Miten eroon jatkuvasta ahdistuneisuudesta/tuskaisuudesta?
Kommentit (37)
Itselläni auttaa jonkin verran se, että en yritä hillitä ahdistusta vaan annan sen tulla. Toinen asia, mikä voisi auttaa, ovat erilaiset hengitys- ja rentoutumistekniikat.
Täällä on jo annettu hyviä neuvoja: hengitysharjoitukset, rentoutusharjoitukset ja meditaatio.
Mulle ei auttanu ku Xanor-resepti.
Lääkäriin vaan, jos tuntuu että ko.vaiva rajoittaa elämää liian pahasti.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:02"]
Mulle ei auttanu ku Xanor-resepti. Lääkäriin vaan, jos tuntuu että ko.vaiva rajoittaa elämää liian pahasti.
[/quote]On käyty, ei apua. Sanotaan vaan että mene lenkille. Juuri olin kuukauden psykan päiväosastolla. Ahdistus ja tuskaisuus ei ole vähentyneet yhtään. Mitään muita lääkkeitä ei tipu kuin joku SSRI korkeintaan. Yksin olen kotona kaiket päivät enkä uskalla lähteä juuri mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:02"]
Mulle ei auttanu ku Xanor-resepti. Lääkäriin vaan, jos tuntuu että ko.vaiva rajoittaa elämää liian pahasti.
[/quote]On käyty, ei apua. Sanotaan vaan että mene lenkille. Juuri olin kuukauden psykan päiväosastolla. Ahdistus ja tuskaisuus ei ole vähentyneet yhtään. Mitään muita lääkkeitä ei tipu kuin joku SSRI korkeintaan. Yksin olen kotona kaiket päivät enkä uskalla lähteä juuri mihinkään.
[/quote]
Oletko hoidossa julkisella vai yksityisellä?
Itse yksityissektorilta saanut apua, lääkitys plus psykoterapia. Pohjalääkitys ja tarvittaessa otettava. Otan joko Diapamin tai Xanorin
Joku peruslääke (SSRI) Cipralex (essitalopraami) 5-20 mg/ vrk, tarvittaessa ahdistuskohtauksiin Xanor (alpratsolaami) 0,5 - 4 mg/ vrk ja ahdistuksen fyysisiin oireisiin beetasalpaajaa esim. Propral (propranololi) 40 mg tarvittaessa.
Toi on lääkäreiden määräämä peruskombo ahdistuneisuushäiriöihin.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:26"]Joku peruslääke (SSRI) Cipralex (essitalopraami) 5-20 mg/ vrk, tarvittaessa ahdistuskohtauksiin Xanor (alpratsolaami) 0,5 - 4 mg/ vrk ja ahdistuksen fyysisiin oireisiin beetasalpaajaa esim. Propral (propranololi) 40 mg tarvittaessa.
Toi on lääkäreiden määräämä peruskombo ahdistuneisuushäiriöihin.
[/quote] Älä unohda terapiaa! Suosittelen kognitiivis-behavioristista näkökulmaa terapiassa. Opi irti ahdistuksesta terapeutin avulla!
Vahva naisen identiteetti, samaistuminen omaan sukupuoleen. Naisellisuudesta nauttivat naiset tuntuvat harvoin masentuneilta.
Kunnon kuntosalitreeni vie kyllä ahdistuksen mennessään.
-been there, done that
Mulla on sama ongelma. Koko ajan ahdistaa ilman syytä.
Itseäni auttaa joskus kuuma suihku.
Mulla sama ongelma..