Suijautukaa romanssihuijareilta Facebookissa
Ystäväni FB-tilin asetukset on sellaiset, että kuka tahansa pystyy kirjoittamaan hänen aikajanalleen. Hän vieläpä vastailee näille ja on hyväksynyt myös kaveriksi. Uudet huijarikaverit käy saman tien myös hänen kavereidensa kimppuun ja alkavat pommittaa viesteillä ja kaveripyynnöillä. Tässä vain yksi huijarin lähettämä viesti, käännösohjelma selviää suomen kielestä vain pienin kompasteluin.
*
"Hei hyvää päivää, pyydän anteeksi, jos hemmotteluni häiritsee sinua. Olen vähemmän kuin tämän verkoston seuraaja ja olen myös noviisi. Olin vaikuttunut profiilisi hämmästyttävästä kauneudesta yleensä ja viesteistäsi erityisesti. Siksi toivon, että tämä viesti ei voisi olla imarteleva viesti sinulle, vaan vaihdon alku välillämme, koska haluaisin olla ystäväsi. Jos mahdollista, lähetä minulle ystäväpyyntö, jotta pysyisin paremmin yhteydessä... Mutta haluan sinun tietävän, että tulen olemaan erittäin onnellinen. Toivottavasti tämä viesti ei aiheuta sinulle ongelmia."
Kommentit (8)
"Hei ja hyvää päivää Mitä tapahtuu? Anteeksi, jos olen huolissani yksityisyydestä täällä Facebookissa. Minulla oli erittäin tylsää täällä ja sanon, että etsin jotakuta, jolle puhua, kun löysin profiilin siitä, miksi päätän tutkia, ja toivon, että..."
Joo näitä riittää. Pankaa asetuksenne kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Käänteinen kuvahaku on nopea tapa selvittää, onko profiilikuva aito vai jostain kopioitu. Myös henkilön FB-profiilia kannattaa vilkaista. Uusi profiili, kaverit jostain ihan muusta maasta kuin missä henkilö väittää asuvansa jne. on merkkejä valeprofiilista.
Miten tuo käänteinen kuvanhaku toimii??
Mikäs tuossa, sen kun hylkäät kaveripyynnön ja heität viestin roskiin...
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käänteinen kuvahaku on nopea tapa selvittää, onko profiilikuva aito vai jostain kopioitu. Myös henkilön FB-profiilia kannattaa vilkaista. Uusi profiili, kaverit jostain ihan muusta maasta kuin missä henkilö väittää asuvansa jne. on merkkejä valeprofiilista.
Miten tuo käänteinen kuvanhaku toimii??
Hakuohjelmia on useita ja käyttäminen on helppoa. Olen käyttänyt paljon, kun olen teettänyt opiskelijoilla valokuvaamistehtäviä. AP
https://kuvasto.fi/2021/03/kaanteinen-kuvahaku-voi-paljastaa-kuvamanipu…
Ei kai kukaan pidä tollasta viestiä aitona?
Yhtään tyyppiä ei kannata kaveriksi hyväksyä, jota et ole tosielämässä tavannut. Eikö äiti tai elämä tätä jo opettanut?
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tuossa, sen kun hylkäät kaveripyynnön ja heität viestin roskiin...
Hänellä on asetukset (autoin siinä), että viestejä ja kaveripyyntöjä voi lähettää vain omien kavereiden kaverit. Kaikki pääsevät kuitenkin kirjoittamaan hänen aikajanalleen.
Hermostuin kaveriin, kun hän alkoi käyttää avuliaisuuttani hyväksi kaikessa mahdollisessa, joten ei enää olla kavereita. Muuten neuvoisin vielä tuonkin, että miten pidetään oma aikajana häiriöttömänä ja estetään sinne aiheettomasti kirjoittelevat. AP