Yläasteikäisistä tytöistä ja kiusaamisesta.
7-vuotias poikani oli pihalla leikkimässä ja muutama jo yläasteella oleva tyttö rupesivat kiusaamaan sitä. Ottivat pojan lippiksen ja heittelivät sitä kikattaen toisilleen. Mukana oli myös yksi 10 v poika.
Poika soitti mulle monta kertaa ja kertoi et ne oli ottanut sen lippiksen eikä antaneet takaisin. Käskin sit lopulta pojan kotiin, mutta sain odottaa aika kauan että oli saannut lippiksensä takaisin ja pääsi tulemaan.
Mikä tässä mua ihmetyttää suuresti on että miten voi jotkut 14-vuotiaat tytöt käyttäytyä noin? Siis!!!???
Eipä mulla olis tullu mieleenikään tossa iässä kiusata jotain itteäni puolta nuorempaa. Muutenkin viettävät aikaa tuolla pihalla kikattaen (missä ei siis mitään vikaa), mutta kun kiusaavat usein sanallisesti pikkupoikia ja juttelevat niille pervoja ja kyselevät tyhmiä. Mä en halua niitä lapsieni lähelle, mutta enpä voi asialle mitään. Taitaa tytöillä vipata päässä ja pahasti...
Mielipiteitä niiltä joilla on tuon ikäisiä tyttöjä että onko tuo ok käytöstä?
Mulla kun ei ole kuin poikia ja vanhin tuo 7-vuotias.
Kommentit (4)
Poikani sitten kertoo niitä juttuja.
Joskus olen kuullut niiden haukkumisia (ja kikatusta päälle) ja nähnyt kun sotkevat poikien (kaikki alle 10-vuotiaita) leikit. Esim. paljastavat piilot jos leikkivät kirkonrottaa tai potkaisevat pallon menemään jos leikkivät pallo paikalla... (ja aina sitä typerää kikatusta päälle...).
Ja olen niille sanonut että antavat poikien rauhassa leikkiä eivätkä hauku ketään. Kattoivat vaan mua suu auki ja rupesivat kuiskimaan keskenään (ja kikattamaan...). Varmaankin haukkuivat mutkin (hihhihhih...).
Kostavat sitten sellaisille, joille uskaltavat uhota.
Yhden isän tiedän, mutta se on joku kaljaa kittaavaa äijä joka kerran uhkas repiä meidän pojalta korvat päästä. En siis usko että siitä on mitään hyötyä puhua niiden vanhemmille jos niiden vanhemmat on samanlaisia ääliöitä.
Mut jotain tarttis tehdä. Ottaa nimittäin todella päähän niiden käyttäytyminen.
Kyselevät pojilta esim. et minkä kokoiset pippelit niillä on ja voisivatko näyttää niitä... Just.
Mua ottaa välillä niin pattiin niiden jutut et jos multa kysyttäisiin niin passittaisin ne hoitoon.
T: ap
Itse ainakin ottaisin omat tyttären puhutteluun, jos tekisivät tuollaista.