9-luokalta pääsevät, kyllä nauroin niin vesissäsilmin
kun katsoin sitä poikien touhua odottaessani parkkipaikalla. Sikarit parhaimmilla ja joillain vain tupakat, jotka pantiin palamaan siinä etupihalla kun on muka suurikin saavutus päästä ysiltä. No ehkä tyhmimmille, etteivät luokalle jääneet.
Kommentit (106)
Kyllä mekin sikarit kiskaistiin. Miehet polttaa aina sikarit kun on syy juhlia.
Se oli silloin kova juttu. Opettajat eivät voineet enää sanoa mitään :D
Enemmän ja vähemmän normaaleita taisi tulla kaikista.
No eikö se ole hassua, kun ovat niin miestään ihan tyhjästä? Ja vielä se, että: "nyt ne opet ei voi mua enää määrää vaikka mä poltan tässä pihassa". No tupakointikielto merkkihän se siinä, eikun häätämään kauemmas polttamaan. ap
Antakaa teinien juhlia. Se on monelle myös se hetki, kun sanotaan monelle kamulle heipat ja sen jälkeen pitää otta vastuu omasta opiskelusta oikeasti, jos opiskella meinaa. Se jos mikä on juhlan arvoista!
Saako laittaa puvun jos ei polta?
Aikuisista voi se tuntua huvittavalta, mutta kun ajattelen omaakin peruskoulun päättymistä v. 2006 niin se oli juhlan paikka. Vaikka mulla meni koulu hyvin, ei se kuitenkaan aina ollut helppoa, niin aineiden kuin välituntienkaan osalta. Jouduin sietämään myös sen 9 vuotta kiusaamista.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:16"]Meidän lähikoulussa kaikilla pojilla on ollut keväällä puku, ja tytöt yrittäneet näyttää filmitähdiltä. Jestas, ja miksi ihmeessä?????? Ja nyt on kai sitten ostettava omalle pojalle puku, ettei hän ole ihan out ja se, jota palstalla sitten kevätjuhlien jälkipuinneissa paheksutaan. [/quote] No menköön verkkareissa. Mitä väliä jollain rupusakin lapsella?
[/quote] No minusta on helvetin tyhmää ostaa kallis puku yhtä päivää varten, vaikka sen varmaan ostankin. Rupusakkia sitten kai ollaan, kun se ei tunnu ihanalta.
Useimmilla on se rippipuku päällä.
Kuka katkera tätä(kin) jaksaa paheksua?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:19"]No eikö se ole hassua, kun ovat niin miestään ihan tyhjästä? Ja vielä se, että: "nyt ne opet ei voi mua enää määrää vaikka mä poltan tässä pihassa". No tupakointikielto merkkihän se siinä, eikun häätämään kauemmas polttamaan. ap
[/quote]
Voi jeesus. Itse pääsin yläasteelta jo vuosia sitten mutta kyllä se silloin tuntui isolta jutulta. Suurin osa muuttaa pois kotoa muualle päin Suomea. Ja joo, puvut ja mekot oli päällä, saatiin ruusu ja poltettiin sikarit. :) Oi niitä aikoja.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:22"]
[/quote] Tuon ikäinen kasvaa vuodessa paljon.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:16"]Meidän lähikoulussa kaikilla pojilla on ollut keväällä puku, ja tytöt yrittäneet näyttää filmitähdiltä. Jestas, ja miksi ihmeessä?????? Ja nyt on kai sitten ostettava omalle pojalle puku, ettei hän ole ihan out ja se, jota palstalla sitten kevätjuhlien jälkipuinneissa paheksutaan. [/quote] No menköön verkkareissa. Mitä väliä jollain rupusakin lapsella?
[/quote] No minusta on helvetin tyhmää ostaa kallis puku yhtä päivää varten, vaikka sen varmaan ostankin. Rupusakkia sitten kai ollaan, kun se ei tunnu ihanalta.
[/quote]
Rupusakkia on tuo sun asenne! Miksi ne nyt yrittää näyttää näteiltä ja mikä niitä nyt vaivaa! Naurat nuorille ihmisille ja osoitat moukkamaisuuttasi. Se on heille iso päivä vaikka sinulle täysin yhdentekevää. Kai muistat kertoa sen avoimesti?
Rippipuku mahtuu monella päälle vielä ysillä, jos on ostanut vähän kasvubvaraa lahkeisiin.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:22"]
[/quote] Tuon ikäinen kasvaa vuodessa paljon.
[/quote]
Aika usein se puku on lainattu joltain.
ku mulla loppu ysillä koulu niin kavereiden kanssa meillä oli puvut päällä, poltetiin sikareita korkattiin samppanja pullo ja meillä oli vuokrattuna limusiini joka haki meidät koulun pihasta ja vei vuokratulle mökille jossa oli bileet. juotiin koko päivä. vittu ett mä kaipaan noita aikoja
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:18"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:16"]Meidän lähikoulussa kaikilla pojilla on ollut keväällä puku, ja tytöt yrittäneet näyttää filmitähdiltä. Jestas, ja miksi ihmeessä?????? Ja nyt on kai sitten ostettava omalle pojalle puku, ettei hän ole ihan out ja se, jota palstalla sitten kevätjuhlien jälkipuinneissa paheksutaan. [/quote] No menköön verkkareissa. Mitä väliä jollain rupusakin lapsella? [/quote] No minusta on helvetin tyhmää ostaa kallis puku yhtä päivää varten, vaikka sen varmaan ostankin. Rupusakkia sitten kai ollaan, kun se ei tunnu ihanalta. [/quote] Rupusakkia on tuo sun asenne! Miksi ne nyt yrittää näyttää näteiltä ja mikä niitä nyt vaivaa! Naurat nuorille ihmisille ja osoitat moukkamaisuuttasi. Se on heille iso päivä vaikka sinulle täysin yhdentekevää. Kai muistat kertoa sen avoimesti?
[/quote] Ok, olen maalta kotoisin, olen siis rupusakkia, kun minut on kasvatettu säästäväisyyteen ja siihen, että ei ole ihanaa heittää rahaa kaivoon. Tuo ei liity, olenko iloinen lapsen saavutuksista koulussa tms. Entäs omat käytöstapasi?
1990-luku oli hyvää aikaa. Yläastepojat ei käyttäneet pukuja, eikä tytöt pikkumekkoja ja merkkilaukkuja. Ärsyttää tämä nykymuoti! T: 35-v täti
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:31"]
1990-luku oli hyvää aikaa. Yläastepojat ei käyttäneet pukuja, eikä tytöt pikkumekkoja ja merkkilaukkuja. Ärsyttää tämä nykymuoti! T: 35-v täti
[/quote] Juuri tätä mietin. Nykyään joka juhlasta ollaan tekemässä pukugaalaa. Rippijuhlat, yläasteen loppu, vanhojen tanssit, yo-juhlat jne. Ennen nuoret saivat olla rauhassa sellaisia kuin olivat.
Kyllähän sitä juhlia saa. Elämässä on aivan liian vähän juhlia. Monet tekevät ysillä kovasti töitä päästäkseen haluamaansa opiskelupaikkaan. Jos se ei oikeuta pieneen juhlaan ja itsensä palkitsemiseen, niin mikä sitten?
Oliko tytöt kuumia?
-Mies 29v + 1v-
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:16"]Meidän lähikoulussa kaikilla pojilla on ollut keväällä puku, ja tytöt yrittäneet näyttää filmitähdiltä. Jestas, ja miksi ihmeessä?????? Ja nyt on kai sitten ostettava omalle pojalle puku, ettei hän ole ihan out ja se, jota palstalla sitten kevätjuhlien jälkipuinneissa paheksutaan.
[/quote]
No menköön verkkareissa. Mitä väliä jollain rupusakin lapsella?