Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojeluilmoitus?

Vierailija
25.04.2015 |

Naapurin tyttö istuu aitaamme vasten eikä pääse ylös. Isäpuoli yritti hetki sitten auttaa, mutta ei auta. Yritin googlettaa mistä tehdä lastensuojeluimoitus, mutta kaikkialla vaaditaan lapsen nimi. En todellakaan tiedä. En edes ole varma onko tyttö alaikäinen, mutta luulisin että on. Tiedän vain että naapuriin muutti eron älkeen nainen kahden lapsen kanssa ja uusi mies kuvioissa. Ja toki tiedän naisen sukunimen, mutta ovessa lukee vain toinen nimi. Mutta teinityttö röhnöttää aitaa vasten eikä pääse ylös. Nyt hölisee kännykkään, mutta paikallaan istuu. Olisin halunnut tehdä ilmoituksen, mutta ilman nimeä se ei vissiin onnistu?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 19:51"]

Veivät tytön taluttaen pois. En tiedä minne. En voi uskoa, että äidit on sitä mieltä, että kun tyttö sammuu naapurin aitaa vasten, eikä pääse ylös vaikka isä-puoli yrittää auttaa, niin pitäisi tyttö jättää siihen, tai on naapurijkyylä!!Nyt tyttö on poliisien huostassa. Ja poliisitkin oli kyllä sitä mieltä, että ok ilmoittaa.

[/quote]

Sanoitko poliiseille, että AV:llä oltiin toista mieltä?

Vierailija
2/52 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä noita kommentteja.Onpa hyvä, että sinä välität tytön hyvinvoinnista.Minäkin olisin soittanut poliisit paikalle, jotta tyttö pääsee johonkin lämpimään ja turvalliseen paikkaan, pois aidan vierestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vähän poliisin resurssien tuhlaamista. Olisit itse mennyt auttamaan.

Vierailija
4/52 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toi suoraan sanoen poliisin väärinkäyttöä. Soitetaan hätäkeskukseen jotta saadaan poliisit taluttamaan teinityttö kotiinsa naapurin pihalta. Kun saman homman vois tehdä itse, mennä sinne naapruin ovelle ja sanoa että nyt tulette mun kanssa taluttamaan ton tytön sisälle ja pidätte siitä huolen. Mut ei, nää soittaa polisiit paikalle ja ne sit taluttaa sen teinin muutaman kymmenen metriä kotiinsa. Ei vittu ja sitten itketään kun poliisilla ei riitä aika hoitaa hommiaan.

Vierailija
5/52 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 19:55"]Mun mielestä vähän poliisin resurssien tuhlaamista. Olisit itse mennyt auttamaan.
[/quote]

Joo ja mennä rikkomaan kotirauhaa toisten pihalle. Ei ole resurssien tuhlausta. Outoa porukkaa täällä.

Vierailija
6/52 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun soitit 112. Ja mammoille vasstaisuuden varalle: jos ihminen, oli se nuori tai ei, on niin kännissä ettei pääse ylös vaan rötköttää aitaa vasten, silloin SOITETAAN apua. Ambulanssi. Tai kenet ne nyt 112 lähettääkään. Kyse voi olla alkoholimyrkytyksestä tai jostain muusta vakavasta.

Vierailija
7/52 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 19:55"]Mun mielestä vähän poliisin resurssien tuhlaamista. Olisit itse mennyt auttamaan.
[/quote]

Joo ja mennä rikkomaan kotirauhaa toisten pihalle. Ei ole resurssien tuhlausta. Outoa porukkaa täällä.
[/quote]

No jos ei olisi halunnut pihalle mennä niin voihan siitä aidan takaakin huhuilla. Mutta kyllä, toisen hyvinvoinnin varmistamiseksi saa mennä toisen pihalle jos se on tarpeellista.

Vierailija
8/52 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 19:58"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 19:55"]Mun mielestä vähän poliisin resurssien tuhlaamista. Olisit itse mennyt auttamaan. [/quote] Joo ja mennä rikkomaan kotirauhaa toisten pihalle. Ei ole resurssien tuhlausta. Outoa porukkaa täällä.

[/quote]

Naapurin pihalle meneminen ei ole kotirauhan häiritsemistä. Kotirauhaa häiritsee vasta jos ei poistu pihalta naapurin niin käskiessä. Eli ap olisi hyvinkin voinut mennä ovelle ja pyytää niitä vanhempia taluttamaan sen teini sisälle. Se ei olisi ollut mitään kotirauhan häirintää.

Itse olisin soittanut poliisit paikalle vasta jos vanhemmat ei olis tehneet mitään asialle ovella käynnin jälkeen. Ei ne poliisit ole aina se joka tekee hommat, itsekin voi tehdä jotain. Ei ihme että poliisit on hukkumassa töihin. Verhon raosta vaan kurkitaan ja ollaan heti soittelemassa häkeen.

Vierailija
9/52 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisitteko te jotka ette soittaisi 112 niin, että jos olisitte saaneet esim. sairaskohtauksen niin kukaan ei auttaisi teitä. Resurssien tuhlaamista varmaan teidän osalta?

Vierailija
10/52 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:04"]Tahtoisitteko te jotka ette soittaisi 112 niin, että jos olisitte saaneet esim. sairaskohtauksen niin kukaan ei auttaisi teitä. Resurssien tuhlaamista varmaan teidän osalta?
[/quote]

Mahtavaa logiikkaa. Kyllä haluaisin että soitettaisiin 112, MUTTA haluaisin että soittaja myös kävisi vieressäni varmistamassa vointini (näin voi antaa myös päivystäjälle tietoja esim pulssista ja vaikka ELVYTTÄÄ) ja pysyisi siinä kunnes ambulanssi saapuu.

Vierailija
11/52 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:00"]Hyvä kun soitit 112. Ja mammoille vasstaisuuden varalle: jos ihminen, oli se nuori tai ei, on niin kännissä ettei pääse ylös vaan rötköttää aitaa vasten, silloin SOITETAAN apua. Ambulanssi. Tai kenet ne nyt 112 lähettääkään. Kyse voi olla alkoholimyrkytyksestä tai jostain muusta vakavasta.
[/quote]

Tottakai soitetaan apua, mutta mennään myös itse auttamaan...

Vierailija
12/52 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 19:51"]Hyvä että soitit sille apua. Porukka näköjään ei tiedä, että hypotermian voi saada vaikka huoneenlämmössä. Ei tuolla niin lämmin ole, että kauan pysyisi lämpimänä. Ja taatusti ei teinitytöllä ole niin paksusti päällä, että tarkenisi edes hereillä ollessa...
[/quote]

Kerroppas kuinka saat hypotermian huonenlämmössä?? :D

Vierailija
13/52 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö.. Oletteko noin tyhmiä? Tyttö oli kaatokännissä ja vanhempia EI kiinnostanut. Seurasin vieressä, kun isäpuoli tai miksi ikinä äitin uutta poikaystävää nykyisin kutsutaan, yritti nostaa tyttöä ja lopulta luovutti ja jätti tytön tohon mun aitaa vasten. Soitin poliisille ja poliisit vei tytön pois. Mitä vanhempia te olette, kun olette sitä mieltä, etä olisi pitänyt tyttö jättää pihalle. Ja kyllä, aion tehdä myös lastensuojeluilmoituksen. Ei ole mielestäni ihannormaalia, mutta AV:n äideillä normilauantai. 

Vierailija
14/52 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:03"]Öö.. Oletteko noin tyhmiä? Tyttö oli kaatokännissä ja vanhempia EI kiinnostanut. Seurasin vieressä, kun isäpuoli tai miksi ikinä äitin uutta poikaystävää nykyisin kutsutaan, yritti nostaa tyttöä ja lopulta luovutti ja jätti tytön tohon mun aitaa vasten. Soitin poliisille ja poliisit vei tytön pois. Mitä vanhempia te olette, kun olette sitä mieltä, etä olisi pitänyt tyttö jättää pihalle. Ja kyllä, aion tehdä myös lastensuojeluilmoituksen. Ei ole mielestäni ihannormaalia, mutta AV:n äideillä normilauantai. 
[/quote]

Jos alaikäinen on noin humalassa niin ensihoitoyksikkö taitais olla oikeampi hakija... mutta joo, pointtina oli että miksi et itse mennyt auttamaan ja kysymään vanhemmilta että mistä kiikastaa.

Vierailija
15/52 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole enkä missään nimessä halua olla noiden naapureiden kanssa missään tekemisissä. sen selittäminen veisi liikaa aikaa. Enkä enää palaa asiaan. Tyttö on nyt varmasti hoidossa ja poliisitkin oli sitä mieltä että tein oikein. Mutta tulipahan selväksi tämän palstan äitien taso.

Vierailija
16/52 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:28"]En todellakaan ole enkä missään nimessä halua olla noiden naapureiden kanssa missään tekemisissä. sen selittäminen veisi liikaa aikaa. Enkä enää palaa asiaan. Tyttö on nyt varmasti hoidossa ja poliisitkin oli sitä mieltä että tein oikein. Mutta tulipahan selväksi tämän palstan äitien taso.
[/quote]

Ahaa. Kosto siis.

Vierailija
17/52 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:03"]

Öö.. Oletteko noin tyhmiä? Tyttö oli kaatokännissä ja vanhempia EI kiinnostanut. Seurasin vieressä, kun isäpuoli tai miksi ikinä äitin uutta poikaystävää nykyisin kutsutaan, yritti nostaa tyttöä ja lopulta luovutti ja jätti tytön tohon mun aitaa vasten. Soitin poliisille ja poliisit vei tytön pois. Mitä vanhempia te olette, kun olette sitä mieltä, etä olisi pitänyt tyttö jättää pihalle. Ja kyllä, aion tehdä myös lastensuojeluilmoituksen. Ei ole mielestäni ihannormaalia, mutta AV:n äideillä normilauantai. 

[/quote]

Poliisista tehdään, mutta totta kai saat tehdä itsekin.

Vierailija
18/52 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, tekeekö poliisi nyt lastensuojeluilmoituksen? Eli mun ei tarvitse enää pohtia, mistä saan tytön nimen? Jos puhuit totta, niin kiitos! Olet ainoa joka auttoi!

Vierailija
19/52 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 19:16"]

Hitto, jos tuollaisesta voi tehdä lastensuojeluilmon niin jossain on kyllä pahasti vikaa. Hiton hullu.

[/quote]noh, siitä sittetn

Vierailija
20/52 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä kirjottelevat kaikki ole äitejä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan