Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisiko joku vanhempi ja viisaampi neuvoa nuorta naista?

Vierailija
25.04.2015 |

Oikeastaan minulla on kaksi suurinta ongelmaa:

-Yritän liikaa miellyttää kaikkia, etenkin miehiä. Tuntuu, etten silti ole tarpeeksi laiha, kaunis, älykäs, jännittävä ja aikaansaava, kuten esimerkiksi monet täydelliseltä vaikuttavat bloggarit tuntuvat olevan. Joo, he näyttävät ulkopuolelle kaiken salonkikelpoisen, mutta tuntuu etten vain ole tarpeeksi vaan olen ihan tylsä ja mitäänsanomaton. Toisekseen päädyn aina ihan surkeisiin miessuhteisiin, joissa melkeinpä yritän keksiä kaikki temppuja jotta miehen saisi pidettyä kiinnostuneena, ja silti ne aina kariutuu. Olen joskus jopa valehdellut omista saavutuksistani ja matkusteluista miehille, myönnän. Aika säälittävää? :/

-Otan pienimmänkin negatiivisen kommentin itseeni. En suutu sanojalle, vaan tunnen häpeää kun en ole ollut tarpeeksi hyvä ja minua täytyy "torua." (Esim. huomautukset töissä, esimerkiksi että "unohditko sinä tuon valon päälle eilen..? Hei voisitko olla vähän varovaisempi tuon kopiokoneen kanssa, siitä on nyt tuo yksi osa rikki." Yritän parhaani ettei sanottavaa olisi, mutta aina jotain jää huomaamatta, vaikka tiedostan ettei ne isoja asioita ole. 

Pelkään että epäonnistun kaikessa mitä teen ja että olen pettymys kaikille, ennen kaikkea itselleni. Tuntuu myös pahalta, ettei kukaan mies ole ikinä oikeasti rakastanut minua, käyttänyt vain hyväksi tavalla tai toisella ja minä hölmö olen sen sallinut. Kaduttaa ja hävettää. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 18:43"]

Oletko pohtinut isäsuhteen vaikutusta tähän tilanteeseen? Nelikymppisenä itsetuntosi näyttää varmasti ihan toisenlaiselta. Katsele vain muiden toilailuja, ja kaikki paljastuvat aina lopulta epätäydellisiksi ja kaikille huomautellaan jostain, vaikka sitten ihan tahallaan. Ihmiset kierrättävät omia kokemuksiaan ja katselevat sitten naamaa, josko osui ja upposi. ;) On näköjään paljon miehiäkin, jotka parisuhteissaan vetelevät juuri itsetuntonaruista, joten eipä kannata kauheasti selitellä ja puolustella, vaan vetää rajat jo valmiiksi. Olet vielä nuori, että se on sitäkin.

[/quote] Suhde isääni on hyvä ja hän on aina tukenut minua ja ollut ihan tavallinen isä. ap.

Vierailija
2/7 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on vaan huono itsetunto. Se on ihan tavallista nuorena, kun ensinnäkin haluaa olla mahdollisimman hyvä, ja toisekseen luulee että muutkin haluavat olla hyviä, ja ovat hyviä. Iän myötä oma mukavuudenhalu ja tietty pokka lisääntyy, varsinkin kun alkaa nähdä kuinka epätäydellisiä muut ovat. Ja että heistä porskuttavat parhaiten ne, jotka eivät niin ota itseensä, silloinkaan, kun kritiikki on ihan aiheellista. Sitä alkaa ajatella, että no huihai, olen sellainen kuin olen, teen parhaani ja jos se ei riitä niin minkäs teet. Ja se oma paras on siis valovuoden päässä siitä parhaasta, mitä se oli nuorempana. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen itsetunto, jota pitäisi kehittää. Voi lähteä liikkeelle esim. Ulkonäöstä. Millaisilla muutoksilla tulisi itsetuntoa enemmän? Negatiivisista kommenteista ei pitäisi ottaa itseensä, kukaan ei ole täydellinen myös työelämässä unohduksia sattuu. Työelämässä kehityskeskustelut auttavat. Miesasioissa kannattaa panostaa laatuun. Jokainen löytää sen oikean ja sitten se on menoa se!

Vierailija
4/7 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös olin tuollainen, etten saanut sanottua, ole luonteva, varsinkin suhdeasioissa tee juuri niin kuin tuntuu oikealta.  Koska suhde on vapaaehtoinen, ei suorittamista.  Kun joku liikaa kehottaa hyviin tapoihin, se ei ole rakastamista.

Kun ei ole mitään näkyvää vikaa miehessä, hän on hyväkäytöksinen,  mutta kadut silti tätä ettet tehnyt kuten itse halusit, jälkikäteen. 

Vierailija
5/7 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/7 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on tosi nätti ja söpö, niin miesten mielestä on parempi, että hän on myös "tylsä".

Vierailija
7/7 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pohtinut isäsuhteen vaikutusta tähän tilanteeseen? Nelikymppisenä itsetuntosi näyttää varmasti ihan toisenlaiselta. Katsele vain muiden toilailuja, ja kaikki paljastuvat aina lopulta epätäydellisiksi ja kaikille huomautellaan jostain, vaikka sitten ihan tahallaan. Ihmiset kierrättävät omia kokemuksiaan ja katselevat sitten naamaa, josko osui ja upposi. ;) On näköjään paljon miehiäkin, jotka parisuhteissaan vetelevät juuri itsetuntonaruista, joten eipä kannata kauheasti selitellä ja puolustella, vaan vetää rajat jo valmiiksi. Olet vielä nuori, että se on sitäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän