Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko tauko suhteessa toimia?

Vierailija
25.04.2015 |

Olemme olleet yhdessä 10 vuotta, lapsia ei ole. Nyt mies haluaisi taukoa selvittääkseen omia tunteitaan ja haluaisi etsiä itseään. Emme riitele, keskinäistä kunnioitusta ja arvostusta on, meillä on helliä hetkiä ja arki sujuu. Olemme ehkä hukanneet itseämme tähän parisuhteeseen, kun olemme olleet kuin paita ja peppu. Asumme hyvin pienessä asunnossa, käytännössä oleilemme yhdessä huoneessa. Mielestäni itsensä etsiminen, uusiin kavereihin tutustuminen pitäisi onnistua yhdessä asuessa, mutta mies ei usko sen onnistuvan. Mitään kolmansia puolia tähän ei liity ja tauolla mies haluaisi olla kuitenkin yhdessä. Rakennettaisiin vaan sitä omaa elämää omissa asunnoissa ja treffailtaisiin kuten suhteen alkuaikoina. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta, voiko toimia?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:21"]

Minä en olisi niin pessimistinen, kuin useimmat täällä. Ei mielestäni täydy olla kyse siitä, että AP:n mies haluaa paneskella muita tai edes kokeilla, ihastuisiko muihin naisiin.

Itse olen tällä hetkellä saman tapaisessa tilanteessa kuin AP:n mies. (Emme tosin asu yhdessä huoneessa, vaikka asunto on pieni.) Asunnon koko ei kuitenkaan vaikuta minun kannaltani asiaan ollenkaan. Suhteemme on pääosin erinomainen, rakastan puolisoani ja meillä on hauskaa yhdessä. Hän on kuitenkin minusta jotenkin liian "riippuvainen" ja ajoittain minua ahdistaa oikein urakalla. Tuntuu, että olen suhteen aikana hukannut osan itsestäni symbioottiseen elämiseemme, ja haluaisin muutaman kuukauden ajan hengähtää. Harrastaisin enemmän, ottaisin selvää, miten haluaisinkaan elää, jos eläisin nyt yksin: mitä söisin, mitä katsoisin televisiosta, mitä tekisin sunnuntai-iltapäivisin, mitä musiikkia kuuntelisin, mitä puuhailisin kotona. Mitkä asiat ovat minulle tärkeimpiä, mitä alkaisin kaivata ja mitä arvostaisin eniten.

Ja siksi koen, ettei tämä onnistuisi tässä samassa asunnossa miehen kanssa, ettemme osaisi elää rinnakkain niin erillistä elämää. Valitettavasti mieheni ei kykenisi tähän järjestelyyn. Hän tuntisi olonsa liian epävarmaksi eikä uskaltaisi luottaa siihen, etten todellakaan haluaisi hetken taukoa pussaillakseni muita miehiä baarissa, vaan keskittyäkseni itseeni. Siksi itselleni ainoa vaihtoehto on saman prosessin käyminen miehen rinnalla eläen, missä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta näin se on hitaampaa ja vaatii enemmän jatkuvaa keskustelua.

[/quote]

Tämä kuulostaa ihan täysin samalta, mitä mies on minulle sanonut. Nyt pitäisi vaan saada aikaan toimiva ratkaisu.

ap

Vierailija
2/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatteko siis tapailla tauon (vai mikä se nyt sitten olikaan) aikana tapailla muita? Oletteko puhuneet tästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopun alkua, muttet sä meitä muksuja usko.

Vierailija
4/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 jatkaa:

Jos mieheni suostuisi tauon pitämiseen, pitäisin itsekin ehdottomana, että kävisimme yhdessä keskustellen läpi, mitkä ovat suhteen tauon säännöt. Eli olisi molemmille täysin selvää, ettemme a) harrasta seksiä b) suutele c) muuta, mitä? kenenkään muun kanssa. Samoin tauon kesto on mielestäni päätettävä etukäteen, kun kyseessä on tällainen suhdetta parantavaksi tarkoitettu paussi. Olisi määriteltävä etukäteen, että 1.9. muutamme sitten takaisin yhteen. Toki ylipäätään olisi tärkeää käydä matkan varrella keskustelua siitä, miltä kummastakin tuntuu, itse en näkisi tätä minään totaalisena kommunikaatiotaukona, jonka aikana kukin rällästää miten tahtoo, ja sitten jossain vaiheessa pohditaan, jatketaanko nyt enää yhdessä lainkaan vai ei.

Jos päädytte tauon pitämiseen, teidän pitää käydä asia kunnolla läpi eikä moista taukoa kannata tosiaan ottaa, jos ette pysty molemmat seisomaan sen takana. (Kuten tällä hetkellä oma puolisoni ei kykene, itse ymmärrän, että jos painostaisin hänet hyväksymään hetkellisen erillään olon, voisi hän hyvinkin vain sinä aikana katkeroitua ja haluta lopulta erota.)

Puhukaa, puhukaa, puhukaa. Tsemppiä!

Vierailija
5/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haluaa panna muita.

Vierailija
6/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta ne tarinat, mitä olen kuullut, ovat päättyneet etääntymisiin ja eroihin. Tauko on aiheuttanut epävarmuutta, stressiä, riittämättömyyden tunnetta, mustasukkaisuutta....

Vierailija
7/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voi, jos molemmat ovat halukkaita parisuhteen parantamiseen tällä tavalla. Mutta, jos ahdistaa toista tai pelisäännöt ovat eriäväiset, niin sitten on riski, ettei toimi. Ymmärrän kyllä miestäsi. Muakin ahdistais tollanen symbioosi. Liika on aina liikaa, oli se sitten yhdessä oloa tai erikseen. Miten löytää kultainen keskitie, siinäpä kysymys :) Tsemppiä yritykseen!

Vierailija
8/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua. Kaipailen kommentteja aikuisilta, kiitos :)

ap 

Vierailija
9/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen puhuu asiaa. "Tauko" tarkoittaa sitä, puolisosi ei joudu vastaamaan pettämisestä, olettehan tauolla ettekä yhdessä. Hän kuitenkin haluaa, että hänellä on mahdollisuus palata takaisin, jos ei löydykään ketään. Se sattuu, mutta arvosta itseäsi sen verran, että sanot suoraan, että lähteä saa, mutta paluuta ei ole.

Vierailija
10/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen ja jokainen ihmissuhde on täysin ainutlaatuinen.Jokaisessa ihmissuhteessa on oma dynamiikkansa. Vaikka kuulisit sata mielipidettä asian kokeneilta, et voi verrata niitä kokemuksia teidän asiaanne. Niitä muuttujia on suhteessa niin loputtomiin, ettei koskaan voi verrata toisiin.

Vierailija
11/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oikeesti. Luulet että mies sanoisi sulle suoraan sen että haluaa kokeilla muitakin...?:D

Vierailija
12/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se oman elämän rakentaminen tarkoittaa? Muita suhteita?

Vierailija
13/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä osannut selittää oikein, mitä tauolla tarkoitin. Olisimme siis yhdessä, mutta asuisimme erillään. Kumpikaan ei halua etsiä toista puolisoa tai pettää. Ehkä asumusero olisi parempi termi, vaikka emme ole naimisissa.

ap

Vierailija
14/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 10:09"]

Kumpikaan ei halua etsiä toista puolisoa tai pettää.

[/quote]

Oletko varma?

Vierailija
15/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette vaan hommaa isompaa kämppää?

Vierailija
16/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 10:09"]En ehkä osannut selittää oikein, mitä tauolla tarkoitin. Olisimme siis yhdessä, mutta asuisimme erillään. Kumpikaan ei halua etsiä toista puolisoa tai pettää. Ehkä asumusero olisi parempi termi, vaikka emme ole naimisissa.

ap
[/quote]

Tottakai se on helpompi hoitaa noin,pääsee vähemmällä. Mies haluaa erota mutta ei tarvi sitä eron selvittelyä hoitaa kun toimii näin. Ja onhan siinä sitte takaportti jos ei löydykään parempaa niin saa pidettyä myös tän nykyisen samalla otteessaan. Ootko jotain 15v kun oot noin yksinkertainen?

Vierailija
17/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväpariskunta oli muutaman kuukauden erossa. Olivat nuoresta saakka yhdessä ja ennen avioliittoa ja lapsia halusivat tauon. Kumpikin toki vähän biletti ja harrasti muutamia irtosuhteita. Sitten alkoivat taas soitella ja tapailla. Tuosta nyt 15vuotta. Naimisissa onnellisesti, 3 lasta. Toki olisi voinut käydä toisinkin.

Vierailija
18/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin tohon! Toimivan parisuhteen perusta on se että pystyy antaa toiselle tilaa. Älä pelkää! Jos teillä oikeesti on noin pieni asuntokin niin se uus järjestely voi olla ihan loistava. Vaikka tuntuu toki varmasti hassulta sille joka jää siihen vanhaan. Mutta jos omassa liitossa ois mahis tohon niin tekisin ehdottomasti :)

Vierailija
19/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 10:09"]En ehkä osannut selittää oikein, mitä tauolla tarkoitin. Olisimme siis yhdessä, mutta asuisimme erillään. Kumpikaan ei halua etsiä toista puolisoa tai pettää. Ehkä asumusero olisi parempi termi, vaikka emme ole naimisissa.

ap
[/quote] minusta tuollaisen idea on nimenomaan se, että on muidenkin kanssa. Vain niin voi selvittää mitä haluaa.

Vierailija
20/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 09:56"]

Asumme hyvin pienessä asunnossa, käytännössä oleilemme yhdessä huoneessa...... Rakennettaisiin vaan sitä omaa elämää omissa asunnoissa ....

[/quote]

Miksi asutte niin ahtaasti, jos kuitenkin teillä olisi varaa asua myös kahdessa eri asunnossa? Miksette panosta tilavampaan asuntoon, ehkä jopa rivitaloon omalla kivalla pihalla? Entä jos ongelmanne onkin liiallinen ahtaus ja ahdinko, eikä parisuhde sinänsä?