Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidennetty vkl / taapero hoidossa ?

Vierailija
26.04.2015 |

Meillä olisi miehen kanssa tarkoitus käydä kesällä viikonloppumatkalla ulkomailla. Lapsemme tulee olemaan silloin 1,5 vuotias ja hän olisi mummulassa hoidossa. Olisi siis hoidossa kolme yötä, ehkä neljäkin, riippuu mistä lento lähtee ja miten kentälle menemiseen pitää varata aikaa. Mahdollisimman vähällä erolla koitetaan kuitenkin matka suunnitella. Lapsi on paljon tekemisissä isovanhempiensa kanssa (joka viikko näkevät useamman kerran) ja on tähän mennessä ollut muutamia kertoja yökylässä ja se on sujunut kaikinpuolin hyvin.

Mitä mieltä olette tuollaisesta, onko pidennetty vkl ok olla erossa? Tuntuu, että itse ei raskisi jättää, mutta toisaalta olisi varmasti rentouttavaa käydä miehen kanssa kahdestaankin jossain. Tämä olisi vähän kuin häämatka (se jäi häiden jälkeen tekemättä kun odotin vauvaa) ja siksi haluttaisiinkin mennä kahdestaan, vaikka tuo lapsi niin kovin rakas onkin.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:15"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:10"]Joo täällä ei kannata tämmöisiä kysellä, kun sivu on täynnä katkeroituneita mammoja, jotka ovat marttyyrikuoreensa niin uponneet, etteivät näe mahdollisuutena ovesta ulos poistumista lähikauppaa kauemmas. Sehän on kuin kirosana, kun toiset ovat OIKEASTI onnellisia ja panostavat parisuhteeseensa, jaksavat hoitaa lastaan ja lähipiirissä on nuoria isovanhempia, jotka HALUAVAT lapsenlapsiaan hoitaa. Lähdette reissuun ja nautitte! Ei yhdestä 4 yön reissusta lapsi mitään kärsi, kun muuten on läsnäolevat positiiviset vanhemmat arjessa + samanlaiset isovanhemmat. Kurttuilijat katsokoon peiliin! [/quote] Minä en pystyisi yli 4v lasta jättämään lapseni tuntien. Kyllä, saisimme hänet vaikka viikoksi hoitoon vain kysymällä ja kyllä meillä on virkeä hyvä parisuhde.

[/quote]

Eli kun sinä et sellaista tee niin ne jotka tekevät ovat huonoja äitejä?

Vierailija
62/90 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:10"]Joo täällä ei kannata tämmöisiä kysellä, kun sivu on täynnä katkeroituneita mammoja, jotka ovat marttyyrikuoreensa niin uponneet, etteivät näe mahdollisuutena ovesta ulos poistumista lähikauppaa kauemmas. Sehän on kuin kirosana, kun toiset ovat OIKEASTI onnellisia ja panostavat parisuhteeseensa, jaksavat hoitaa lastaan ja lähipiirissä on nuoria isovanhempia, jotka HALUAVAT lapsenlapsiaan hoitaa. Lähdette reissuun ja nautitte! Ei yhdestä 4 yön reissusta lapsi mitään kärsi, kun muuten on läsnäolevat positiiviset vanhemmat arjessa + samanlaiset isovanhemmat. Kurttuilijat katsokoon peiliin!
[/quote]
Minä en pystyisi yli 4v lasta jättämään lapseni tuntien. Kyllä, saisimme hänet vaikka viikoksi hoitoon vain kysymällä ja kyllä meillä on virkeä hyvä parisuhde.
[/quote]
Oletko hankkinut apua ylisuojelemiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissa monet on jättäneet lapsensa hoitoon ja lähteneet itse matkoille, osa pidemmille ja osa lyhyemmille. Liekö mun tuttavapiiriin sitten osunut paljon ihmisiä, jotka näin tekee kun tällä palstalla kuitenkin iso osa on sitä mieltä, ettei voi lähteä pidennetylle viikonlopulle. Plus sitten vielä trollit ja tuo yksi aikaisempi tosi asiaton kirjoitus, josta en voi ymmärtää mitä huvia joku tuommosen kirjottamisesta saa..? Enkä siis aio provosoitua siitä, itsehän tiedän olevani paras äiti lapselleni. :) Mutta eriävät mielipiteet on myös ok, kunhan perustelee ne esim. omilla kokemuksilla tai fiksuilla mielipiteillä. Onko kellään mitään hyviä kokemuksia?

Vierailija
64/90 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:10"]Joo täällä ei kannata tämmöisiä kysellä, kun sivu on täynnä katkeroituneita mammoja, jotka ovat marttyyrikuoreensa niin uponneet, etteivät näe mahdollisuutena ovesta ulos poistumista lähikauppaa kauemmas. Sehän on kuin kirosana, kun toiset ovat OIKEASTI onnellisia ja panostavat parisuhteeseensa, jaksavat hoitaa lastaan ja lähipiirissä on nuoria isovanhempia, jotka HALUAVAT lapsenlapsiaan hoitaa. Lähdette reissuun ja nautitte! Ei yhdestä 4 yön reissusta lapsi mitään kärsi, kun muuten on läsnäolevat positiiviset vanhemmat arjessa + samanlaiset isovanhemmat. Kurttuilijat katsokoon peiliin!
[/quote]
Minä en pystyisi yli 4v lasta jättämään lapseni tuntien. Kyllä, saisimme hänet vaikka viikoksi hoitoon vain kysymällä ja kyllä meillä on virkeä hyvä parisuhde.
[/quote]

No tottakai nyt jokainen vanhempi ajatellee asiaa lapsilähtöisesti, niinkuin kuuluukin. Apn kohdalla lapsi viihtyi isovanhemmillaan ja vastaus on tällaiseen tilanteeseen viitaten kirjoitettu. Täällä porukka lukee muille tarkoitetut vastaukset niin henkilökohtaisesti. Taitohan se on tuo herneen nenään vetämisenkin taito.

Vierailija
65/90 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ottaisitte isovanhemmat mukaan matkalle lapsenhoitajaksi? Tällöin saisitte omaa aikaa, mutta lapsi ei joutuisi olemaan täysin erossa.

Vierailija
66/90 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:10"]Joo täällä ei kannata tämmöisiä kysellä, kun sivu on täynnä katkeroituneita mammoja, jotka ovat marttyyrikuoreensa niin uponneet, etteivät näe mahdollisuutena ovesta ulos poistumista lähikauppaa kauemmas. Sehän on kuin kirosana, kun toiset ovat OIKEASTI onnellisia ja panostavat parisuhteeseensa, jaksavat hoitaa lastaan ja lähipiirissä on nuoria isovanhempia, jotka HALUAVAT lapsenlapsiaan hoitaa. Lähdette reissuun ja nautitte! Ei yhdestä 4 yön reissusta lapsi mitään kärsi, kun muuten on läsnäolevat positiiviset vanhemmat arjessa + samanlaiset isovanhemmat. Kurttuilijat katsokoon peiliin!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mitä ylisuojelemista siinä on, että en väenväkisin kiikuta yökylälyistä stressaavaa lasta hoitoon? Aloitimme yökyläharjoittelut 1.5 vuotiaana, mutta koskaan lapsi ei ole yökyläilyihin tottunut. Makaa esimerkiksi pari tuntia silmät auki sängyssä aamulla kertomatta kellekään kun on niin kauhuissaan. Pienempänä nostatti 39 asteen kuumeen joka laski heti kotiin päästyä. Viimeksi kun oli yökylässä itki koko illan (yli 3v). Veisitkö itse? On niin mukavaa hakea aamulla ihan ihmisraunio lapsi kotiin!

Vierailija
67/90 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis voi hyvänen aika! Kyllä joo kehityspsykologiaan voi tukeutua ja kannattaa siitä olla selvillä MUTTA loppujen lopuksi mikään yleistys, kasvatuskirja tai ylipäätään ulkopuolinen taho ei voi varmuudella sanoa milloin on oikea ikä! 

Olen sitä mieltä että jos lapsi viihtyy isovanhemmilla ja tiedät että ukki ja mummi ovat fyysisesti ja psyykkisesti tarpeeksi terveitä ollakseen lapsen kanssa niin en näe matkassa mitään ongelmaa! Isovanhemmat ovat kasvattaneet omat lapsensa ja lapsi on varmasti hyvissä käsissä ja isovanhemmat osaavat kyllä hoitaa lasta, lohduttaa yms..

Monesti ero lapsesta muutamaksi päiväksi on vanhemmille vaikeaa ja ajattelevat ettei ole lapselle hyväksi ja lapsi ikävöi liikaa vaikka voi olla että lapsella on niin mukavaa mummolassa että viihtyy todella hyvin ja äiti on oikeasti se jolle ero tekee tiukkaa. 

Lapsi on päivähoidossa, ollut mummolassa paljon ja jopa yötäkin eli jo tottunut olemaan muualla kuin vanhempien luona. Olen myös huomannut että pienillä lapsilla ei ole samanlaista hahmotusta päivien kulusta joten ei lapsi osaa erottaa onko ollut kaksi vai kolme päivää mummolassa.. ainakin meillä poika viihtyy mummolassa niin ettei ikävöi pahasti vanhempia koska on muuta ajateltavaa. Tottakai odotettavissa on että takaisin tullessanne lapsi ikävöinnin vuoksi kiukuttelee ja kapinoi mutta se kuuluu elämään ja silloin onkin tärkeää antaa lapselle enemmän huomiota.

Minusta olette ansainneet matkan kahdestaan ja olette miettineet asian hyvin lapsen kannalta. Lapsen kehitykselle on myös tärkeää oppia olemaan erossa vanhemmista. 

Joka tapauksessa haluaisin vaan sanoa AP.lle että sinä Äitinä tunnet lapsesi parhaiten ja jos sinusta tuntuu että lapsi voi olla sen ajan mummolassa niin silloin  on turha kuunnella muiden mielipiteitä liikaa saati jättää matkaa väliin kosksa joku ulkopuolinen sanoo että on lapselle liian pitkä aika. Ja mieti asiaa myös siltä kantilta että lapselle usein mummolassa olo on mahtavaa, oma loma ja sitä miten te vanhempina saatte irtiotosta hyötyä pitkäksi aikaa! 

Lapsiperheissä usein parisuhde jää taka-alalle vaikka on erityisen tärkeää että saatte aikaa olla vain mies ja vaimo ja keskittyä toisiinne, silloin jaksatte taas pitkään olla vanhempia paremmin! :)7

Lapsi sopeutuu eikä mene rikki ihan pienestä, oppii että vaikka ollaan erossa niin sitten taas nähdään. Moni ei uskokkaan kuinka mahtavasti lapset osaavat suhtautua uusiin tilanteisiin, usein paljon paremmin kuin aikuiset. -hanksia-

Vierailija
68/90 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:22"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:10"]Joo täällä ei kannata tämmöisiä kysellä, kun sivu on täynnä katkeroituneita mammoja, jotka ovat marttyyrikuoreensa niin uponneet, etteivät näe mahdollisuutena ovesta ulos poistumista lähikauppaa kauemmas. Sehän on kuin kirosana, kun toiset ovat OIKEASTI onnellisia ja panostavat parisuhteeseensa, jaksavat hoitaa lastaan ja lähipiirissä on nuoria isovanhempia, jotka HALUAVAT lapsenlapsiaan hoitaa. Lähdette reissuun ja nautitte! Ei yhdestä 4 yön reissusta lapsi mitään kärsi, kun muuten on läsnäolevat positiiviset vanhemmat arjessa + samanlaiset isovanhemmat. Kurttuilijat katsokoon peiliin!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mitä ylisuojelemista siinä on, että en väenväkisin kiikuta yökylälyistä stressaavaa lasta hoitoon? Aloitimme yökyläharjoittelut 1.5 vuotiaana, mutta koskaan lapsi ei ole yökyläilyihin tottunut. Makaa esimerkiksi pari tuntia silmät auki sängyssä aamulla kertomatta kellekään kun on niin kauhuissaan. Pienempänä nostatti 39 asteen kuumeen joka laski heti kotiin päästyä. Viimeksi kun oli yökylässä itki koko illan (yli 3v). Veisitkö itse? On niin mukavaa hakea aamulla ihan ihmisraunio lapsi kotiin!
[/quote]
Oletteko miettineet syitä tuohon? Normaalisti lapsi uskaltaa jo 4-vuotiaan olla yökylässä...

Vierailija
69/90 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:13"]

En kestä näitä ylisuojelevia äitejä täällä:Ddd ei se, että viettää 24/7 lapsensa kanssa, tarkoita että rakastaa lastaan. Haloo, 1,5v ei muista isona kuinka äiti jätti neljäksi yöksi hoitoon. Ei hänelle jää traumoja. Itse olen ollut melko paljonkin lapsena mummolassa hoidossa, ja ihan normaali ihminen minusta on tullut. Paitsi että välit on todella hyvät isovanhempien kanssa (myös äidin). Maalaisjärkeä saa käyttää. Ei kaikkea tarvi tehdä niinkuin lastenhoito-oppaat käskevät.

[/quote]

Tällä logiikalla lapselle voi tehdä ihan mitä tahansa pahaa alle kolmivuotiaana. Eihän se mitään kuitenkaan muista. 

Mutta alkuperäisestä aiheesta: koska kyseessä ovat rakastavat ja tutut isovanhemmat, niin ilman muuta voi jättää heidän hoiviinsa muutamaksi yöksi. 

Vierailija
70/90 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:13"]

En kestä näitä ylisuojelevia äitejä täällä:Ddd ei se, että viettää 24/7 lapsensa kanssa, tarkoita että rakastaa lastaan. Haloo, 1,5v ei muista isona kuinka äiti jätti neljäksi yöksi hoitoon. Ei hänelle jää traumoja. Itse olen ollut melko paljonkin lapsena mummolassa hoidossa, ja ihan normaali ihminen minusta on tullut. Paitsi että välit on todella hyvät isovanhempien kanssa (myös äidin). Maalaisjärkeä saa käyttää. Ei kaikkea tarvi tehdä niinkuin lastenhoito-oppaat käskevät.

[/quote]

Tällä logiikalla lapselle voi tehdä ihan mitä tahansa pahaa alle kolmivuotiaana. Eihän se mitään kuitenkaan muista. 

Mutta alkuperäisestä aiheesta: koska kyseessä ovat rakastavat ja tutut isovanhemmat, niin ilman muuta voi jättää heidän hoiviinsa muutamaksi yöksi. 
[/quote]
Aa, isovanhemmille hoitoon jättäminen on siis ihan mitä tahansa pahaa?

Vierailija
71/90 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on täysin normaalia että vanhemmat viettävät aikaa myös kaksistaan ekä lapsi todellakaan mene rikki kolmen yön erosta, tuskin sitä tulee edes muistamaan. Minä jätin "pakosta" vaikean synnytyksen ja sairaalassaolon takia alle 2v.:n viikoksi mumuulaan ja ihan hyvin meni. Riippuu toki lapsesta. Hoitopaikka on tuttu, sanon että siitä vaan. 

Kieroon katsoin kun saksalainen kaveria jätti 1v.:n viideksi viikoksi ja lähti itse miehen kanssa reppureissailemaan Etelä-Amerikkaan. 

Vierailija
72/90 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:13"] En kestä näitä ylisuojelevia äitejä täällä:Ddd ei se, että viettää 24/7 lapsensa kanssa, tarkoita että rakastaa lastaan. Haloo, 1,5v ei muista isona kuinka äiti jätti neljäksi yöksi hoitoon. Ei hänelle jää traumoja. Itse olen ollut melko paljonkin lapsena mummolassa hoidossa, ja ihan normaali ihminen minusta on tullut. Paitsi että välit on todella hyvät isovanhempien kanssa (myös äidin). Maalaisjärkeä saa käyttää. Ei kaikkea tarvi tehdä niinkuin lastenhoito-oppaat käskevät. [/quote] Tällä logiikalla lapselle voi tehdä ihan mitä tahansa pahaa alle kolmivuotiaana. Eihän se mitään kuitenkaan muista.  Mutta alkuperäisestä aiheesta: koska kyseessä ovat rakastavat ja tutut isovanhemmat, niin ilman muuta voi jättää heidän hoiviinsa muutamaksi yöksi.  [/quote] Aa, isovanhemmille hoitoon jättäminen on siis ihan mitä tahansa pahaa?

[/quote]

Mene takaisin nukkumaan! Ilmeisesti aivot eivät vielä ole saaneet tarpeeksi lepoa. Miten tuosta voi tehdä tuollaisen päätelmän muuten?

Vierailija
73/90 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista! :)

-AP

Vierailija
74/90 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysele täältä tommissia kun täältä ei tuu kun syyllistämistä ja panettelua. Tottakai voit lähteä, kyllä se lapsi pärjää mutta jos sä sitä kauheesti ikävöit ja soittelet jatkuvasti ja muuten ni sit lapsi luulee että jotai on vialla. Kerrot sille että nyt ootte vähän aikaa poissa mutta tuutte kyllä takasin ja sitte vaa heipat reippaasti ja lapsi jää hyvillä mielin kotii.

Vierailija
75/90 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:14"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 08:59"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 08:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 08:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 08:37"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 08:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 08:20"]Ihan aikuisia ihmisiä ollaan, 30v.   Jos lapsi on ollut tähän ikään muutaman kerran isovanhemmilla yökylässä, niin tuskin se meistä kelvottomia vanhempia tekee..? :D Lapsi nauttii vaihtelusta ja isovanhemmat nauttii lapsen seurasta, joten en näe asiassa mitään ongelmaa. Eikä se kyllä tee meistä huonoja vanhempia. Meille on tärkeää, että lapsella on isovanhempiensa kanssa läheiset välit. Kyse ei todellakaan ole siitä, että haluttais lapsesta lomaa. :) Meidän lapsi kaipaa rutiineja erityisen paljon ja ihan senkin puolesta koen, että tuon ikäisen kanssa on vaikea lähteä matkalle, koska niitä rutiineja ei pystyttäis täysin noudattamaan.   Tuossa vähän laskeskelin, että kolme yötä joutuisi olemaan erossa, pe-aamusta maanantaihin. Lisäksi voisi helpottaa jos isovanhemmat hoitaisi perjantain vaikka meillä kotona, tutussa paikassa.   Ihmettelen kyllä suuresti kuinka helppoa on nimettömänä täällä huudella vailla asiallista käytöstä. Vinkvink esim. sinä, joka kehoitit antamaan lapsemme isovanhemmille kokonaan :D [/quote] Jos olet ko päättänyt, että lähdette niin miksi kyselet täältä mielipiteitä?

[/quote]

En ole päättänyt, että lähdetään, mutta ärsyttää asiaton kommentointi ja meidän vanhemmuuden kyseenalaistaminen sen vuoksi, että lapsi on ollut jo satunnaisesti isovanhemmilla hoidossa. Suomessa on kymmeniä tuhansia lapsia, joilla on varmasti ihan oikeasti huonot oltavat (väkivalta, alkoholi, tms.) ja sitten saa itse arvostelua osakseen kun lapsi ei ole 24/7 vanhemmissa kiinni vaan JOUTUU olemaan isovanhempienkin kanssa tekemisissä :D

[/quote]

Oletko nyt tyhmä vai typerä? Ei kukaan täällä TOSISSAAN tuomitse satunnaista isovanhemmille vientiä, mutta olet sairas jos lasta saa "vähän pahoinpidellä" tai "vähän jättää heitteille" koska Eerika.

Puolustele mitä puolustelet, mutta olet huono äiti, etkä tosiaan kuulosta kolmikymppiseltä (jonka pitäisi olla kypsä aikuinen jo), vaan 15v teiniäidiltä, jonka lapsi ei ollut kovin toivottu, kun aiot jättää noin pienen lapsen useaksi yöksi yksin. Terveet ja normaalit 30v ottavat lapsen mukaan tai odottavat vielä pari vuotta.

[/quote]

Erittäin asiaton viesti. En ymmärrä mitä joku saa ollessaan näin ilkeä. Ja yksisilmäinen

[/quote]

Er, mikä tuossa oli asiatonta? AP naureskelee ja väittää, että on ok hylätä lapsi kun pahempaakin tapahtuu.

Ja sinut on näköjään hylätty liikaa, niin kuin ap:n lapsella on vaarana.

PS: taisi osua ja upota, eli tunnistit typeryyden itsessäsi muttet halua myöntää. Olen pahoillani lapsiesi puolesta. Kai näet niitä edes kerran vuodessa? Vai onko otettu huostaan jo ja lasu-väki ei anna teidän tavata?

[/quote]

Tätäkin yläpeukutetaan. Miksi?

[/quote]

Tämmösiä kommentteja lukiessa tulee mieleen, että mikä on mennyt pieleen joidenkin ihmisten kohdalla? Järkyttävää jos tuon on joku tosissaan kirjottanu. Ja vaikka ei olisikaan tosissaan niin jotenkin täytyy olla kieroutunut, että viitsii nähdä vaivaa. Kai siitä jonkulaista mielihyvää saa kun täällä huvikseen härnää ihmisiä? Sairasta kuluttaa aikaansa tuommoseen!

Vierailija
76/90 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa reissua teille! Tottakai se lapsi pärjää tutussa ja turvallisessa mummulassa. 

Vierailija
77/90 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa mennä vaan!!
Hauskaa reissua teille! :)

Vierailija
78/90 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdemme kesällä reissuun mieheni kanssa. Lapset jäävät kotiin ja lapsille tuttu hoitaja tulee hoitamaan heitä meille. Nuorin lapsemme on tuolloin 1v 3kk. Olemme vauvan aikana tehneet yhden yhden yön mittaisen reissun ja ennen hänen syntymäänsä yhden kahden yön mittaisen reissun ilman lapsia. Poissaolomme aikana hoitovastuuta varsinaisen hoitajan lisäksi ottavat myös perheellemme läheinen perhe ja naapurit. Olemme poissa 4 yötä. Ennen reissua vietämme lasten kanssa 4 päivää yhteistä aikaa kotosalla. Myönnän, että reissu arveluttaa minua, sillä itselleni tulee jo parin tunnin erossa oloaikana ikävä vauvaa. Jätin eilenkin yhdet juhlat kesken, koska halusin kotiin vauvan luo.

Vierailija
79/90 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän pariskunnan, jotka jätti puolivuotiaan viikoksi hoitoon ja lähtivät reissuun. Lapsi oli hoidossa isovanhemmilla, joita näki n. kerran 1-2kk:ssa eli tosi harvoin. Pidin sitä ihan kamalana. Mutta itse kysymykseen sanoisin, että mielestäni voitte huoletta lähteä. Meillä tyttö on vähän vanhempi. On aina välillä mummolassa hoidossa yön tai kaksi. Ikävä tulee puolin ja toisin, mutta voimien kerääminen on mielestäni tärkeää. Ihan henkistenkin. Itse en ainakaan voi olla koko ajan vain äiti. On ihanaa olla pienissä pätkissä välillä vain vaimo ja oma itseni. Ja meillä ainakin lapsi nauttii mummolassa olosta. Kun lapsi tulee kotiin, nyhjätään sitten sohvalla, halaillaan ja luetaan kirjoja yhdessä.

Vierailija
80/90 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsi pärjää kun on luotettavat ja hyvät hoitajat. Kyllä mullekkin kelpaisi tuollainen lapsivapaa loma tässä suurperheen pyörityksestä. Olen onnellinen teidän puolesta. Nauttikaa kun kerran saatte vapaata :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä