Ystävän ? kommentti vauvauutiseen
Miten ystävä reagoi kuullessaan vauvauutiseen? Hymy, ilo, onnentoivotukset tms. Kertokaa kokemuksia!!!
Minun ystäväni sanoi "ai jaa" ei hymyä, ei muuta.
Todellinen ystävä!! Siirtyy mappiin ö
Kommentit (71)
Ehkä se uutinen tuli niin äkkiä ja se hämmentyi?
Kerro uitinen vain lapsellisille ystävillesi, ne kyllä ymmärtää. Ei lapsettomia kaikkien vauvauutiset ilahduta, mikä siinä on niin vaikeaa tajuta? Syitä voi olla sata.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:58"]
Mä reagoin samoin, kun mun ystävä kertoi omasta uutisestaan. Eipä paljoa ilahduttanut muiden elämän eteneminen kun itse olin pahasti masentunut, vailla poikaystävää, rakkautta ja kaikkea oikeastaan, mitä ihminen voi elämältä kaivata. Et ollut sinäkään aito ystävä siis, vaan wanna be ystävä vain.
[/quote]
Aika omituista jos ei ystävän suureen uutiseen muuta osaa sanoa, jos on itsellä asiat huonosti ja masentaa, niin ei sen pitäisi estää sitä etteikö ystävän puolesta voisi olla iloinen, mikä ystävä sellainen on joka ei piittaa toisen iloista ja suruista yhtälailla? Kyllä nyt hymyillä ainakin pitää pystyä, vaikka tuntuisi että tuon ystävän onni on minulta pois kun minä olen niin hirveän masentunut, kaipa sitä normaalijärjellä varustettu ihminen tajuaa että jos olette ystäviä, myös ilot jaetaan, sitähän sanotaan että jaettu ilo on kaksinkertainen ilo.
Minun sanoi, että teethän hänestä sitten pioneerin. Sanoin, että itse saa päättää vakaumuksensa ja ystävä näytti vähän oudolle.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 18:00"]
On se aina yhtä kumma, miten ihmisille itselleen ei riitä se oman elämän eteneminen ja onni, vaan muitten pitäisi aina jotenkin voidella, hännystellä ja leipäillä siinä peesissä. Iiihanaa, että sulle sattuikin noooin mukavasti, jeee! Not.
[/quote]
EI kai se, että edes hymyilee kun toinen kertoo ilouutisen, ole mitään voitelua ja hännystelyä????? Minkälainen ystävä sinä olet? Mitä jos ystävä kertoo että hänen äitinsä on kuollut, onko siinäkin vaan sanottava että ai jaa? Onko hännystelyä jos sanoo jotain, esim. osanoton?
Voi vaikka olla että ystäväsi käy paraikaa keskenmenoa tms läpi. Itselle kävi kerran niin että olin juuri kuullut ultrassa huonot uutiset edellispäivänä (vieläpä kolmas keskenmeno tuolloin jo putkeen) ja joku ystävä Facebookissa kirjoitteli vauvauutisiaan. Ei siihen silloin jaksanut reagoida yhtään millään tavalla, eli en laittanut edes että "ai jaa". Jos olisi kasvotusten nähty niin tuskin olisin kovin aidosti iloinenkaan osannut olla juuri sillä hetkellä kun oma mieli oli pohjamudissa.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 18:05"]
Mä reagoin samoin, kun mun ystävä kertoi omasta uutisestaan. Eipä paljoa ilahduttanut muiden elämän eteneminen kun itse olin pahasti masentunut, vailla poikaystävää, rakkautta ja kaikkea oikeastaan, mitä ihminen voi elämältä kaivata. Et ollut sinäkään aito ystävä siis, vaan wanna be ystävä vain.
[/quote]
Aika omituista jos ei ystävän suureen uutiseen muuta osaa sanoa, jos on itsellä asiat huonosti ja masentaa, niin ei sen pitäisi estää sitä etteikö ystävän puolesta voisi olla iloinen, mikä ystävä sellainen on joka ei piittaa toisen iloista ja suruista yhtälailla? Kyllä nyt hymyillä ainakin pitää pystyä, vaikka tuntuisi että tuon ystävän onni on minulta pois kun minä olen niin hirveän masentunut, kaipa sitä normaalijärjellä varustettu ihminen tajuaa että jos olette ystäviä, myös ilot jaetaan, sitähän sanotaan että jaettu ilo on kaksinkertainen ilo.
[/quote]
joo, no mutta eikö ystävän pitäisi myös ymmärtää, ettei omassa elämässään katkera ihminen ehkä ole aidosti iloinen hänen puolestaan? Ap:kin tuon takia aikoi unohtaa ystävänsä. Toiselle omat vaikeudet voivat olla todella kipeä asia, haava. En mä sillä pahaa toiselle tarkoittanut, sen kun hankkii vauvan ja perheellistyy. Tarvitaanko siihen mun iloa?
En minäkään osaisi olla iloinen erään ystäväni mahdollisesta vauva-uutisesta. Syynä on hänen surkea parisuhde ja kumppani, joka ei ole isä-ainesta ollenkaan.
Oman ystäväni kommentti oli: "No just, kenen kans mä nyt sit matkailen. Voiko tästä nyt tykätä"
Siis olen kyllä tietoinen, että tämä kyseinen ystäväni kykenee aikamoiseen itsekeskeisyyteen aina silloin tällöin ja päästelee suustaan sammakoita, mutta kyllä silti vähän korpesi.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 18:07"]
On se aina yhtä kumma, miten ihmisille itselleen ei riitä se oman elämän eteneminen ja onni, vaan muitten pitäisi aina jotenkin voidella, hännystellä ja leipäillä siinä peesissä. Iiihanaa, että sulle sattuikin noooin mukavasti, jeee! Not.
[/quote]
EI kai se, että edes hymyilee kun toinen kertoo ilouutisen, ole mitään voitelua ja hännystelyä????? Minkälainen ystävä sinä olet? Mitä jos ystävä kertoo että hänen äitinsä on kuollut, onko siinäkin vaan sanottava että ai jaa? Onko hännystelyä jos sanoo jotain, esim. osanoton?
[/quote]
Miten niin ilouutisen? Ei se ollut mulle iloinen uutinen. Anna mun itse olla sitä mieltä uutisesta, mitä mä olen. Ymmärrän, että se voi loukata, mutta ei sit voi mitään. Jos loukaannut.
Tulee mieleen Sinnkuelämästä se jakso, jossa Mitanda kertoili saavansa pojan...
It's a boy!
:))) (Valitse oikea ilme, tai muut hämmentyy!)
Siis kun kerroit vauvan syntymästä?
[/quote]
[/quote]
Itse olen vaikeasti masentunut. Ystävän ilouutisiin on hankala reagoida muulla tavalla kuin sanomalla "jaa". Toki olen iloinen hänen puolestaan, mutta sen esiin tuominen on oikeasti mahdoton tehtävä joinakin päivinä.
Minusta lasten hankkiminen ei ole iloinen asia.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 18:10"]
[/quote]
[/quote]
joo, no mutta eikö ystävän pitäisi myös ymmärtää, ettei omassa elämässään katkera ihminen ehkä ole aidosti iloinen hänen puolestaan? Ap:kin tuon takia aikoi unohtaa ystävänsä. Toiselle omat vaikeudet voivat olla todella kipeä asia, haava. En mä sillä pahaa toiselle tarkoittanut, sen kun hankkii vauvan ja perheellistyy. Tarvitaanko siihen mun iloa?
[/quote]
Ei, siihen ei tarvita sun iloa, mutta ystävyyteen tarvitaan, miksi ystävän pitäisi murehtia sun kanssa sun murheita jos sinä et osaa edes hymyilllä kun hän kertoo suuren uutisen? Kaipa ap:lläkin on omat murheensa, ja yleensä ystävät jakavat sekä ilot että surut. Mitä jos sille "aijaa" kaverille sattuisikin jotain tosi kivaa, ja ap kommentoisi sitten vaan että aijaa?
Minä tyhmä menin heti onnittelemaan ei ehtiny kaveri kertoa että tekee abortin
[/quote]
Kyllä mä vaan olen masentuneena ja paljosta paitsi jääneenä kyennyt kaikesta huolimatta iloitsemaan toisten ihmisten onnesta. Luonnevikainen olet.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 18:07"]
[/quote]
[/quote]
Miten niin ilouutisen? Ei se ollut mulle iloinen uutinen. Anna mun itse olla sitä mieltä uutisesta, mitä mä olen. Ymmärrän, että se voi loukata, mutta ei sit voi mitään. Jos loukaannut.
[/quote]
Ihan kuin joku jääräpäinen autisti. Montako sosiaalista itsemurhaa olet elämäsi aikana jo tehnyt?
Mun kaveri sanoi "voi ei, nyt sä et pääse enää baariin". Siitä n. vuosi-puolitoista niin katkaisin välit häneen, osoitti monella muullakin tavalla ettei ollut iloinen raskaudesta ja lapsestakaan..