9-luokalta pääsevät, kyllä nauroin niin vesissäsilmin
kun katsoin sitä poikien touhua odottaessani parkkipaikalla. Sikarit parhaimmilla ja joillain vain tupakat, jotka pantiin palamaan siinä etupihalla kun on muka suurikin saavutus päästä ysiltä. No ehkä tyhmimmille, etteivät luokalle jääneet.
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:18"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:16"]Meidän lähikoulussa kaikilla pojilla on ollut keväällä puku, ja tytöt yrittäneet näyttää filmitähdiltä. Jestas, ja miksi ihmeessä?????? Ja nyt on kai sitten ostettava omalle pojalle puku, ettei hän ole ihan out ja se, jota palstalla sitten kevätjuhlien jälkipuinneissa paheksutaan. [/quote] No menköön verkkareissa. Mitä väliä jollain rupusakin lapsella? [/quote] No minusta on helvetin tyhmää ostaa kallis puku yhtä päivää varten, vaikka sen varmaan ostankin. Rupusakkia sitten kai ollaan, kun se ei tunnu ihanalta. [/quote] Rupusakkia on tuo sun asenne! Miksi ne nyt yrittää näyttää näteiltä ja mikä niitä nyt vaivaa! Naurat nuorille ihmisille ja osoitat moukkamaisuuttasi. Se on heille iso päivä vaikka sinulle täysin yhdentekevää. Kai muistat kertoa sen avoimesti?
[/quote] Ok, olen maalta kotoisin, olen siis rupusakkia, kun minut on kasvatettu säästäväisyyteen ja siihen, että ei ole ihanaa heittää rahaa kaivoon. Tuo ei liity, olenko iloinen lapsen saavutuksista koulussa tms. Entäs omat käytöstapasi?
[/quote]
Minä olen myös maalta. Meilläpäin juhlittiin kevätjuhlia ja äitienpäivää aina pukeutumalla juhliin hyvin, jopa överisti. Meillä opittiin myös käytännöllisyyttä eli vaatteet oli usein kierrätettyjä ja ehkä vähän vanhanaikaisia. Sitä pukua ei edelleenkään tarvitse ostaa uutena ja rahaa ei heitetä kaivoon. Olet ilmeisesti ap? Ei sinne juhliin ole varmaan pakko pukeutua?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:21"]Peruskoulun jälkeen opiskelemaan? No ei edes kympin keskiarvolla. Kyllä sitä kolme vuotta pitää vielä koulutiellä pakertaa itse kunkin ennen opintoja.
[/quote]
No hehheh, ja lukio on ainoa oikea vaihtoehto vai mitä?
Tällä palstalla on kyllä kunnon ankeuttajia :)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:31"]1990-luku oli hyvää aikaa. Yläastepojat ei käyttäneet pukuja, eikä tytöt pikkumekkoja ja merkkilaukkuja. Ärsyttää tämä nykymuoti! T: 35-v täti [/quote] Niin, kyllä ne nuoret oli paljon tyylikkäämpiä flanellipaidoissa ja likaisissa farkuissa kevätjuhlissa... T. 36-vuotias "täti"
[/quote] Omasta mielestään kyllä. Kuten minäkin mielestäni 80-luvulla mustissa farkuissa, enkä voi olla ihmettelemättä nykyteinien yhdenmukaisuutta.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:26"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:18"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:16"]Meidän lähikoulussa kaikilla pojilla on ollut keväällä puku, ja tytöt yrittäneet näyttää filmitähdiltä. Jestas, ja miksi ihmeessä?????? Ja nyt on kai sitten ostettava omalle pojalle puku, ettei hän ole ihan out ja se, jota palstalla sitten kevätjuhlien jälkipuinneissa paheksutaan. [/quote] No menköön verkkareissa. Mitä väliä jollain rupusakin lapsella? [/quote] No minusta on helvetin tyhmää ostaa kallis puku yhtä päivää varten, vaikka sen varmaan ostankin. Rupusakkia sitten kai ollaan, kun se ei tunnu ihanalta. [/quote] Rupusakkia on tuo sun asenne! Miksi ne nyt yrittää näyttää näteiltä ja mikä niitä nyt vaivaa! Naurat nuorille ihmisille ja osoitat moukkamaisuuttasi. Se on heille iso päivä vaikka sinulle täysin yhdentekevää. Kai muistat kertoa sen avoimesti? [/quote] Ok, olen maalta kotoisin, olen siis rupusakkia, kun minut on kasvatettu säästäväisyyteen ja siihen, että ei ole ihanaa heittää rahaa kaivoon. Tuo ei liity, olenko iloinen lapsen saavutuksista koulussa tms. Entäs omat käytöstapasi? [/quote] Minä olen myös maalta. Meilläpäin juhlittiin kevätjuhlia ja äitienpäivää aina pukeutumalla juhliin hyvin, jopa överisti. Meillä opittiin myös käytännöllisyyttä eli vaatteet oli usein kierrätettyjä ja ehkä vähän vanhanaikaisia. Sitä pukua ei edelleenkään tarvitse ostaa uutena ja rahaa ei heitetä kaivoon. Olet ilmeisesti ap? Ei sinne juhliin ole varmaan pakko pukeutua?
[/quote] En ole ap, on "pakko" pukeutua (kuten kaikki viestitkin antavat ymmärtää), eikä ole aikaa metsästää istuvaa kierrätyspukua, koska aikakin on rahaa.
No, meillä oli ainakin pojilla puvut ja tytöillä mekot. Juhlan jälkeen osa poltti sikaria ja skumppapullo avattiin koulun portailla. Illalla oli bileet, jotka muistaa vielä 16 vuoden päästäkin. Aivan ihana päivä, ja tuossa iässä erittäin merkityksellinen. Muuttuuhan se elämä seuraavana syksynä useammilla, osa muutti meistäkin muualle opiskelemaan ja muut hajaantuivat muihin oppilaitoksiin.
No aina siellä on joku farkuissa. Jos on noin kiireellinen elämä niin varmaan sen ostamisen voi jättää tekemättä. Nuorelle välittyy joka tapauksessa tuo asenne että kaikki on turhaa ja hukkaanheitettyä. Toivottavasti tulisi vaikka flunssa tuolle päivälle?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:33"]No, meillä oli ainakin pojilla puvut ja tytöillä mekot. Juhlan jälkeen osa poltti sikaria ja skumppapullo avattiin koulun portailla. Illalla oli bileet, jotka muistaa vielä 16 vuoden päästäkin. Aivan ihana päivä, ja tuossa iässä erittäin merkityksellinen. Muuttuuhan se elämä seuraavana syksynä useammilla, osa muutti meistäkin muualle opiskelemaan ja muut hajaantuivat muihin oppilaitoksiin.
[/quote]
Nauroitteko, siat! Ettäs kehtasitte.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:33"]
No aina siellä on joku farkuissa. Jos on noin kiireellinen elämä niin varmaan sen ostamisen voi jättää tekemättä. Nuorelle välittyy joka tapauksessa tuo asenne että kaikki on turhaa ja hukkaanheitettyä. Toivottavasti tulisi vaikka flunssa tuolle päivälle?
[/quote] Pidän oikeutenani olla riemuitsematta sen puvun ostamisesta. Minkä kaiken se tekee turhaksi ja hukkaanheitetyksi?
Mut mieti, jotkut vajakit juhlii 50-vuotisjuhlia puvut päällä vaikkei siinä mitään saavutusta oo että ikää tulee! Ja jotkut häät, eipä paljon vaadita et käy sanomas tahdon. Hah!
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:33"]
[/quote] Pidän oikeutenani olla riemuitsematta sen puvun ostamisesta. Minkä kaiken se tekee turhaksi ja hukkaanheitetyksi?
[/quote]
No älä riemuitse äläkä osta! Se kaikki raha ja vaiva on pois sinun tärkeästä elämästäsi! Johan se on moneen kertaan sanottu että turha puku ja turha päivä.
Ootte niin vanhoja että ette muista millaista on olla niin nuori. Peruskoulun päättäjäisissä musta ainakin tuntui sille, että kaikki ovet oli vielä auki. Jatkossa saisin opiskella itse valitsemaani alaa ja muutta pian ensimmäiseen omaan kotiin. (Koulu johon hain oli aika kaukana). Ja oli se siihenastisen elämän yksi tärkeimpiä etappeja. Myöhemmin valmistuin ensin lukiosta ja sitten ammattikorkeasta, menin naimisiin ja sain lapsenkin, mutta kyllä pääsen yhä kiinni siihenpäivään kun valmistuin peruskoulusta. Se vapauden tunne ♥
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:33"] No aina siellä on joku farkuissa. Jos on noin kiireellinen elämä niin varmaan sen ostamisen voi jättää tekemättä. Nuorelle välittyy joka tapauksessa tuo asenne että kaikki on turhaa ja hukkaanheitettyä. Toivottavasti tulisi vaikka flunssa tuolle päivälle? [/quote] Pidän oikeutenani olla riemuitsematta sen puvun ostamisesta. Minkä kaiken se tekee turhaksi ja hukkaanheitetyksi? [/quote] No älä riemuitse äläkä osta! Se kaikki raha ja vaiva on pois sinun tärkeästä elämästäsi! Johan se on moneen kertaan sanottu että turha puku ja turha päivä.
[/quote] Pakko jatkaa tätä jankkausta :D A. Ostanhan, B. Silti turha puku, C. Minusta hyvin outoa samaistaa puvun tärkeys päivän tärkeyteen
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:07"]
kun katsoin sitä poikien touhua odottaessani parkkipaikalla. Sikarit parhaimmilla ja joillain vain tupakat, jotka pantiin palamaan siinä etupihalla kun on muka suurikin saavutus päästä ysiltä. No ehkä tyhmimmille, etteivät luokalle jääneet.
[/quote] eikö mukaq tyttöjä ollut? Jotkuthan vetää raskaanakin ollessa ja se jos mikä on törkeää. Onhan takana yhdeksän vuoden kouluputki ja sitten osa menee lukioon.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:33"]
[/quote] mun poika oli farkuissa ja sai parhaimman ka:n stipendin aikanaan eikä se tpaitakaan ihan eilen ollut ostettu. Nyt kun päättyy lukio niin on toukokuun lopussa niin on viimeisen päälle puvussaan.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:15"]Kai se nyt peruskoulu käydään tai itketään ja käydään, kun on pakko. Ei se mikään saavutus vielä ole. Siitä se opiskelu vasta alkaa. ap
[/quote]
Siitä se alkaa? Mulla loppu siihen opiskelu. Miksi kaikkien pitäis tuhlaa vähintään 15 vuotta elämästä koulun penkillä?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:33"]
[/quote] mun poika oli farkuissa ja sai parhaimman ka:n stipendin aikanaan eikä se tpaitakaan ihan eilen ollut ostettu. Nyt kun päättyy lukio niin on toukokuun lopussa niin on viimeisen päälle puvussaan.
[/quote]
Miksi ihmeessä jostain lukiosta pääsemiseen pitää puku laittaa? Peruskoulun jatkeesta pääsee vain
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:15"]Kai se nyt peruskoulu käydään tai itketään ja käydään, kun on pakko. Ei se mikään saavutus vielä ole. Siitä se opiskelu vasta alkaa. ap
[/quote]
Siitä se alkaa? Mulla loppu siihen opiskelu. Miksi kaikkien pitäis tuhlaa vähintään 15 vuotta elämästä koulun penkillä?
[/quote]
Harmi jos koet, että oppiminen on elämän tuhlaamista. Monet opiskelevat käytännössä koko elämänsä työn ohessa. "Lukeminen kannattaa aina"
Erikoisia asenteita.
Ysiltä pääsy oli hienoa ja kyllä hörpättiin koulun portailla kuoharia ja puvut ja mekot oli. Kohta ois maisterin paperit kädessä, eikä tämä tunnu yhtään sen isommalta saavutukselta kuin ysiltä pääsykään, olenhan minä vanhempi ja kokeneempikin eli suhteessa sama asia.
En ihan ymmärrä, mikä siinä peruskoulun päättäneiden juhlinnassa niin ärsyttää? Tai siinä, että juhliin puetaan juhlavaatteet?
Peruskoulun jälkeen opiskelemaan? No ei edes kympin keskiarvolla. Kyllä sitä kolme vuotta pitää vielä koulutiellä pakertaa itse kunkin ennen opintoja.