Paras eines / valmisruoka?
Mikä on mielestäsi laadukas ja hyvä eines tai valmisruoka?
Kommentit (98)
Hyi hitto! Ei kai kukaan tervejärkinen syö mitään einesmoskaa!!?? Eihän?
Einesruuista saisi teoriassa parempia, jos ei olisi teurasjätettä seassa kuten jänteitä, konetekninen erottelu, läpivalaisu muttei säteily. Ja kasvisvaihtoehto, luomu etc. Tervellisyyskin paranisi heti.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Eikä kirjoittele pöllöpalstoilla.
Hernekeittoa joskus ostan. On ihan ok
Tässä siitä Iltalehden artikkelista suositukset.
1/2
Hans Välimäki
Hernekeitto, Jalostaja
– En juuri syö tai tarjoile valmisruokia, mutta eräs tulee kuitenkin mieleen: Jalostajan hernekeitto. Tuunaan sitä ohentamalla sitä vedellä ja lisäämällä joukkoon hieman makeaa sinappia ja tuoretta meiramia. Ohennan hernekeittoa sen vuoksi, että haluan siitä liemevämpää, sillä hernekeitto on usein koostumukseltaan varsin paksua. Maku ei juuri muutu ja maustaminen on helppoa!
Pinaattiohukaiset
– Lapset ostavat näitä joskus, mutta en tiedä niiden valmistajaa. Niistä tulee varsin mukiinmeneviä, kun ne malttaa paistaa rapeiksi tilkassa öljyä tai voissa.
– Joskus hankimme myös valmiita ravioleja, jotka keitämme ja joita parannamme hieman tuoreilla yrteillä, pääosin basilikalla. Ravioleja pyöritetään kuumina voisulassa, joka on maustettu raastetulla valkosipulilla. Lopuksi päälle parmesaania!
Akseli Herlevi
Poro-nautalihapullat, Taste of Finnair
– Kun Finnair toi valmisruokia kauppoihin, niin testasin niistä poro-nautalihapullia juurespyreen ja tumman mustaherukkakastikkeen kanssa. Se oli omaan makuun varmasti paras valmisruoka, jota olen maistanut.
Juustoburgeri, Naughty BRGR
– Omaakin tuotetta täytyy suositella! Valmisburgerikategoriasta löytyy Naughty BRGR -juustoburgeri. Se on myynyt mainiosti. Myös tässä kategoriassa asiakkaat ovat varmasti halunneet panostaa laatuun.
Lihapullia maustepippurikastikkeessa sekä puolukka- valkosuklaavispipuuro, Olo Creative Kitchen
– Nämä ovat mun makuuni.
Hatsapurillo, Haapasalon Hatsapuri
– Erinomainen, tosin melko raskas safka. Tuunaan sitä usein Tabascolla.
Sikke Sumari
Ahvenpyörykät, pinaattirisotto venetsialaisittain ja tomaattinen kalakeitto palermolaisittain, Saarioinen
Nämä kuuluvat Sumarin Italia lautasella -valmisruokasarjaan.
– Näiden reseptit pohjautuvat Italiassa maistelemiini ja oppimiini ruokiin, jotka teen ensin kotikeittiössäni käyttäen mahdollisimman paljon kotimaisia raaka-aineita. Resepti menee sitten Saariosten ‘äitien’ monistettavaksi ja sieltä kaupan hyllyille.
Vietävä-valmisruoat, HKScan
– Tämä on Kape Aihisen valmisruokasarja, jota voin suositella.
Olo Creative Kitchen -valmisateriat
– Pekka Terävän kokeilemisen arvoiset valmisateriat, joita hän tekee yhdessä K-kaupan kanssa.
2/2
Teemu Laurell
Kinkkukiusaus, Kokkikartano
– Kinkkukiusaus on yksi mieluisimmista kotiruoista. Välillä haluan syödä kotiruokaa tekemättä sitä itse. Oma valintani on silloin Kokkikartanon kinkkukiusaus. Se on lähes itse tehdyn makuista ja einesruokana on erittäin onnistunut. Myrttisen suolakurkut kylkeen ja avot!
Pinaattiohukaiset, Kruunun Herkku
– Omia lemppareita kouluruuista olivat ehdottomasti pinaattiohukaiset, ja niitä tulee vieläkin aina välillä syötyä kotona. Kruunun Herkun pinaattiohukaiset ovat mielestäni ehdottomasti parhaat näistä valmisletuista. Muoto, maku sekä paistopinta antavat itsetehdyn fiiliksen. Taisin viimeksi syödä äidin puolukkahillon kanssa – ja fiilis oli nostalginen.
Hummus, Chef Select & You
– Pidän hummuksesta erittäin paljon ja se on oma suosikkini nopeaan ja kevyeen syömiseen. Toimii monen annoksen lisäkkeenä sekä sellaisenaan. Mielestäni tämä hummus on parhain, jonka kaupasta löytää.
Thaikuutio punainen curry-kasvis-riisi, Kitchen Joy
– Tämä vegaaninen tuote on mun mielestä toimiva. Pikku tuunaus laadukkaalla soijalla sekä chilikastikkeella ja nälkä on siirretty.
Jaakko ”Lieminen” Luomanen
Falafel, Baba Foods
– Meidän koko perheen suosikki! Nämä on niin hyviä falafeleja, että eipä juuri viitsi kokata itse. Helppo ja nopea safka. Lisukkeeksi itse tehty tzaziki sekä saman merkin hummus, tahini ja ganoush. Koko ateria on valmis muutamassa minuutissa.
Harri Syrjänen
Ankankoivet ankanrasvassa
– Ylivoimaisesti paras eines. Helppo tehdä ja pärjää haastavammassakin juhlassa. Ankanrasvassa paistetut persiljaperunat kylkeen ja annos on valmis.
Hernekeitto
– Jos haluan hernekeittoa, en jaksa ruveta liottamaan herneitä. Sinappia pintaan, hapankorppua kylkeen ja annos on valmis. Jos länsinaapureita on kylässä, pannaan lasiin punssia.
– Teen hernekeittoa itse ainoastaan joulun jälkeen, jos kinkkua jää yli.
Toi Italia lautasella -ahvenpulla-annos on ihan jepa.
Härkiskoftat kookoskastikkeessa Beanitilta maistuu myös, ja pakasteesta Finduksen Falafel Marrakech. Muista en hirveästi välitä, mutta toki jotain tomaattikeittoa ynnä muuta tulee välillä otettua vaihtelun vuoksi. Einekset käytössä säännöllisesti mutta ei hiiiirmu usein, ehkä kerran viikossa yksi ateria.
Vierailija kirjoitti:
Hui kauheeta! Ihan hirvittää!
Hk sininen kylmänä suoraan kädestä suuhun.
Kaikki KKK- kaupan RAVINTOLA KOKIEN VALMISTAVAT EINES RUUAT.Niitä ei viellä paljoa eri ruat saatavilla Mitä on maistuu ja vie nälän.Ettei tunnin päästä jo nälkä.Kokikartannon hyvää Reilupala Kalaa ja tilli voita. Lidi vege pizza joskus, Lidi Taco kana saltti lounaaksi kirellä ehdoton.Ostin huomiseksi lounalle saarioisten herkulinen arki Kalapihvit ja värikäät kasvikset. Kuin illaliselle Kokki kartanon " pitkästi haudutettu " Lihakaali laatikko.Maksa vähän enmän eines ruasta on sitä mitä sinä lukee ja ravitsevaa. Nälkä ei todella tule 1-2h. päästä
Näitä Lidlin salamipizzoja tai margheritapizzoja ostan usein tarjouksesta. Niitä pitää tosin vähän tuunata, eli päälle vielä tuoretta tomaattia, hieman lisää juustoa, tai paistettua jauhelihaa. Hyvää ja herkullista! Eikä tule niin kalliiksi, yhden lätyn hinnaksi pitäisi tulla vähän päälle euron. Esim. viimeksi tarjouksesta ostin 4x salamipizzaa (4x350g) hintaan 4,50€.
T. Lidl-mies
Kotimaista ohrapuuro on maukasta ja toisinaan sorrun myös ostamaan Pirkan Luomu-kasvishernekeittoa. Muuten en valmisruokiin koske.
Kokkikartanon paneroitu kalaleike, tillivoi ja muusi. Kitchen Joy Satay kana ja riisiä.
Kokkikartanon nakkiperunamuusi, muusi on kuin samettia.
Kaikista huokuu järkky myrkky fiilis
Kaalikääryleitä ostan valmiina kun ei huvita itse näpertää. Puolukkahillon kanssa ihan ok.