Miten ihmeessä selviytyä baari-illasta?
Kaikki naiset on siellä kauniimpi ja laihempia. Yritän keskittyä kavereiden seuraan ja pitämään hauskaa, mutta auttamattakin näkee muita siellä ja vertailee mielessään mistä seuraa jatkuva huono fiilis. Miehenhakuun en baareihin mene kun en sieltä tai muualtakaan sellaista saisi :D
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:56"]
Laita lempivaatteesi päälle. Älä vertaile vaan pidä hauskaa kuten muuallakin kavereiden kanssa.
[/quote]
En tiedä miten sitä vertailua voi estää. Automaattisesti jokaisen paremmannäköisen naisen naama muistuttaa omasta rumuudesta välittömästi :(
Mitäpä jos perehtyisit itsetunto-ongelmaasi paremmin. Fakta on se että jokaiselle tulee vastaan itseä "kauniimpia" ihmisiä jopa päivittäin, tärkeintä on vaan se kuinka suhtaudut itseesi. Jotenkin tuosta pakonomaisesta vertailusta tulisi päästä eroon ihan tietoisesti.
Vähän samanlaista ongelmaa olen kavereiden kanssa ainoa xl-nainen ja kyllästynyt ainaiseen vonkaamiseen. Oon ehdottanut kavereille kahviloita tms. rauhallisempia paikkoja, mutta kavereissa sinkkuja. Kaverit vaan sillein ilkeästi sä kun oot miesten hot! Mutta, kun itse en nyt miestä etsi, niin asunnolleko pitäisi jäädä?
Vaikka olisit kuinka kaunis ja laiha, aina löytyy vielä kauniimpia ja laihempia. Salaisuus onkin olla tyytyväinen itseensä, silloin myös muut viihtyvät seurassasi.
Hassua, mä en koskaan kato muita naisia baarissa. No halloweenina joidenkin asut kiinnitti huomion mut muuten en. Enkä ole mitenkään hyvännäköinen itse. Olen kait sitten riittävän kännissä :)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:06"]
Mitäpä jos perehtyisit itsetunto-ongelmaasi paremmin. Fakta on se että jokaiselle tulee vastaan itseä "kauniimpia" ihmisiä jopa päivittäin, tärkeintä on vaan se kuinka suhtaudut itseesi. Jotenkin tuosta pakonomaisesta vertailusta tulisi päästä eroon ihan tietoisesti.
[/quote]
Juurihan mä kysyin miten selviytyä ja en osaa olla vertailematta.......
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:11"]
Vaikka olisit kuinka kaunis ja laiha, aina löytyy vielä kauniimpia ja laihempia. Salaisuus onkin olla tyytyväinen itseensä, silloin myös muut viihtyvät seurassasi.
[/quote]
Kerro miten voi olla itseensä kun on ruma?
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:21"]
[/quote]
[/quote]
*tyytyväinen siis.
[/quote]
[/quote]Mä katselen muita ihmisiä niin, että kaikissa on jotain kaunista. Sellainen on kyllä vaikeaa löytää jotenkin ilkeän ja tylyn oloisista ihmisistä, miltä itse et vaikuta ollenkaan. Hymy ja olemus, joka viestittää että on tyytyväinen itseensä (vaikka ei nyt niin olisikaan) vaikuttaa paljon. Ja pari lasia viiniä:)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:11"]
[/quote]
[/quote]
Kasvamalla aikuiseksi. Kyllä minuakin teininä kuvotti oma naama ja mielestäni kaikki oli minua kauniimpia. Saatoin etsiä baarista rumia naisia vain pönkittääkseni omaa egoani. Jossain vaiheessa kyllästyin tähän piirteeseen itsessäni ja aloin tietoisesti muuttaa käsitystäni itsestäni.
.
Että ei kannata rypeä itsesäälissä vaan tehdä itsellesi jotain. Ulkonäköä saa muutettua oikealla meikillä ja istuvilla vaatteilla. Jos vain jaksaa nähdä vaivaa.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:26"]
[/quote]
[/quote]Mä katselen muita ihmisiä niin, että kaikissa on jotain kaunista. Sellainen on kyllä vaikeaa löytää jotenkin ilkeän ja tylyn oloisista ihmisistä, miltä itse et vaikuta ollenkaan. Hymy ja olemus, joka viestittää että on tyytyväinen itseensä (vaikka ei nyt niin olisikaan) vaikuttaa paljon. Ja pari lasia viiniä:)
[/quote]
Olipa ihanasti sanottu! :) voisi olla lempeämpi itseään kohtaan, se vaan on vaikeaa kun ei muuta osaa tehdä kun kritisoida itseään.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:11"] Vaikka olisit kuinka kaunis ja laiha, aina löytyy vielä kauniimpia ja laihempia. Salaisuus onkin olla tyytyväinen itseensä, silloin myös muut viihtyvät seurassasi. [/quote] Kerro miten voi olla itseensä kun on ruma? [/quote] Kasvamalla aikuiseksi. Kyllä minuakin teininä kuvotti oma naama ja mielestäni kaikki oli minua kauniimpia. Saatoin etsiä baarista rumia naisia vain pönkittääkseni omaa egoani. Jossain vaiheessa kyllästyin tähän piirteeseen itsessäni ja aloin tietoisesti muuttaa käsitystäni itsestäni. . Että ei kannata rypeä itsesäälissä vaan tehdä itsellesi jotain. Ulkonäköä saa muutettua oikealla meikillä ja istuvilla vaatteilla. Jos vain jaksaa nähdä vaivaa.
[/quote]
Siinähän se ongelma onkin, että olen tehnyt miltei kaiken mitä voi tehdä parantaakseen ulkonäköään, ellei kauneusleikkauksia oteta mukaan laskuihin. Että siksi aika masentavaa kun tietää ettei tästä paremmaksi voi koskaan muuttuakaan.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:11"] Vaikka olisit kuinka kaunis ja laiha, aina löytyy vielä kauniimpia ja laihempia. Salaisuus onkin olla tyytyväinen itseensä, silloin myös muut viihtyvät seurassasi. [/quote] Kerro miten voi olla itseensä kun on ruma? [/quote] Kasvamalla aikuiseksi. Kyllä minuakin teininä kuvotti oma naama ja mielestäni kaikki oli minua kauniimpia. Saatoin etsiä baarista rumia naisia vain pönkittääkseni omaa egoani. Jossain vaiheessa kyllästyin tähän piirteeseen itsessäni ja aloin tietoisesti muuttaa käsitystäni itsestäni. . Että ei kannata rypeä itsesäälissä vaan tehdä itsellesi jotain. Ulkonäköä saa muutettua oikealla meikillä ja istuvilla vaatteilla. Jos vain jaksaa nähdä vaivaa.
[/quote]
Siinähän se ongelma onkin, että olen tehnyt miltei kaiken mitä voi tehdä parantaakseen ulkonäköään, ellei kauneusleikkauksia oteta mukaan laskuihin. Että siksi aika masentavaa kun tietää ettei tästä paremmaksi voi koskaan muuttuakaan.
[/quote]Ei sun tarvitse yrittääkään muuttua, sun ajattelutavan pitää. Ihan varmasti sinusta löytyy hyviä kauniita piirteitä, et vain itse nyt pysty niitä näkemään. Minkä ikäinen olet?
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:10"]
Vähän samanlaista ongelmaa olen kavereiden kanssa ainoa xl-nainen ja kyllästynyt ainaiseen vonkaamiseen. Oon ehdottanut kavereille kahviloita tms. rauhallisempia paikkoja, mutta kavereissa sinkkuja. Kaverit vaan sillein ilkeästi sä kun oot miesten hot! Mutta, kun itse en nyt miestä etsi, niin asunnolleko pitäisi jäädä?
[/quote]
Tämä viesti on aika kryptinen. Aukesiko kenellekään?
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:31"]
[/quote]
[/quote]Ei sun tarvitse yrittääkään muuttua, sun ajattelutavan pitää. Ihan varmasti sinusta löytyy hyviä kauniita piirteitä, et vain itse nyt pysty niitä näkemään. Minkä ikäinen olet?
[/quote]
26-vuotias. Kyllä mulle joskus tulee kommentteja jostain hyvistä piirteistä, mutta olen vakuuttunut että sen takia koska ihmiset haluaa "piristää" mua sen jälkeen kun tajuavat miten epävarma olen. En vaan ilmeisesti pysty peittämään itseinhoani, joskus toki voin vaikuttaa ihan itseeni tyytyväiseltä mutta ne on harvoja päiviä.
Menkää pubiin. Älä suostu mihinkään pintaliito-lihatiskille.
Olet nuori ja varmasti ymmärrät ettet voi jatkaa näin loppuelämääsi. Älä nyt ota yhdestä baari-illasta tällaista ongelmaa, mene ja pidä hauskaa. Miettisin kuitenkin sinuna jonkinlaista terapiantapaista, koska ilmeisesti suhtautuminen itseesi vaikuttaa elämääsi.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:41"]
Menkää pubiin. Älä suostu mihinkään pintaliito-lihatiskille.
[/quote]
Mistä kuvittelet, että mulla olisi pubissa sen parempi olo?
Jokaisessa on jotain kaunista, jokaisessa on jotain rumaa. Toisilla se näkyy, toiset pystyvät pitämään piilossa. Jos olet jo päättänyt, että et hae baarista seuraa, on ihan sama, miltä näytät. Rentoudu, nauti musiikista, juttele kavereiden kanssa, ihaile tarjontaa.
Laita lempivaatteesi päälle. Älä vertaile vaan pidä hauskaa kuten muuallakin kavereiden kanssa.