Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mustikan kanssa hyydykekakkuun?

Vierailija
25.04.2015 |

Tekisin pakastimesta löytyneistä mustikoista hyydykekakkua viikonlopun iloksi. Monet ohjeet sisältävät valkosuklaata ja sitä minäkin mielelläni laittaisin, mutta kun täytyis olla kokonaan laktoositon tuon kakun. Mikä on hyvä makupari mustikalle?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vadelma

Vierailija
2/8 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vadelma olisi hyvä, mutta kotimaisten saaminen voi olla hankalaa ja ulkomaisia ei suositella ilman keittämistä. Hilla ja mustikka yhdessä rahkan kanssa maistuu suklaalle, joten sitäkin voisi kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan pilaa lakkoja tommoisella. [quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 07:43"]Vadelma olisi hyvä, mutta kotimaisten saaminen voi olla hankalaa ja ulkomaisia ei suositella ilman keittämistä. Hilla ja mustikka yhdessä rahkan kanssa maistuu suklaalle, joten sitäkin voisi kokeilla.
[/quote] mikä sitä estää keittämästä? Ja käyttämästä jäähtymisen jälkeen

Vierailija
4/8 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaniljaa tai mansikkaa laittaisin.

Vierailija
5/8 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 07:46"]Ei kai kukaan pilaa lakkoja tommoisella. [quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 07:43"]Vadelma olisi hyvä, mutta kotimaisten saaminen voi olla hankalaa ja ulkomaisia ei suositella ilman keittämistä. Hilla ja mustikka yhdessä rahkan kanssa maistuu suklaalle, joten sitäkin voisi kokeilla.
[/quote] mikä sitä estää keittämästä? Ja käyttämästä jäähtymisen jälkeen
[/quote]
Kokeilepa joskus huviksesi marjarahkaa jossa lakkoja ja mustikoita. Ei kannata olla niin ennakkoluuloinen. Tietysti jos ei ole lakkoja pakasteessa kuin pari litraa, niin ei ehkä raski kokeilla.

Vierailija
6/8 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanilja, mustikkajäätelö esim. on todella hyvää :)

Yksi jäätelövalmistaja oli laittanut mustikkaa ja kardemummaa, tämä toimi yllättävän hyvin mutta veikkaan että kardemumman kanssa saa olla tarkkana ettei sitä mene liikaa.

Vierailija
7/8 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vadelmaa ja lakkaa ei ole omassa pakastimessa enkä niitä taida raaskia ostaa. Tuo kardemumma houkuttais, itse ainakin tykkäisin, muista syöjistä en ole niinkään varma. Onkohan muuten olemassakaan täysin laktoositonta/maidotonta valkosuklaata, onko kellekään tullut vastaan?

ap

Vierailija
8/8 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitosuklaata? ITse laitan usein kakuntäytteisiin, mustikkaa toiseen ja suklaata toiseen ja moni on tykännyt. Vadelmakin on hyvä, tuo pirtsakkuutta, minä keitän ne kyllä ja vetäisen sauvasekoittimella sileäksi, mutta sehän on makuasia. 

Vaniljatäyte mustikan kaveriksi kuulostaa hyvälle! Pitää joskus itse kokeilla hyydykekakkua noilla täytteillä! Kakkuun olen kyllä tehnyt, tosin sillä vanhan ajan vaniljakastikejauheella.