Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon jatkuvasta ahdistuneisuudesta/tuskaisuudesta?

Vierailija
26.04.2015 |

:/

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio. Pulla/Kahvi/Karkki/Sokeri/Valkoinen vehnä/pizza/limu.... Tuossa ruokavalio, mikä on varma tapa saada ahdistus pintaan.

Vierailija
22/37 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama dilemma! Oon kyllästynyt tähän oloon ja aloin tänään tehdä asialle jotain: listasin kaikki ahdistusta aiheuttavat asiat ja mietin miten voisin niitä muuttaa. Lisäksi aloin suursiivota.

Konkreettinen tekeminen auttaa.

Meditoinnista on ollut tätä ennen apua. Ihan vaan pötköttelen, rentoudun ja annan ajatusten virrata pois. Joskus nukahdan, mutta se ei haittaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:02"]

Mulle ei auttanu ku Xanor-resepti. Lääkäriin vaan, jos tuntuu että ko.vaiva rajoittaa elämää liian pahasti.

[/quote]On käyty, ei apua. Sanotaan vaan että mene lenkille. Juuri olin kuukauden psykan päiväosastolla. Ahdistus ja tuskaisuus ei ole vähentyneet yhtään. Mitään muita lääkkeitä ei tipu kuin joku SSRI korkeintaan. Yksin olen kotona kaiket päivät enkä uskalla lähteä juuri mihinkään. 
[/quote]

joo ei ne ssri lääkkeet mihinkään auta niistä tulee vain huonoja seurauksia ja riippuvuus. Bentsot ja savut auttaa paitsi että bentsoihinkin jää nopeasti koukkuun.

Vierailija
24/37 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- av:palstailun rajoittaminen

- Säännöllinen uni

- Säännöllinen ulkoilu

- meditointi

- maalaminen

- saunominen

- musiikki

- pyöräily

Vierailija
25/37 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:30"]Vahva naisen identiteetti, samaistuminen omaan sukupuoleen. Naisellisuudesta nauttivat naiset tuntuvat harvoin masentuneilta.
[/quote]Miksi alapeukut? Identiteetti on tosi tärkeä asia.

Vierailija
26/37 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä itsesi kiireisenä, vaikka ei huvittaisikaan niin pakota itsesi tekemään jotain. Harrastuksia, lenkkeilyä, lukemista.. Etenkin fyysinen tekeminen auttaa!

Vierailija
27/37 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tässä perää, mutta jotkut väittävät saaneensa apua kalaöljykapseleista. Joku e-epa?

Vierailija
29/37 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:52"]

Pidä itsesi kiireisenä, vaikka ei huvittaisikaan niin pakota itsesi tekemään jotain. Harrastuksia, lenkkeilyä, lukemista.. Etenkin fyysinen tekeminen auttaa!

[/quote]

Tämä on vain tapa siirtää ahdistusta eteenpäin, mutta syy säilyy. Itselläni ahdistus eskaloitui pahaksi masennukseksi juuri tällä reseptillä; pakotti itsensä tekemään ja jaksamaan koulua, töitä ja harrastuksia. Lopulta tuli vain se romahdus. Mieluummin kannattaa yrittää päästä kiinni ahdistuksen syihin esimerkiksi terapian avulla, ei ahdistusta siirtävään oheistekemiseen ja puuhasteluun yksikseen.

Vierailija
30/37 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:30"]

Vahva naisen identiteetti, samaistuminen omaan sukupuoleen. Naisellisuudesta nauttivat naiset tuntuvat harvoin masentuneilta.

[/quote]

Tästä vois olla apua vaikka kuulostaa "pinnalliselta". Suomalaisnaiset kasvatetaan tavallaan miehiksi. Oman naisellisuuden ja varsinkin siitä nauttimisen suomalaiset tuntuvat jättävän väliin täysin. Teinitytötkin näyttävät äijiltä, ei edes osata olla naisia. Erittäin piristävää kun tämän ulottuvuuden ottaa haltuun.

Vierailija
31/37 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä -(niin kylmää vettä ku suihkusta tulee) kuuma suihku vuorotellen. Oot niin kauan kylmässä suihkussa ku pystyt ja sit kuumaa vettä (muttei niin kuumaa, että polttaisit ittes).

Saa aikaan kunnon endorfiniryöpyn.

Jos talosta löytyy sauna, niin tietenkin kovat löylyt kuuman veden tilalle.

Vierailija
32/37 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanor!????!!

Vierailija
33/37 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/37 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialaa tasaava lääkitys. Voiko olla 2. tyybin bipo? Mulla on ja siihen kuuluu tuskaisuus ja sahaava mieliala ns. sekamuotoisessa vaiheessa.

Vierailija
35/37 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään tasaava lääkitys kuten Ketipinor tai Lamotrigiini auttaa hyvin ahdistukseen. Mulla ainoa toimiva kombo on nämä edellämainitut yhdessä Cipramilin kanssa. Ei tuskaisuutta, ahdistusta, mielialanvaihteluita. Haittavaikutuksia 0.

Vierailija
36/37 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa aikaa!

Vierailija
37/37 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 18:58"]Ylipäätään tasaava lääkitys kuten Ketipinor tai Lamotrigiini auttaa hyvin ahdistukseen. Mulla ainoa toimiva kombo on nämä edellämainitut yhdessä Cipramilin kanssa. Ei tuskaisuutta, ahdistusta, mielialanvaihteluita. Haittavaikutuksia 0.
[/quote]

Lisäksi juoksu ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi