16"]Tervetuloa vaan nykyaikaan, ja eteenpäin koko ajan mennään. Aina sitä ihminen on muutoksia vastaan ollut ja niitä pelännyt mutta turhaan. Tulevaisuudesa tämä on vain entistä normaalimpaa ja tästä asiasta ei kiusata ja harvassa on oikeasti nolot kuvat lapsista, kaikki postailee ihan suloisia peruskuvis lapsistaan ja joskus jotain hauskempaa. Mutta tosiaan, sinun ajattelu tavallasi oltaisiin menossa ajassa taaksepäin... Mutta luulen ettet osaa näin laajasti asiaa edes ajatella. [/quote] Eli unohtakaa yksityisyys ja poistakaa se lapsiltannekin samalla, se nyt vaan on nykyaikaa! No mikäs siinä jos tykkää, itse ainakin nautin yksityisyydestäni.

[/quote]

Mihin sä sitä tarviit? Siis olla ihan yksityinen? En siis sano, että kaikkien olis oltava ESILLÄ, mutta mihin sitä yksityisyyttä tarvitaan? Minusta ainakin olisi kivaa, jos mä olisin niin mielenkiintoinen, että muitakin kiinnostaa. En tosin ole, mutta olis kiva olla.
[/quote]

Kysytkö tosissasi mihin tarvitaan yksityisyyttä?

Vierailija
56/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 18:23"]

Kysytkö tosissasi mihin tarvitaan yksityisyyttä?

[/quote] Minä voisin kysyä. Liki 20 vuotta blogia pitäneenä, kokemukseni ovat silkkaa plussaa.

Vierailija
57/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ihmetellyt, mikai Helin ja Hannun tyttäristä on uimapukukuvia Facebookissa.

Vierailija
58/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:16"]Mä en tajua mitä ajattelee se mamma, joka laittaa postauksia lapsestaan, että kun sillä on se vamma ja se vamma ja nyt jos saataisiin ne tuet niin elämä helpottuisi. Onhan se heidän elämää ja heidän päätettävissä mitä julkaisevat mutta ettei tästä meidän lapsesta huomaa päällepäin että on adhd ja keskittymishäiriöinen ja ei voi ottaa mukaan reissuun kun on niin vilkas ja vaikee ja tarttee hoitopaikan siksi ajaksi, kuka ottas ja on niin rakas lapsi. Mua ahistaa lapsen puolesta kun luen noita päivityksiä ja kuvia. Äly hoi vanhemmille.
[/quote]
Lapsen vammasta en yleensä postaile fb:ssä paitsi suljetussa ryhmässä joka aihepiirin käsittelemiseen on perusteltu. Vaikka vamma ei päälle päin näy, se ei myöskään ole varjeltu salaisuus jota kukaan ei saisi tietää. Puhun siis vammasta julkisesti niin ystävieni kuin esim. työkavereideni kanssa. Enkä koe että loukkaisin lapseni yksityisyyttä yhtään sen enempää kuin vaikka kertoessani hänen olevan tumma tukkainen tai hänen lempivärinsä olevan pinkki.

Vierailija
59/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaa, kun te kuolette, teistä ei jää jäljelle yhtään mitään. Ei mitään missään, kukaan ei ole kuullutkaan että olette olleet olemassa.

Olisiko ollut ihan kamala katastrofi, jos jälkipolvet löytäisivät netistä hieman kuvia teidän elämästänne? Valokuva-albumeja tuskin sukulaisille ja lapsenlapsille olette kuitenkaan tehneet, siis paperikuvia. Olisiko kamalaa, jos muutamia tähtihetkiä olisikin jäänyt johonkin bittiavaruuteen?

En todellakaan ymmärrä, mikä kamaluus nuo netissä olevat valokuvat ovat? Julkisuuden henkilöillä on perhekuvia koko ajan, eikä se heidän elämäänsä tuhoa. Nämä kuvienpelkääjät ovat jotenkin jälkijättöisiä, sanoisin. Eri asia, jos julkaisette nimellä ja henkilötunnuksella jotain alastonkuvia. Mutta sellaisia kai ap tarkoittikin? (jos kerran on niin iso ongelma). Meillä kuvat ovat ihan tavallisia.

Vierailija
60/65 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tuudittautua siihen, että asetusten mukaan ne näkyy vain kavereille. Kerran kun olet kuvan nettiin ladannut niin siellä on!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi