Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesettekö koskaan kissaanne?

Vierailija
05.01.2022 |

Pitäisikö? Ollaan kerran pesty meidän yhdeksänvuotias kissi

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pessyt koskaan, se on turhaa, kissa vaihtaa itse pukunsa (karvansa) kahdesti vuodessa.

Vierailija
22/42 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yritettiin. Mies oli ihan raapaleilla ja litimärkä ja märkä oli koko kylppärikin lattiasta kattoon. Kissa säilyi kuivana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut pakko pestä välillä, kun onnistuu pyörähtäämään takan sisällä😅

Vierailija
24/42 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa haluaa tulla suihkuun mukaan, joskus annan tulla. Hyppää syliin ja tulee sylissä suihkuun.

Vierailija
25/42 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaa ei ole mitään syytä pestä.

Vierailija
26/42 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesemistä oon suunnitellut nyt kun olen harjannut kolme viikkoa päivittäin erittäin huonoon kuntoon mennyttä kissaa joka on niin järjettömån lihava ettei ylety selkää/takapuolta pesemään 😐 aikamoinen villa/hilse/paskaläjä...Joku kuivapesuaine ja märkä harja varmaan paras kombo.. ?

Vierailija
27/42 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee rääkkäämisen puolelle alkaa kissaa pesemään. Jos kissassa ei ole mitään vikaa niin se pysyy siistinä omin avuin.

" On rääkkäystä päästä lemmikki ". Mihin tää maailma on menossa. Pienestä tönäsystäki saa kuulla "anna kissasi pois senkin eläinrääkkääjä"

Aika harva kissa kastumisesta nauttii. Mitä itse olen kissan pesua todistanut niin epätöivoisesti yrittää tarttua kysin kiinni lavuaarin reunoihin ja hädissään maukuu. Miksi kissaa pitäisi töniä?

Vierailija
28/42 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesemistä oon suunnitellut nyt kun olen harjannut kolme viikkoa päivittäin erittäin huonoon kuntoon mennyttä kissaa joka on niin järjettömån lihava ettei ylety selkää/takapuolta pesemään 😐 aikamoinen villa/hilse/paskaläjä...Joku kuivapesuaine ja märkä harja varmaan paras kombo.. ?

Mikähän on sinun selitys että olet kissan lihottanut pilalle. Liiallinen hoivavietti ja hemmottelun tarvekko?

Vierailija
29/42 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miaaaa! Njauuurrrrrr! Grrrrr! SÄHHHH! MURRRRR! SÄHHHHH!"

-> kertakokeilu riitti.

Vierailija
30/42 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pideellä saa väkisin märäksi jossei muuten onnistu.

Vierailija
31/42 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee rääkkäämisen puolelle alkaa kissaa pesemään. Jos kissassa ei ole mitään vikaa niin se pysyy siistinä omin avuin.

" On rääkkäystä päästä lemmikki ". Mihin tää maailma on menossa. Pienestä tönäsystäki saa kuulla "anna kissasi pois senkin eläinrääkkääjä"

Aika harva kissa kastumisesta nauttii. Mitä itse olen kissan pesua todistanut niin epätöivoisesti yrittää tarttua kysin kiinni lavuaarin reunoihin ja hädissään maukuu. Miksi kissaa pitäisi töniä?

Joo on eri asia tykkääkö vai ei, mutta rääkkäystä se ei ole. Oon mäki saanu esim lapsena kerran viileen suihkun vaatteet päällä ja tönäsyn sinne.. Mulla oli hyvä lapsuus oikeesti mutta toi tilanne ei ollu mukava. Oliko rääkkäystä? No ei.

Tönäsy oli esimerkki siitä kuinka herkästi ihmiset ajattelee että ihmiset eläinrääkkää lemmikkiään vaikka itse Rääkkääminen on jotain pahempaa ku joku tönäsy tai tuuppaus. En tarkoita että nääkään olisi oikein. Ei tietenkään ole. Mutta rääkkäys on oikeesti jotain tosi julmaa. En halua edes tietää mitä kaikkea eläimille ollaan tehty. :(

Vierailija
32/42 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilutan kisua joskus valjaissa ja joskus jos on märkää sen tassut kuraiset tai multaiset ja niitä pakko pestä tai vähintään pyyhkiä. Alkuun koitin pestä niin, että dippaan ne pesuvadissa, jossa vähän vettä pohjalla. Se oli juuri yhtä helppoa kuin olisi koittanut laittaa mustekalaa verkkokassiin. Paras sitten vaan pyyhkiä kostealla rätillä mutta, ei se siitäkään tykkää, pakko ne jotenkin putsata ennenkuin se kirmaa pitkin huushollia likatassuilla.

Vierailija
33/42 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat onnistuneet itseensä jotain epämääräistä nähjäämään, käyneet traktorin konetilassa tai auton alla ja sotkeneet itsensä. SIlloin pesen, sen likaisen kohdan.

Olen todennut, että joskus on vaan kärsittävä ja tehtävä epämiellyttäviä asioita lemmikkien vuoksi. Madotus ja muut lääkkeet nyt on vaan annettava, takut ja tikut ja punkit poistettava, liat putsattava. Kaiken teen samaan tyyliin, kerron kissalle (ei se ymmärrä, mutta pidän sitä kohteliaana tapana) mitä teen, otan kissan syliin ja niskanahasta napakka muttei kivulias ote - kissanpennuthan menee ihan lötköksi tuosta, mutta aikuisella se ei niin enää toimi. Mutta niskanahasta on helppo pitää kiinni eikä kissan tassut yletä repimään kättä hajalle.

Kaikki pitää olla valmista, myös pyyhe, ennenkuin pesee kissan. Tarkkaan suunniteltu, ja asennot ja toiminta riippuu siitä, pestäänkö kissalta selkää, vatsapuolta, takapuolta vai koko kissa. Vammoja tulee, joten myös desinfiointiaine ja laastarit on syytä olla valmiina...

Meillä kissat ovat pienestä pitäen oppineet siihen, että minä teen epämiellyttäviäkin asioita, mutta se ei kestä koskaan kauaa. Aika kiemurtelua se on silloinkin, kun otan punkin pois kissan takapuolesta. Joku haavanhoito on myöskin sellaista, mikä ei ole kovin suosittua. Ja yhden kissan kanssa piti suuta huuhdella desinfiointiaineella (hampaiden poiston jälkeen) pari kertaa päivässä pidemmän aikaa.

Meillä oli aikoinaan kissa, joka tuli aina mukaan suihkuun, se oli aika yksilöllinen muutenkin.

Vierailija
34/42 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla koskaan pesty. Kissa on pitkäkarvainen ja turkin laatu sellainen, että voisi olla ehkä hyväkin joskus pestä, niin ei takkuuntuisi niin helposti. Kuitenkin kissa on sen verran räväkkä tapaus, että ihan kokeilemattakin on selvää, mitä siitä seuraisi. Niinpä parempi keino on leikkailla takkuja pois aina sitä mukaa, kun niitä alkaa muodostua. Siihen kissa on suostuvainen.

Vierailija
35/42 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa pitää totuttaa pesemiseen jo aivan pentuna, jos pesulle on aikuisena todennäköistä tarvetta (pitkäkarvaiset ja karvatttomat). Aivan samoin opetetaan järjestelmällisesti muukin käsittely, kuten korvien puhdistus, hampaiden tarkastus, turkin harjaus ja takkujen selvitus sekä kynsienpäiden leikkaus, jos haluaa sisäkissan kynnet pitää vähemmän terävinä.

Aikuinen kissa, jota ei ole opetettu hoitotoimiin, on usein todella hankalasti käsiteltävä lemmikki. Matolääkkeenkin anto yhtä panikointia, rääkymistä ja riehumista, saati eläinlääkärikäynnit.

Minä oon panostanut omien kissojen sosiaalistamiseen ja käsittelyyn pentuna, ja ne ovatkin ollet helppohoitoisia lemmikkejä. Voin pestä ja föönata paksun turkin ja myös vieraat kuten eläinlääkäri saa käsitellä kissoja, ne ovat rauhallisia ja rentoja ihmisen kanssa.

Kissojen pentukoulutusta ei usein pidetä tarpeellisena, joka on kyllä iso karhunpalvelus lemmikille.

Vierailija
36/42 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kastelen pyyhkeen ja sillä pesen kissan paikoista, joihin se ei itse yllä.

Vierailija
37/42 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shamppollla ja hoitoaineella kerran viikossa. Meidän mirri on sellainen pikku porsas, että useamminkin voisi pestä. Varsinkin se eräs reikä on hyvin likainen. 

Vierailija
38/42 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheeta :D

Vierailija
39/42 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, jos sotkevat itsensä ripuliin. Puolipitkäkarvaisia kissoja. En sanoisi, että varsinaisesti antavat pestä itsensä, eli rimpuilevat kyllä, mutta eivät käytä kynsiään tms. pesijää kohtaan.

Vierailija
40/42 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kostea pesukinnas tai pyyhe, sillä silittele.