Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän ? kommentti vauvauutiseen

Vierailija
25.04.2015 |

Miten ystävä reagoi kuullessaan vauvauutiseen? Hymy, ilo, onnentoivotukset tms. Kertokaa kokemuksia!!!

Minun ystäväni sanoi "ai jaa" ei hymyä, ei muuta.

Todellinen ystävä!! Siirtyy mappiin ö

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 19:05"]Ei kaikki näe mitään hienoa lasten hankinnassa. [/quote] Ei kai kyse ole siitä, mitä pitää hienona, vaan siitä, että todennäköisesti ap pitää sitä hienona asiana, koska on siihen ryhtynyt, ja on normaalia ja oikein ja hyvien käytöstapojen mukaista onnitella ihmistä, jos hänelle on tapahtunut jotain hänen itsensä mielestä hienoa. Minusta olisi kamalaa asua omakotitalossa kehyskunnassa, mutta tietenkin onnittelen/iloitsen kaverin kanssa jos hän on sellaisen ostanut ja iloitsee uudesta kodistaan. Kuinka itsekeskeiseksi ihminen voi oikein tulla?! (Eri asia jos ei pysty onnittelemaam raskaudesta masennuksen tai tahattoman lapsettomuuden takia)

[/quote]

Niinpä, ja masennuksen SYITÄKIN voi olla ja onkin erilaisia, jos esim. omaan masennukseen liittyy kyvyttömyys huolehtia lapsista, vaikka niitä haluaisikin, niin ei siinä paljoa tee mieli iloita ja onnitella, vaikka LUONNEVIKAISEKSI leimautuisikin joidenkin av-idioottien mielestä. 

[/quote]

No olethan sä nyt hyvänen aika luonnevikainen ihminen, jos et kykene jälkeläisistäsi huolehtimaan. Mikäs siinä on niin vaikeaa myöntää?

Ilmeisen yksinäinenkin olet, kun et nähtävästi ymmärrä miten ihmisten seurassa käyttäydytään. Ei käy kateeksi ei.

Vierailija
22/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:58"]

Mä reagoin samoin, kun mun ystävä kertoi omasta uutisestaan. Eipä paljoa ilahduttanut muiden elämän eteneminen kun itse olin pahasti masentunut, vailla poikaystävää, rakkautta ja kaikkea oikeastaan, mitä ihminen voi elämältä kaivata. Et ollut sinäkään aito ystävä siis, vaan wanna be ystävä vain.

[/quote]

Kyllä mä vaan olen masentuneena ja paljosta paitsi jääneenä kyennyt kaikesta huolimatta iloitsemaan toisten ihmisten onnesta. Luonnevikainen olet.

[/quote]

sulla on varmaan kevyempi masennus kuin minulla. Tai eri syistä. 

[/quote]

Oletpa todella törkeä. Kehtaatkin vähätellä toisen ihmisen masennusta siksi että tämä toinen ihminen on säilyttänyt käytöstapansa sairaudessakin! 

t. sivullinen

[/quote]

Sitäpaitsi mainio käsitys sinulla käytöstavoista, kun käyttäytyjäsi sanoi minua noin vain luonnevikaiseksi. Oon saanu "luonnevikaiseen" kommenttiini kyllä 56 yläpeukkua tällä hetkellä.

[/quote]

AV:n yläpeukuthan ne vasta jotain todistaa...

En nyt luonnevikaiseksi sanoisi, mutta sinusta ap ei ole todellinen ystävä koska sinä et voinut iloita ystäviesi onnesta masennuksessasi (???)

Ja jos kykenee siihen niin sen toisen masennus ei sitten niin raskas oikeastaan olekaan, jos ihmettelee lausuntojasi niin olet "tahallasi ilkeä"... Ihmettelen hiukan. 

[/quote]

Jos ap sanoo, että toinen ei ole ystävä, koska sanoi vain ahaa, tms eikä onnitellut, ja ap pistää ystävän sen takia mappi ö:hön, niin en sanoisi, että ap on parempi ystävä. 

En ole sanonut, että ei voi olla masentunut, jos jaksaakin ystävän asioista iloita, en siis vähättele kenenkään masennuksia vaikka VERTAILINKIN niitä. En oikein saanut selvää loppuviestostäsi, mitä tarkoitat, en osaa kommentoida muuta. Av:lle en tule lepertelemään, vaan purkamaan paineita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:26"]

Mä reagoin samoin, kun mun ystävä kertoi omasta uutisestaan. Eipä paljoa ilahduttanut muiden elämän eteneminen kun itse olin pahasti masentunut, vailla poikaystävää, rakkautta ja kaikkea oikeastaan, mitä ihminen voi elämältä kaivata. Et ollut sinäkään aito ystävä siis, vaan wanna be ystävä vain.

[/quote]

Kyllä mä vaan olen masentuneena ja paljosta paitsi jääneenä kyennyt kaikesta huolimatta iloitsemaan toisten ihmisten onnesta. Luonnevikainen olet.

[/quote]

[/quote]

Oletpa todella törkeä. Kehtaatkin vähätellä toisen ihmisen masennusta siksi että tämä toinen ihminen on säilyttänyt käytöstapansa sairaudessakin! 

t. sivullinen

[/quote]

No voi voi, älä nyt pullaas tukehdu. Enkä vähätellyt, kyllä sillä on vaikutusta, mistä syistä masennus johtuu, mutta ehkä sun pahin murhe on sivullisten yhteenotot av:llä, niin et osaa ymmärtää (kyllä, nyt olin ihan tahallaan ilkee)

[/quote]

"Sulla on varmaan kevyempi masennus kuin mulla" on mielestäni aika vähättelevää. 

Ja olen kuule ihan itsekin masentunut ja ollut sen takia osastolla. Eiku en ole, koska jaksan tehdä ristisanatehtäviä. Masentunut ei jaksaisi. 

[/quote]

No sinusta oli vähättelevää, minsta ei. Mulla on takana kaksi masennusta, hieman erilaisia ja toisessa jaksoin olla koko ajan kiinnostunut ulkomaailmasta, vaikka kotona en meinannut jaksaa sormea nostaa ja olin itkuinen ja toisessa taas ystävien asiat ei kiinnostaneet vähääkään, vaikka kotona jaksoin puuhastella sentään. Mielestäni tämä, missä kaverien asiat ei kiinnostaneet, oli pahempi, enkä ollut oma itseni, toinen oli helpompi masennuksena, ja sen aikana pikemminkin löysin itseäni, se läpikäyminen nimenomaan masensi, mutta koko ajan oli toivoa. Ekassa masennuksessa ei ollut. 

Ei ollut tarkoitus vähätellä, vaan sanoa, että tilanteet oikeesti ON erilaisiakin ja minusta on tosi ikävää tulla sanomaan törkeäksi minua koska minä koin asiat eri tavoin. Mun masennuksissa ainakin oli eroja, kai niitä voi olla eri ihmistenkin masennusten välillä??? HIENOA, JOS JOLLAIN ON MASENNUS, JOSSA JAKSAA TOISTEN ASIAT KIINNOSTAA.

[/quote]

Toivottavasti sun kaltaiset ihmiset ei sitten jaksa inistä, kun ystävät jättää... Kuka tuollaisia itsekeskeisiä paskoja jaksaa katsella?

Vierailija
24/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 19:05"]Ei kaikki näe mitään hienoa lasten hankinnassa. [/quote] Ei kai kyse ole siitä, mitä pitää hienona, vaan siitä, että todennäköisesti ap pitää sitä hienona asiana, koska on siihen ryhtynyt, ja on normaalia ja oikein ja hyvien käytöstapojen mukaista onnitella ihmistä, jos hänelle on tapahtunut jotain hänen itsensä mielestä hienoa. Minusta olisi kamalaa asua omakotitalossa kehyskunnassa, mutta tietenkin onnittelen/iloitsen kaverin kanssa jos hän on sellaisen ostanut ja iloitsee uudesta kodistaan. Kuinka itsekeskeiseksi ihminen voi oikein tulla?! (Eri asia jos ei pysty onnittelemaam raskaudesta masennuksen tai tahattoman lapsettomuuden takia)

[/quote]

Niinpä, ja masennuksen SYITÄKIN voi olla ja onkin erilaisia, jos esim. omaan masennukseen liittyy kyvyttömyys huolehtia lapsista, vaikka niitä haluaisikin, niin ei siinä paljoa tee mieli iloita ja onnitella, vaikka LUONNEVIKAISEKSI leimautuisikin joidenkin av-idioottien mielestä. 

[/quote]

No olethan sä nyt hyvänen aika luonnevikainen ihminen, jos et kykene jälkeläisistäsi huolehtimaan. Mikäs siinä on niin vaikeaa myöntää?

Ilmeisen yksinäinenkin olet, kun et nähtävästi ymmärrä miten ihmisten seurassa käyttäydytään. Ei käy kateeksi ei.

[/quote]

Sinä et ymmärrä, miten ihmisille puhutaan, ei käy kateeksi ei.

Vierailija
25/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:56"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

t. sivullinen

[/quote]

No voi voi, älä nyt pullaas tukehdu. Enkä vähätellyt, kyllä sillä on vaikutusta, mistä syistä masennus johtuu, mutta ehkä sun pahin murhe on sivullisten yhteenotot av:llä, niin et osaa ymmärtää (kyllä, nyt olin ihan tahallaan ilkee)

[/quote]

"Sulla on varmaan kevyempi masennus kuin mulla" on mielestäni aika vähättelevää. 

Ja olen kuule ihan itsekin masentunut ja ollut sen takia osastolla. Eiku en ole, koska jaksan tehdä ristisanatehtäviä. Masentunut ei jaksaisi. 

[/quote]

No sinusta oli vähättelevää, minsta ei. Mulla on takana kaksi masennusta, hieman erilaisia ja toisessa jaksoin olla koko ajan kiinnostunut ulkomaailmasta, vaikka kotona en meinannut jaksaa sormea nostaa ja olin itkuinen ja toisessa taas ystävien asiat ei kiinnostaneet vähääkään, vaikka kotona jaksoin puuhastella sentään. Mielestäni tämä, missä kaverien asiat ei kiinnostaneet, oli pahempi, enkä ollut oma itseni, toinen oli helpompi masennuksena, ja sen aikana pikemminkin löysin itseäni, se läpikäyminen nimenomaan masensi, mutta koko ajan oli toivoa. Ekassa masennuksessa ei ollut. 

Ei ollut tarkoitus vähätellä, vaan sanoa, että tilanteet oikeesti ON erilaisiakin ja minusta on tosi ikävää tulla sanomaan törkeäksi minua koska minä koin asiat eri tavoin. Mun masennuksissa ainakin oli eroja, kai niitä voi olla eri ihmistenkin masennusten välillä??? HIENOA, JOS JOLLAIN ON MASENNUS, JOSSA JAKSAA TOISTEN ASIAT KIINNOSTAA.

[/quote]

Toivottavasti sun kaltaiset ihmiset ei sitten jaksa inistä, kun ystävät jättää... Kuka tuollaisia itsekeskeisiä paskoja jaksaa katsella?

[/quote]

Itse olet itsekeskeinen paska, jolla ei edes ole ystäviä, vaan epäaitoa teatteria vetäviä kulissinaamoja.

Vierailija
26/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle ois pitäny huraa huutoja tulla ja vauvakutsut olla järjestämässä ensi viikolle. Yhyy, on sulla surkeita ystixii :(

Vierailija
27/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkain ystävä meni melkein hysteeriseksi. Nauroi sitten, että melkein yhtä jännittävää kuin oma plussa aikanaan. Oli siis meillä, kun plussasin.

Vierailija
28/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:02"]

Rakkain ystävä meni melkein hysteeriseksi. Nauroi sitten, että melkein yhtä jännittävää kuin oma plussa aikanaan. Oli siis meillä, kun plussasin.

[/quote]

toi onkin ihan ymmärrettävää, kun hänellä oli jo lapsia. Jos ei ole ikinä "plussannut" tai siitä edes haaveillut niin ei välttämättä tajua innostua samoin.

Vierailija
29/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 19:05"]Ei kaikki näe mitään hienoa lasten hankinnassa.
[/quote] Vaikka et näkisikään, niin ystävä iloitsee toisen onnesta. Järkyttäviä kommentteja muutenkin. Osalla ei ole kyllä mitään hajua mistä ystävyydessä on kyse.

Vierailija
30/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:02"]

[/quote]

toi onkin ihan ymmärrettävää, kun hänellä oli jo lapsia. Jos ei ole ikinä "plussannut" tai siitä edes haaveillut niin ei välttämättä tajua innostua samoin.
[/quote] Osa nyt pystyy iloitsemaan toisen onnesta. Toiset ei siihen koskaan kykene. Lapsia tai ei.

Vierailija
31/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 19:05"]Ei kaikki näe mitään hienoa lasten hankinnassa. [/quote] Vaikka et näkisikään, niin ystävä iloitsee toisen onnesta. Järkyttäviä kommentteja muutenkin. Osalla ei ole kyllä mitään hajua mistä ystävyydessä on kyse.

[/quote]

No ei ollut kyllä aloittajallakaan ei sen puoleen.

Vierailija
32/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:02"] Rakkain ystävä meni melkein hysteeriseksi. Nauroi sitten, että melkein yhtä jännittävää kuin oma plussa aikanaan. Oli siis meillä, kun plussasin. [/quote]  toi onkin ihan ymmärrettävää, kun hänellä oli jo lapsia. Jos ei ole ikinä "plussannut" tai siitä edes haaveillut niin ei välttämättä tajua innostua samoin. [/quote] Osa nyt pystyy iloitsemaan toisen onnesta. Toiset ei siihen koskaan kykene. Lapsia tai ei.

[/quote]

Riippuu siitä, mistä iloitaan. Ihan kuin olisitte aivan pullossa kasvaneita tai jossain onnelassa, kun kaikesta muka vaan iloitaan, eikä kateutta tai muuta esiinny. Joopa joo, olen nähnyt kadehtijoita aivan tarpeeksi elämäni aikana, jotta en kuvittele kaikkien suinkaan iloitsevan puolestani kaikissa asioissa. Kuka mistäkin iloitsee ja eikä taas haluaisi kuulla toista uutista. Nämä on nähty. Varsinkin rikkailla on aika hankalaa se, että toiset meidän onnesta iloitsis.

Vierailija
33/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan mä en hiero ystävän naamaan esim. lapsen saamista, jos tiedän, että hänellä on vaikeuksia tulla raskaaksi tai muuta vastaavaa. Minun mielestä olisi kusipäistä. Olitko edes kertonut, että yritätte lasta? 

Vierailija
34/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:02"] Rakkain ystävä meni melkein hysteeriseksi. Nauroi sitten, että melkein yhtä jännittävää kuin oma plussa aikanaan. Oli siis meillä, kun plussasin. [/quote]  toi onkin ihan ymmärrettävää, kun hänellä oli jo lapsia. Jos ei ole ikinä "plussannut" tai siitä edes haaveillut niin ei välttämättä tajua innostua samoin. [/quote] Osa nyt pystyy iloitsemaan toisen onnesta. Toiset ei siihen koskaan kykene. Lapsia tai ei.

[/quote]

Riippuu siitä, mistä iloitaan. Ihan kuin olisitte aivan pullossa kasvaneita tai jossain onnelassa, kun kaikesta muka vaan iloitaan, eikä kateutta tai muuta esiinny. Joopa joo, olen nähnyt kadehtijoita aivan tarpeeksi elämäni aikana, jotta en kuvittele kaikkien suinkaan iloitsevan puolestani kaikissa asioissa. Kuka mistäkin iloitsee ja eikä taas haluaisi kuulla toista uutista. Nämä on nähty. Varsinkin rikkailla on aika hankalaa se, että toiset meidän onnesta iloitsis.
[/quote] En ole kasvanut pullossa. Olen varakkaasta kodista ja saanut osani kateudesta. Tässä kuitenkin puhuttiin ystävistä ei mistään tutuista. Mäkin olen joskus kadehtinut ystävääni ja olen sanonut sen hänelle ihan suoraan. En kyräillyt selän takana ja teeskennellyt etten kuule. Ystävän kanssa voi puhua myös negatiivisista tunteista.

Vierailija
35/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:17"]

Ainakaan mä en hiero ystävän naamaan esim. lapsen saamista, jos tiedän, että hänellä on vaikeuksia tulla raskaaksi tai muuta vastaavaa. Minun mielestä olisi kusipäistä. Olitko edes kertonut, että yritätte lasta? 

[/quote]

Niinpä. Olen toooosi ystävä. Tätä vaivan yritystä en kylläkään ollut maininnut, mutta nyt kun sait kuulla, niin bileet mulle!

Vierailija
36/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:19"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:09"] [quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:02"] Rakkain ystävä meni melkein hysteeriseksi. Nauroi sitten, että melkein yhtä jännittävää kuin oma plussa aikanaan. Oli siis meillä, kun plussasin. [/quote]  toi onkin ihan ymmärrettävää, kun hänellä oli jo lapsia. Jos ei ole ikinä "plussannut" tai siitä edes haaveillut niin ei välttämättä tajua innostua samoin. [/quote] Osa nyt pystyy iloitsemaan toisen onnesta. Toiset ei siihen koskaan kykene. Lapsia tai ei. [/quote] Riippuu siitä, mistä iloitaan. Ihan kuin olisitte aivan pullossa kasvaneita tai jossain onnelassa, kun kaikesta muka vaan iloitaan, eikä kateutta tai muuta esiinny. Joopa joo, olen nähnyt kadehtijoita aivan tarpeeksi elämäni aikana, jotta en kuvittele kaikkien suinkaan iloitsevan puolestani kaikissa asioissa. Kuka mistäkin iloitsee ja eikä taas haluaisi kuulla toista uutista. Nämä on nähty. Varsinkin rikkailla on aika hankalaa se, että toiset meidän onnesta iloitsis. [/quote] En ole kasvanut pullossa. Olen varakkaasta kodista ja saanut osani kateudesta. Tässä kuitenkin puhuttiin ystävistä ei mistään tutuista. Mäkin olen joskus kadehtinut ystävääni ja olen sanonut sen hänelle ihan suoraan. En kyräillyt selän takana ja teeskennellyt etten kuule. Ystävän kanssa voi puhua myös negatiivisista tunteista.

[/quote]

Okei, tajuan, ihan hyvä. Mutta hieman kevyt heitto, että "osa nyt pystyy ---- toiset ei koskaan". Kyllä mullakin on ystävät pystyneet iloitsemaan asioista, jotka on heille saavutettavissa tai noin, mutta ei asioista, jotka on heille far out. Jos näkisin vain sen yhden puolen, niin mullako ois oikeus leimata ystävä tai se ihminen jommaksi kummaksi? 

Vierailija
37/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus minulla oli sellainen tilanne, että kaverin tilanne oli kytköksissä omaani. En sano mikä se tarkalleen oli, mutta sen kaltainen, että työskentelisi eri osastoilla, joista toinen lopetetaan ja työntekijät sanotaan irti. Lopputulos se, että minun osastoni lopetettiin ja kaverin säilytettiin, niin kaveri hehkutti isosti asiaa ja kommentoi  että "yritä edes olla iloinen minun puolestani", kun itse yritin selvitä omasta sopastani.

Vierailija
38/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho.

Vierailija
39/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
40/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aina yhtä kumma, miten ihmisille itselleen ei riitä se oman elämän eteneminen ja onni, vaan muitten pitäisi aina jotenkin voidella, hännystellä ja leipäillä siinä peesissä. Iiihanaa, että sulle sattuikin noooin mukavasti, jeee! Not.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi