30 min työmatka - onnistuuko perheellisellä naisella?
Olemme ostamassa asuntoa 30 min matkan päästä kummankin työpaikoilta. Minun työpaikkani on kunnassa jossa emme halua asua (huonomaineinen paikka), miehen työpaikkakunnalla on liian kallista.
Kärsiikö lapsi siitä että äidillä menee 1h jo pelkkiin työmatkoihin? Olen tällä hetkellä vanhempainvapaalla, työt jatkuvat elokuussa. Mies menee tunnin aiemmin töihin ja pääsee tunnin aiemmin joten tämä vähän edes lyhentää.
Kommentit (35)
Eihän tuo ole matka eikä mikään. Kuulostat vähän pumpulissa kasvatetulta.
Minulla on ollut joskus toista tuntia suuntaansakin silloin kun asiakas on sattunut sijaitsemaan kauempana. Silti piti ehtiä päiväkotiin hakemaan kolmea lasta. Kyllä se onnistui, mutta miehen kanssa piti suunnitella aikataulut hyvin.
Entäs 45 min pituinen matka /suunta.
Mulle tuli sellane tarjous.
T. Toinen
Ikään kuin ap olisi pohjustamassa itselleen tekosyytä jäädä kotiin :D Puolen tunnin työmatka on tosi hyvä verrattuna moneen muuhun.
Onhan tuo lapsen kannalta ihan mahdoton! Jätin työpaikkani, koska minusta yli 10 min matkaa ei voi vaatia ja sanoin työkkärissäkin, että lapsen etu menee ennen riistoyhteiskunnan etua. Jos eivät järjestä töitä viereisestä korttelista, ei minua voi pakottaa töihin.
Mullakin kuluu n. 30 min työmatkaa. 4 km ja kuljen kävellen. Rankkaa on, mutta kyllä tämän juuri ja juuri kestää.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:51"]Ikään kuin ap olisi pohjustamassa itselleen tekosyytä jäädä kotiin :D Puolen tunnin työmatka on tosi hyvä verrattuna moneen muuhun.
[/quote]
Niinpä. Minulla nyt vajaa tunnin työmatka. Töitä on haettava tämän jakson jälkeen jopa 1,5 h päästä.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:52"]Onhan tuo lapsen kannalta ihan mahdoton! Jätin työpaikkani, koska minusta yli 10 min matkaa ei voi vaatia ja sanoin työkkärissäkin, että lapsen etu menee ennen riistoyhteiskunnan etua. Jos eivät järjestä töitä viereisestä korttelista, ei minua voi pakottaa töihin.
[/quote]
Oikein!!!!
Minä vaadin samaa eikä mennyt kauaa kun naapurikortteliin rakennettiin kahvila johon pääsin töihin. Tosin ehdin olla 2pv kun piti jäädä sairaslomalle koska aivastin kerran jauhojen pöllytessä niin kovasti. No, aina ei voi voittaa.
Tämän aloituksen on pakko olla jokin kummallinen provo. Eihän kukaan voi tosissaan pitää 30 min työmatkaa pitkänä.
Ihan normi työmatka. Toinen vie ja toinen hakee. Lapselle saa siten ihan tavallisen hoitopäivän. Esim mä oon vienyt puoli ysiin ja mies hakenut puoli neljä. Kotona mä oon ollut puoli kuusi. Mies lasten kanssa neljän pintaan ja laittanut ruuan valmiiksi. Meillä taas oli lasten kanssa leppoisat aamut, kun ei ollut kiire mihinkään. Niin ja tein nelipäiväistä viikkoa, sekin oli ihana tapa helpottaa arkea.
Täh? Onko tämä vitsi?
Tätä kysyy äiti, jonka työmatka ei ole koko elämäni aikana ollut kuin muutaman kuukauden alle 30 minuuttia. Sitäkin useammin noin 8 tuntia, siis matka työpaikalle. Enkä tosiaan joka yö ehtinyt kotiin, enkä edes ihan joka viikonloppu.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:52"]Onhan tuo lapsen kannalta ihan mahdoton! Jätin työpaikkani, koska minusta yli 10 min matkaa ei voi vaatia ja sanoin työkkärissäkin, että lapsen etu menee ennen riistoyhteiskunnan etua. Jos eivät järjestä töitä viereisestä korttelista, ei minua voi pakottaa töihin.
[/quote]
Oikein!!!!
Minä vaadin samaa eikä mennyt kauaa kun naapurikortteliin rakennettiin kahvila johon pääsin töihin. Tosin ehdin olla 2pv kun piti jäädä sairaslomalle koska aivastin kerran jauhojen pöllytessä niin kovasti. No, aina ei voi voittaa.
[/quote]
Minä voin työskennellä vain kotona. Ja vain klo 10- 14. Palkka pitäisi olla 4000
Tuo 30 minuuttia yhteen suuntaan on lyhyt aika, harvalla on mahdolisuus 15 minututin työmatkoihin. Vedä siitä johtopäätös