Voiko työt ja luokanopettajaopinnot yhdistää?
Olen töissä ns. virkatyöaikaan. Onko mitään mahdollisuutta käytännössä yhdistää luokanopettajan opintoja ja töitä. Töissä meillä liukuva työaika, kotona kolme yli kolmen vuoden ikäistä lasta. Teen täyttä työviikkoa.
Kommentit (5)
Opintoihin kuuluvat mm. pakolliset harjoittelujaksot, jotka kestävät useamman viikon. Harjoittelujaksoja ei kenttäharjoittelua poislukien (jos olet aikaisemmin vuosikausia ollut luokanopettajan työssä) voi mitenkään välttää. Koulutukseen kuuluu (tai kuului ainakin muutama vuosi sitten) nk. "demot", joissa läsnäolo on pakollista. Sairauden takia sai olla muistaakseni kerran pois, mutta olikohan niin että sekin kerta oli korvattava.
Erittäin epätodennäköistä, että voisit olla normaalisti töissä samanaikaisesti.
tavallisessa systeemissä ei.
Monimuotokin on tietysti tosi rankkaa, koska sitten soitat nokkista ja pelaat pesäpalloa iltaisin.
... vaatii paljon pakollista läsnäoloa, 3.-5. vuosi ovat sitten "löysempiä" eli menisi ilta- ja verkko- / luento- / tenttiopintoina.
Opiskelen itse luokanopettajaksi, aloitan nyt sen kriittisen toisen vuoden ja olen raskaana, joten tämä on melko haastavaa nyt saada opinnot järjestettyä.
Mutta ei kannata jättää paikkaa vastaanottamatta, jos sellainen on. KÄy opinto-ohjaajan /-suunnittelijan juttusilla. Voithan aloittaa opinnot "toisesta päästä" eli suorittaa viakka kasvatustieteen opintoja aluksi.
Mutta ei kannata jättää paikkaa vastaanottamatta, jos sellainen on. KÄy opinto-ohjaajan /-suunnittelijan juttusilla. Voithan aloittaa opinnot "toisesta päästä" eli suorittaa viakka kasvatustieteen opintoja aluksi.
... siis vielä opiskella. Tässä työssä kymmenisen vuotta takana (vähän vajaat, eli vielä ei sais vuorotteluvapaata ja sitä rahaa). Aikuisopintotukikin sen verran pieni, ettemme taitaisi pärjätä. Pitää vielä miettiä. Mitähän muuta sitä lapsena haaveilikaan...
moni tuttun on käynyt luokanopettajankoulutuksen ja se on kyllä hyvin epä-yliopistollista, eli paljon pakollista läsnäoloa. PALJON. Joskus klo 8-18. Itsekin haluaisin suorittaa luokanopettajan sivuainekokonaisuuden, mutta ei oikein onnistu samasta syystä.
Mutta aina kannattaa yrittää ja kokeilla ja kysyä!