terveisiä psykiatriselta osastolta!
psykoosi. tämä on ollut ehkä pelottavin kokemus ikinä. olen ollut täällä pari viikkoa ja nyt hiljalleen todellisuuteen palannut. oli kauhea kiire ja stressi elämässä pidemmän aikaa ja yhtäkkiä luulin eläväni maailmassa jota itse johdin. muut (mieheni, lapseni, lääkärit, hoitajat..)koittivat hyökätä jotta saisivat tämän vallan ja johtajuuden minulta itselleen. olin aggressiivinenkin. hävettää aivan HIRVEÄSTI. en olisi ikinä voinut uskoa että minulle käy näin. voi elämä minkä pelon ja huolen mies sai kokea,onneksi lapsi ei vielä niin ymmärrä. hävettää, itkettää, pelottaa, suututtaa!
Kommentit (37)
Aika tyhmiä olet mennyt ajattelemaan. Ymmärrän toki, että nyt hävettää. Kyllä se kuitenkin siitä. Ota iisimmin jatkossa ja pysähdy ihailemaan auringonpaisteista luontoa.
Itse en tyrmäisi ollenkaan ap:n kokemuksia. On täysin mahdollista että muut ihmiset ovat hyökänneet ja yrittäneet kaapata valtaa. Sitä tapahtuu jopa näillä palstoilla. Jo aikoinaan Neuvostoliitossa suljettiin toisinajattelijoita vankileireille ja käytettiin psykiatriaa yksilöiden hiljentämiseen. Samaa tapahtuu Suomessa. Yksilö koitetaan saada tuntemaan olevansa väärässä ja jotenkin vaillinainen. Yksilö yritetään leimata ja alistaa. Tsemppiä kaikille toisinajattelijoille joita systeemi yrittää lannistaa!
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:44"]
Eli pohjalla varmaankin narsistinen persoonallisuushäiriö, jos aloit haaveilla ja kuvitella kaikkien johtamisesta. Ihan peruspsykoosikamaa ei nimittäin ole tuollaiset ajatukset psykoosissa olevallakaan, näin olen ymmärtänyt.
[/quote]
Jos noin vähän ymmärtää, kannattaisi pitää suunsa kiinni.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:34"]
Itse en tyrmäisi ollenkaan ap:n kokemuksia. On täysin mahdollista että muut ihmiset ovat hyökänneet ja yrittäneet kaapata valtaa. Sitä tapahtuu jopa näillä palstoilla. Jo aikoinaan Neuvostoliitossa suljettiin toisinajattelijoita vankileireille ja käytettiin psykiatriaa yksilöiden hiljentämiseen. Samaa tapahtuu Suomessa. Yksilö koitetaan saada tuntemaan olevansa väärässä ja jotenkin vaillinainen. Yksilö yritetään leimata ja alistaa. Tsemppiä kaikille toisinajattelijoille joita systeemi yrittää lannistaa!
[/quote]
Menehän vittuilemasta siitä ja leikkimästä toisen hädällä.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:36"]
[/quote]
[/quote]
Olen tosissani.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:44"]Eli pohjalla varmaankin narsistinen persoonallisuushäiriö, jos aloit haaveilla ja kuvitella kaikkien johtamisesta. Ihan peruspsykoosikamaa ei nimittäin ole tuollaiset ajatukset psykoosissa olevallakaan, näin olen ymmärtänyt.
[/quote]
Sulla se narsistinen persoonallisuushäiriö taitaa olla.
t: psyk.sh
[/quote]
Lentoemäntä ei lennä lentokonetta, eikä hoitsu tee diagnoosia.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:02"]olisi mielenkiintoista kuulla miten tuo käytännössä ilmeni että luulit johtavasi maailmaa. Yhdellä sukulaisella on mielestäni nimittäin just jotain omituista, mutta en oikein osaa sanoa mitä. Olisin halunnut hieman verrata voisiko hänellä olla psykoosi. perinteisiä merkkejä en näe hänessä, mutta aina jotain outoa kuitenkin...
[/quote]
mä en reagoinut todellisiin ihmisiin kun olin päässäni kauniissa, pehmeässä, itse luomassani pienessä maailmassa. pystyin vaikuttamaan kaikkeen mitä tapahtui. poistin pahuutta ajatuksen voimalla. toisinaan sitten hoksasin ihmiset ja tulkitsin että hyökkäävät ja haluavat päästä paikalleni kontrolloimaan tämän kauniin maailman tapahtumia. silloin kävin itsekin päälle. :(
ap.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:44"]Eli pohjalla varmaankin narsistinen persoonallisuushäiriö, jos aloit haaveilla ja kuvitella kaikkien johtamisesta. Ihan peruspsykoosikamaa ei nimittäin ole tuollaiset ajatukset psykoosissa olevallakaan, näin olen ymmärtänyt.
[/quote]
[/quote]
Lentoemäntä ei lennä lentokonetta, eikä hoitsu tee diagnoosia.
[/
Mutta vittumaiset ja munattomat kyllä pätee vaikka anonyymina. Säälittävä olet.
Aika jännä maailma ap mitä kuvaat. Lähiomaisellani olo psykoosi vuosia sitten ja toipui hyvin. Kaikkea hyvää elämääsi. Suurin osa toipuu ok.
Tsemppiä ap. Isällänikin oli yksi psykoosi ollessani lapsi. Jäi siihen yhteen, toivottavasti sinullakin.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:36"]
[/quote]
[/quote]
Olen tosissani.
[/quote]
Siinä tapauksessa sinulla on vakava arvostelukyvyn vaje.
Minun tutullani oli samanlaiset ajatukset kuin ap:llä. Hän kävi myös aggressiiviseksi. Oli psykiatrisessa sairaalassa ja söi lääkkeitä ja toipui. Palasi takaisin töihin lääkäriksi. Oli 10 vuotta terve ja töissä. Sitten psykoosi uusiutui. Ei suostunut syömään lääkkeitä. Oli pitkään sairaalassa, mutta ei tullut paremmaksi, kun ei syönyt lääkkeitä. Nyt on kotonaan ja aivan sekaisin. Sairaseläkkeellä nyt tuon takia.
Jouduitko kun riehuit lepositeisiin tai pakkopaitaan? Motako hoitajaa tarvittiin taltuttamaan sinut kun sait raivokohtauksen? Onko siinä huoneessa johon riehuvat potilaat voidaan sulkea tosiaan nurkat pyöristetty ja seinät pehmustettu? Miltä rauhoittavat lääkkeet tuntuvat? Kuulitko psykoosissa ääniä?
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 10:53"]Ei sille mitään voi, jos sairastuu.Ei kai kukaan esim. Syöpään sairastunut häpeä sairauttaan. Nyt vaan yrität päästä turhasta syyllisyydestä ja eroon ja jatkat toipumista. *hali* ja paranemista!
[/quote]
Ajattelisitte näin sairauden nimeltä alkoholismi kohdallakin.
Kannatan vapauden vastineeksi pakkolääkitystä. Ihan kaikkien parhaaksi. Psykoosissa oleva on aikeasti vaarallinen, kun kaikki vääristyy ja välillä kokee muut tappajiksi tms.
Kuulostaa kyllä siltä, että käyttäydyit kuin tavallinen Pyhä Vulva, eli luulit omistavasi maailman? Aika yleistä naisten keskuudessa
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:29"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 10:53"]Ei sille mitään voi, jos sairastuu.Ei kai kukaan esim. Syöpään sairastunut häpeä sairauttaan. Nyt vaan yrität päästä turhasta syyllisyydestä ja eroon ja jatkat toipumista. *hali* ja paranemista! [/quote] Ajattelisitte näin sairauden nimeltä alkoholismi kohdallakin.
[/quote]
Alkoholismi on itse aiheutettu tila. Ihan omaa syytään siihen joutuu. Ei ole rinnastettavissa psykoosiin.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:15"]
kiitos mukavista vastauksista :) ei kai tässä muu auta kuin pyrkiä eteenpäin. pelottaa kauheasti, mitä jos tämä vielä joskus toistuu. miten voin koskaan uskaltaa olla hetkeäkään lapsen kanssa kahdestaan. mies oli yrittänyt lähteä viemään päivystykseen, mutta olin niin aggressiivinen että lopulta soitti ambulanssin. :( ap.
[/quote]
Pelottaa, että vapaana on aivan todellisuustajuttomia.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:44"]Eli pohjalla varmaankin narsistinen persoonallisuushäiriö, jos aloit haaveilla ja kuvitella kaikkien johtamisesta. Ihan peruspsykoosikamaa ei nimittäin ole tuollaiset ajatukset psykoosissa olevallakaan, näin olen ymmärtänyt.
[/quote]