Etunimi, jota teini-iässä pidit niin hienona -peukutusketju
Mikä etunimi olisi ollut mielestäsi hieno teini-iässä? Tunnetusti maku muuttuu monissa asioissa iän myötä eli nimen ei enää tarvitse olla makuusi. Yksi nimi per viesti. Peukku ylös = minäkin tykkäsin tästä teininä, peukku alas = en tykännyt tästä nimestä teininä.
Musta Pinja oli maailman kaunein nimi. Enää en voisi kuvitellakaan antavani ko. nimeä vaikka omalle tytölle. :D
ap
Kommentit (178)
Linda ja Susanna ovat yhä kauniita nimiä.
Teininä unelmoin että jos saan joskus lapsia, heidän nimikseen tulisi: Mikko tai Annika.
Nyt odotan ensimmäistä ja nimeksi ei tule kumpikaan noista. 😂
Tykkäsin monista j:llä alkavista miehen nimistä. Juho, Juha, Janne, Joonas, Joonatan, Joni, Jani, Jere.
Olen syntynyt 1990-luvun alussa ja noi nimet taisivat olla silloin tosi yleisiä.
Birgitta -> lempinimi Gitta. Iik, olisin halunnut vaihtaa nimeni! Jessus.
Vierailija kirjoitti:
Emma.
Olin niin kateellinen, kun luokallemme tuli Emma. Siitä ei kuitenkaan tullut tyttärelleni nimeä, vaikka niin aikoinani kaavailin.
Minulla oli gerbiili jonka nimi oli Emma :)
Annika. Taisi jossain heppakirjassa olla Annika ja taisi ratsastuksenopettajakin olla Annika.
Sade. Tunsin erään Sade-nimisen, ja olin tosi kateellinen hänen nimestään :D Nykyään ei kyllä haittaa, että minulla on ihan perusnimi.
Sebastian, mietin koulussa, että miten nätti nimi tuolla pojalla onkaan.
Koulussamme oli 2000- luvun alussa Yvonne-niminen tyttö jonka nimeä pidin kauniina. Nyt elämänkokemuksen myötä tiedän sen olevan mm. briteissä vanhahtava nimi ja vähän erikoinen valinta nyt syntyvälle lapselle, samaan tapaan kuin täällä vaikka Pirkko tai Tuula. Muotinimiä aikanaan, vaan ei enää.
Miia, kiitos Salkkareiden. Poikien nimistä Niko oli ihq nimi, koska luokkamme söpöin poika oli nimeltään Niko.
T. -91 syntynyt
Tyttärestäni tulisi ehdottomasti Marjo-Riitta Kristiina. Ei tullut.
Juuli, Jade ja Katri. Nyt en nimeäisi lastani miksikään noista.
Viina, Tiina ja Kiina. Kolmoishuorat syntyivät vuonna 1962 ja lähtivät Frankfurtiin ilotytöiksi vuonna 1980.
Hanna-Mari tai Kirsi-Mari. Ei tullut kumpaakaan.
Juulia. Olin varma että kun joskus saan tyttären,tästä tulee Juulia. No ei kyllä tullut 😆
Emma.
Olin niin kateellinen, kun luokallemme tuli Emma. Siitä ei kuitenkaan tullut tyttärelleni nimeä, vaikka niin aikoinani kaavailin.