Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinini sanoo haluavansa mennä Oxfordin yliopistoon

Vierailija
25.04.2015 |

En ole kuullut, mutta onko sinne vaikea päästä? Tytöllä nyt ka 7.8, pääseekö sillä sinne? Niin ja missä se edes on?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:48"]Minun poikani haluaa Columbian yliopistoon. Arvosana onkin tällä hetkellä 9 :)
[/quote]

Lol mun isä on käyny senki :DD

-13v tyttö

Vierailija
22/56 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihan mahdollista päästä. Jos ei Oxfordiin niin Edinburghiin tai minne vaan. Lukiossa vaan tekee parhaansa ja laatii kunnon hakemuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:44"]EU-kansalaiset ei tarvii maksaa lukukausimaksuja
[/quote]
Briteissä tarvii kaikkien..
[/quote]
Skotlannissa ei oo lukukausimaksuja.

Vierailija
24/56 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että äiti torppaa hyvän haaveen koska ei tiedä asiasta mitään :/ Tunnen monia suoraan britteihin yliopistoon menneitä. Pääsy ei ole supervaikeaa jos lukiossa tekee parhaansa. Opintotuen saa Suomesta. Lukukausimaksu on ainoa ongelma mutta skoteissa ei sitä ole.

Vierailija
25/56 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin halusin aikoinaan. Ka 9.8 ja stipendejä lukiossa. Ei ollut meidän perheellä varaa. Nyt mietin post docin tekemistä siellä. Unelmia pitää olla aina!

Vierailija
26/56 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:48"]Minun poikani haluaa Columbian yliopistoon. Arvosana onkin tällä hetkellä 9 :)
[/quote]

Lol mun isä on käyny senki :DD

-13v tyttö
[/quote]

En ymmärrä miks alapeukutatte tätä ja mun edellistä vastausta.

-13v tyttö

Vierailija
27/56 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:52"]Kyllä on ihan mahdollista päästä. Jos ei Oxfordiin niin Edinburghiin tai minne vaan. Lukiossa vaan tekee parhaansa ja laatii kunnon hakemuksen.
[/quote]Juuri näin. Mun kummityttö on Yhdysvalloissa kolmatta vuotta MIT:ssä joka maailman huippuja. Haki ja pääsi, ei se sen kummempaa ollut sen jälkeen kun oli selvittänyt hakuprosessin kiemurat. Lukion päättötodistus sillä tosin oli erinomainen, ja. 9,9.

Vierailija
28/56 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa lukukausimaksut on aika kohtuulliset, mutta ei niitä ihan opintotuella silti kateta. Oxfordiin pitää olla tosi hyvät arvosanat, lisäksi sinne on haastattelu. Tunnen silti useammankin siellä opiskelleen, olin itse englanninkielisesssä IB-lukiossa. Vielä useampi koulukavereistani lähti opiskelemaan Iso-Britanniaan muihin, vähemmän kuuluisiin yliopistoihin. Jos haaveilee yliopisto-opinnoista Iso-Britanniassa on IB-lukio hyvä tie, saa englannin hyvälle tasolle ja opettajatkin ovat perillä hakumenettelyistä ja osaavat tukea hakemisessa. 

Vierailija
29/56 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oxfordin lukukausimaksu paljaaltaan on £9 000 (12 600 €) / vuosi. 

http://www.ox.ac.uk/admissions/undergraduate/fees-and-funding

Vierailija
30/56 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvon pitää nousta vielä aika roimasti. Varsinkin kun lukiossa keskiarvo laskee suurimmalla osalla vielä yhden pisteen. Eli lapsesi todennäköinen lukion keskiarvo tulee olemaan 6,8. Ei sillä Oxfordiin pääse.

Paitsi eräs urbaanilegenda kertoo, että kaveri joka oli kirjoittanut Suomen lukiosta pelkkää A:ta, niin pääsi johonkin ihan sairaan hyvään yliopistoon ulkomaille, kun siellä ei oltu tajuttu, että Suomessa A on ihan eri, kuin muiden maiden A :D

Vierailija
31/56 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainan takaisin maksaminen alkaa briteissä vasta kun tienaa tietyn verran vuodessa, sillähän niitä rahoitetaan

Vierailija
32/56 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso-Britanniassa ainoastaan Skotlannissa sijaitseviin yliopistoihin EU-maan kansalainen pääsee ilmaiseksi - Englannissa sijaitseviin joutuu siis maksamaan lukukausimaksut ihan niin kuin kaikki muutkin. Briteissä on tapana ottaa halpa opintolaina, joilla nuoret maksavat opintonsa. Oxford on huippuyliopisto, johon haetaan todistuksilla ja kuten aiemmin sanottua, myös koulun ulkopuoliset aktiviteetit ja suositukset opettajilta, työnantajilta ja vastaavilta merkitsevät valtavasti. Ihan pääaineesta riippuen Suomesta ja esimerkiksi Skotlannistakin löytyy varmasti hyviä yliopistoja, joihin on hieman helpompi päästä sisään. Myös vaihto-ohjelmien kautta voi päästä haluamaansa yliopistoon, jolloin ei tarvitse lukukausimaksujakaan maksaa.

Tietysti näihin hyviinkin yliopistoihin pääsee ihmisiä sisään, mutta kannattaa miettiä haluaako käyttää niin paljon aikaa ja rahaa koulutukseen, jonka saisi muualtakin. En ole Oxfordin erityistarjontaan sen enempää perehtynyt, mutta jos tietää haluavansa erikoistua pääaineessaan tietylle alalle missä ko. yliopisto on huipputasoa, niin toki kannattaa hakea. Harvempi vain tietää lukioiässä varmana mitä haluaa tulevaisuudeltaan. Mahdollista on myös käydä kandidaatin tutkinto ensin Suomessa ja lähteä tekemään maisteriopinnot sitten jonnekin ulkomaille. 

Vierailija
33/56 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:37"]

En ole kuullut, mutta onko sinne vaikea päästä? Tytöllä nyt ka 7.8, pääseekö sillä sinne? Niin ja missä se edes on?

[/quote]

Porvoossahan se.

Vierailija
34/56 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni opiskelee ulkomailla. Lukion ka. 9,3 ja eximiaa huonompaa ei kirjoittanut. Hänen lukionsa kuuluu Suomessa vuodesta riippuen noin 10 parhaimman joukkoon. Suosittele lapselle AMK tai amis. Sieltä saa ihan kelpo koulutuksen.

Vierailija
35/56 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:

Vierailija
36/56 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] provohan tuo on, ei tuolla ka pääse kun a mikseen

Vierailija
37/56 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:10"]

[/quote] provohan tuo on, ei tuolla ka pääse kun a mikseen

[/quote]

Ja aika moneen lukioonkin :D

Vierailija
38/56 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ka.on tuo ja jos on tehnyt työtä peruskoulussa, ei todellakaan voi lukiossa saada ka. 9,5 ja kirjoittaa hyvin. Älkää ruokkiko turhia unelmia. Jos äitiinsä on tullut, niin pönttö on.

Vierailija
39/56 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:48"]Minun poikani haluaa Columbian yliopistoon. Arvosana onkin tällä hetkellä 9 :) [/quote] Lol mun isä on käyny senki :DD -13v tyttö [/quote] En ymmärrä miks alapeukutatte tätä ja mun edellistä vastausta. -13v tyttö [/quote] No alapeukuttakaa vielä lisää jumalauta :DD -13v tyttö

[/quote]Reppana :D <3
[/quote]

❤️❤️❤️

-13v tyttö

Vierailija
40/56 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yliopisto kuulemma :) kaksi kaveriani on siellä opiskellut ja tykkäsivät kovasti. Taso on vaan niin kova, että tuolla keskiarvolla sinne ei pääse edes siivoomaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä