Voiko kumppanin/poikaystävän/avomiehen rikosrekisterin tarkistaa jostain?
Sekä exäni että nykyinen mieheni ovat jotenkin epävakaita, ''äkkipikiaisia ja väkivaltaisia tapauksia. Olen harkinnut eroa ja kiinnostaisi tietää, onko minua kohtaan väkivaltaisella miehelläni rikosrekisterimerkintöjä. (Jos siis olisi, eropäätökseni olisi helpompi). Samoin kiinnosti aikoinaan exäni osalta tilanne, sillä hänellä oli mystinen kuuden vuoden aukko cv:ssään, eikä hän koskaan kertonut siihen syytä. Nykyisellä miehelläni on oudosti kaikki sillat poltettu takana, eikä hänellä ole juurikaan kavereita ja yhdestäkään exästään hän ei ole kertonut mitään, vaikka kyseessä on yli kolmekymppinen mies. Voiko olla, että ihminen voisi seurustella tai mennä naimisiin tietämättään vaikka murhaajan kanssa, eikä mistään saisi rikosrekisteriä selville?
Kommentit (20)
Sinuna katsoisin enemmänkin peiliin ja ihmettelisin omia elämänvalintojani.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 02:23"]
Sinuna katsoisin enemmänkin peiliin ja ihmettelisin omia elämänvalintojani.
[/quote]
Onhan se niinkin, mutta huonoitsetuntoisena ja epävarmana nuorena naisena olin aivan myyty siitä, että viimein sain edes poikaystävän. Kyseinen henkilö sitten pyöritteli ja petti minua mennen tullen. Samoin nykyiseni osalta olin aivan epäuskoisen iloinen, että sain hänenkaltaisensa komeahkon ja koulutetun miehen - tosin se luonne, kärsivällisyys ja elämänarvot olivatkin sitten ihan silkkoa. Kaikilla kolmella poikaystävälläni on ollut jonkinlainen impulssikontrollin häiriö vähintäänkin (silmittömiä raivokohtauksia ja tavaroiden hajottamista sekä erikoisen repaleinen tausta hyvästä koulutuksesta huolimatta). Nykyiseni vaikuttaa jotenkin tosi oudolta, mitä enemmän opin tuntemaan häntä. Hän ei tunne huonoa omaatuntoa mistään julmistakaan teoista jne. Siksi kiinnostaisi selvittää taustat tarkemmin. :/ T. AP
Saat rikosrekisterin selville poliisilta tai oikeustalolta. Ja kyllä, voit seurustella murhaajan kanssa tietämättäsi jos et selvitä asiaa. Hänellä voi olla tuomio viiden eksän pahoinpitelystä ja kahden murhasta riidan päätteeksi ilman että tiedät sitä.
Ap jos et ole trolli vaan tää on totta, niin miksi odotat että "tarkistat" asiat jostain viranomaisilta. Eikö ole jo tarpeeksi pahaa se, jonka olet jo omin silmin todistanut?
Meinaatteko, että siviileille jaetaan tietoja kunhan vain soittaa poliisille, voinko minä tarkistaa naapureiden rekisterit, pari tuttua ja muutaman kaverinkin tiedot kiinnostaa.
Mitenkäs ne potilastiedot, saisiko ne sairaalasta samaan syssyyn.
Kai tässä maassa ihmisillä nyt joku oikeus vielä yksityisyyteen on.
Mitä julmuuksia tää sun mies on tehny? (Siis kun sanoit ettei hällä ole omatuntoa)
Kävinpä lukemassa eli et voi tarkistaa:
Rikosrekisteriin merkityt tiedot ovat salaisia. Rekisteritietoja saa luovuttaa vain rikosrekisterilaissa säädetyillä edellytyksillä.
Eli ei niitä tietoja jaella kaikille kunhan vain kysyy, aika tarkkaan se on laissa säädetty ketä niitä tietoja saa. Kannattaa myös muistaa, että merkinnät poistuu rikosrekisteristä ja mitä lievempi rikos niin sen nopeammin.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 02:51"]
Mitä julmuuksia tää sun mies on tehny? (Siis kun sanoit ettei hällä ole omatuntoa)
[/quote]
Siis lievempää pahoinpitelyä sekä lapsena oli julmasti rääkännyt kuulemma pikkulintuja. :( Jos olisin noista kuullut suhteen alussa, olisin eronnut välittömästi. En olisi halunnut seurustella minkään eläinrääkkääjän tai pahoinpitelijän kanssa, jos vain olisin saanut tietää ko. asiat heti alussa. Ehdimme kuitenkin jo mennä kihloihin sekä rakentaa yhteistä elämää, ennen kuin kuulin noista asioista. Sen jälkeen alkoi mietityttää, voisiko olla jotain pahempaakin.
Mielestäni esim. naimisiin mentäessä pitäisi olla mahdollista tulevalle puolisolle tarkistaa sulhasen/morsiamen rikosrekisteri ennen avioliiton solmimista, sillä esim. joku kylmä psykopaatti voisi hyvinkin pimittää kyseisiä tietoja hyväuskoiselta (ja esim. paljon nuoremmalta) puolisolta. t. AP
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 03:19"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 02:51"]
[/quote]
Siis lievempää pahoinpitelyä sekä lapsena oli julmasti rääkännyt kuulemma pikkulintuja. :( Jos olisin noista kuullut suhteen alussa, olisin eronnut välittömästi. En olisi halunnut seurustella minkään eläinrääkkääjän tai pahoinpitelijän kanssa, jos vain olisin saanut tietää ko. asiat heti alussa. Ehdimme kuitenkin jo mennä kihloihin sekä rakentaa yhteistä elämää, ennen kuin kuulin noista asioista. Sen jälkeen alkoi mietityttää, voisiko olla jotain pahempaakin.
Mielestäni esim. naimisiin mentäessä pitäisi olla mahdollista tulevalle puolisolle tarkistaa sulhasen/morsiamen rikosrekisteri ennen avioliiton solmimista, sillä esim. joku kylmä psykopaatti voisi hyvinkin pimittää kyseisiä tietoja hyväuskoiselta (ja esim. paljon nuoremmalta) puolisolta. t. AP
[/quote]No niinpä niin, kyllähän pojat tekee pienenä kaikkea ihan helvetin tyhmää. Itse olen heittänyt sorsaa kivellä ja osuin sekä kaikkea muutakin tyhmää.
Niin ja ei, minusta ei tullut sarjamurhaajaa eikä psykopaattia, olenpa vielä todella eläinrakas ihminen.
Eiköhän nuo lievät pahoinpitelyt ja eläimen julma kohtelu ole jokaisen(ainakin melkein) pojan kokemia jossain kohtaa elämää, eriasia tietenkin millaisia tuntemuksia se herättää. Jos jossain nakkiksen jonossa on tintannut jotakuta umpituubassa 18v niin, no mitä siihen enään puuttumaan. Alkoholi kun vaikuttaa ihmisiin huonollakin tapaa. Jos haluat rakentaa ko miehen kanssa tulevaisuutta niin mielestäni siihen kuuluu rehellisyys, avoimuus ja kaikkein tärkeimpänä luottamus.. En sano että nyt heti lusikat jakoon, vaan mieti oletko valmis elämään suhteessa jossa et tiedä miehen menneisyydestä(eihän se joo vaikuta nykyiseen ja ihmiset muuttuu) ja oletko valmis luottamaan ehdoitta?
Miehen omaiset? Aloitat keskustelun: Olipa kurja juttu mitä "Mikolle" tapahtui kuusi vuotta sitten. En olis ikinä uskonut että se menee niin pitkälle... Sitten vaan kuuntelet mitä sieltä tulee.
Kannattaisi tutustua kunnon miehiin, ennen kuin kaikki liittyvät MGTOW-liikkeeseen, jonka jälkeen tarjolla ei muuta olekaan kuin tuollaista rupusakkia ;)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 06:16"]Kannattaisi tutustua kunnon miehiin, ennen kuin kaikki liittyvät MGTOW-liikkeeseen, jonka jälkeen tarjolla ei muuta olekaan kuin tuollaista rupusakkia ;)
[/quote]
Ei kuulosta siltä, että teidän liike on tosissaan, kun kerran naiset näyttää kumminkin kiinnostavan seurustelumielessä. Teeskentelyä?
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 08:24"]
Eikös tuomiot ole julkisia
[/quote]
näin minäkin olen kuullut. Eli oikeudesta varmaan voisi saada noita tuomioita nimellä. Selvitä henkilötunnus jos auttaa.
Jos mä olisin epäillyt edes jotain miehestäni, silloin kun mentiin naimisiin, en olisi mennyt. Jos jo nyt epäilet jotain, etkä tunne luottamusta miestäsi kohtaan, se ei ole hyvä merkki. Vielä voit hyvin erota kun ei ole lapsiakaan. Kuuntele tunteitasi. Älä jää suhteeseen siksi, että et halua olla yksin. Epävakaan ihmisen kanssa on tosi hankalaa esim. Tasapainoista perhe-elämää lapsille luoda..
Oikeesti. Millaista porukkaa täällä on?