Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinut lähetetty synnytysosastolta kotiin odottelemaan?

Vierailija
24.04.2015 |

Tarkoitan tilannetta, jossa olet ajatellut synnytyksen olevan jo käynnissä/pitkällä, olet lähtenyt sairaalaan, mutta sinut on sieltä käännytetty pois tai otettu sen verran sisälle, että selvitetty kohdunsuun tilanne tms. ja sen jälkeen lähetetty vielä kotiin? Missä vaiheessa synnytystä menit ensimmäisen kerran sairaalaan ja miksi, entä milloin palasit ja kauanko silloin meni että pääsit synnytyssaliin/lapsi syntyi?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa lähetettiin kotiin (peräkkäisinä öinä). Neljännellä kerralla otettiin sisään kun seuraavana aamuna olisi ollut yliaikaiskontrolli. Käynnistettiin sitten rv 42+0 (olisi muuten mennyt rv 42+2 mutta kivut oli kovat ja olin todella väsynyt).

Vierailija
22/33 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

24h vesienmenosta kävin sairaalassa verikokeessa ja tutkittavana, ei auki yhtään ja lähettivät vielä yhdeksi vuorokaudeksi kotiin odottelemaan. 48h vesienmenosta sitten uudestaan sairaalaan, supistuksia oli tullut 12h alle 5 min välein ja olin 1,5cm auki. Hidasta puuhaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa synnytyksesä supisteli koko yön 5min välein mutta suoistukset oli aika lyhyitä (40sek) ja vaikkka ne oli kivuliaita niin eivät voimistuneet. Käytiin aamulla näytillä ja olin 2 sormelle auki. Lähdin sitten kotiin päiväksi, supistukset jatku samanlaisina koko päivän. Mentiin kuuden aikaan takaisin eikä juuri mitään ollu tapahtunu. Niillä oli tarkoitus laittaa petidiniä kankkuun ja mut osastolle nukkumaan kun olin 1,5 vrk siihen mennessä valvonu. Siinä odotellessa sitte vedet meni ja supistukset lähti viimeinkin voimistumaan niin pääsinkin saliin. Lapsi synty puoli kahden aikaan seurasvana yönä.

Vierailija
24/33 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokassa synnytyksessä kun menin sairaalaan niin olin 3cm auki ja kätilö oli sitä mieltä että synnytys ei ole käynnissä ja pisti kotiin. 5h kärvistelin kotona kauheissa supistuksissa, kun lähdimme sairaalaan ja pääsimme synnytys saliin niin vauva syntyi 1h päästä. Onneksi lähdimme sairaalaan ajoissa muuten olisi syntynyt kotiin/autoon. Kättärille en ole enään menossa synnyttämään.. Oli ihan kauhea kätilö ja muutenkin aivan paska koko paikka!

Vierailija
25/33 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin näytillä, kun supistukset oli jatkuneet säännöllisinä noin 2 tuntia, napakoituivat ja tihenivät. Kätilö totesi, että ei ole auki uin 3 cm, kotiin odottamaan. Sattui ihan saatanasti, mutta palattiin kotiin, koska "kyllä sen synnytyksen kuuluukin sattua, että tietää vauvan saaneensa, käyrien mukaan nämä on vasta pieniä supistuksia, tässä menee ainakin päivän verran vielä". Matkaan kului noin 45 min ja kotiinpaluusta 15 min kuluttua meillä oli sylissä pieni tyttö, kätilöinä toimi mies ja naapurissa sattumalta kylässä ollut sairaanhoitaja. Ambulanssilla en suostunut sairaalaan lähtemään, vaan totesin, että kätilön mukaan tämä syntyy vasta huomenna, tulkaa silloin uudestaan.

Vierailija
26/33 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hoitajien vihamielinen ja väheksyvä asenne... En taatusti uskalla mennä ennenkuin pää näkyy!

Vierailija
27/33 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 08:16"]Käytiin näytillä, kun supistukset oli jatkuneet säännöllisinä noin 2 tuntia, napakoituivat ja tihenivät. Kätilö totesi, että ei ole auki uin 3 cm, kotiin odottamaan. Sattui ihan saatanasti, mutta palattiin kotiin, koska "kyllä sen synnytyksen kuuluukin sattua, että tietää vauvan saaneensa, käyrien mukaan nämä on vasta pieniä supistuksia, tässä menee ainakin päivän verran vielä". Matkaan kului noin 45 min ja kotiinpaluusta 15 min kuluttua meillä oli sylissä pieni tyttö, kätilöinä toimi mies ja naapurissa sattumalta kylässä ollut sairaanhoitaja. Ambulanssilla en suostunut sairaalaan lähtemään, vaan totesin, että kätilön mukaan tämä syntyy vasta huomenna, tulkaa silloin uudestaan.
[/quote]

Eli olit valmis vaarantamatta lapsesi hengen vain tehdäksesi pointin? Terve ihminen olet...

Vierailija
28/33 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen synnytys oli käynnistetty joten neuvolasta kehotettiin menemään toisella kertaa pienemällä kynnyksellä sitten synnyttämään. Kun menin sairaalaan, olin vähän sitä mieltä itsekin että ollaankohan nyt ihan liian aikaisessa ja valmistauduin kuulemaan että takaisin kotiin pitäisi lähteä. En muista mitä supistusten kestot ja välit oli mutta alle 5min kuitenkin ja puhelimessa saatiin lupa tulla. Kätilö, joka vastaanotti meidät, sanoi heti että "et sä kyllä kovin tuskaiselta näytä". Alatutkimuksessa olin kuitenkin 6 senttiä auki joten synnyttämään jäätiin. Vauva syntyi reilun kolmen tunnin päästä, tunti kalvojen puhkaisusta.

Vierailija
29/33 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kanssa kipeitä supistuksia säännöllisinä ja kierin tuskasta, mutta auki vain pari senttiä synnärillä -> laitettiin kotiin nukkumaan (oli ilta). Aamulla uudestaan synnärille, edelleen vain todella vähän auennut, ottivat kuitenkin johonkin tutkimushuoneeseen makailemaan, kun olin kivuista niin uupunut jo. Supistukset säännöllisiä ja todella napakoita mutta mitään ei tapahtunut. Auttoivat sitten vähän lääkkeillä ja pääsin muutaman tunnin päästä saliin. Lopulta sielläkin oltiin 12 tuntia, synnytys ei edennyt käynnistyksestä huolimatta ja epiduraali lopetti supistuksetkin välillä. Sektiosta jo puhuivat, mutta alakautta lopulta imukupilla vauva pihalle. Vauva oli aluksi heikossa kunnossa ja joutui vuorokaudeksi tehohoitoon, mutta onneksi voimistui nopeasti ja pääsi vierihoitoon. Istukka ainakin oli ollut huonossa kunnossa, en muista oliko siinä jotain muutakin.

Kaksi seuraavaa ovat tulleet ihan normaalisti, muutaman tunnin synnytykset ilman komplikaatioita.

Vierailija
30/33 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin, että mut lähetetään kotiin, koska neuvolasta painotettiin, ettei kannata mennä liian aikaisin. Laittoivat käyrille ja sitten kätilö toi sairaalakaapua, jota en suostunut vaihtamaan, koska olin lähdössä kotiin enkä jäämään odottelemaan sairaalan käytävälle. No, kohdunsuu oli 5cm auki, joten kaapu vaihdettiin kuitenkin ja pääsin suoraan synnytyssaliin. 

Aina ensisynnyttäjiä varoitellaan siitä, että tapahtuma on hidas ja kivulias, ja niinhän se tottavie onkin. ;) Mutta mä en kokenut kipua lamauttavana tai tosi tuskaisena ja laskin noi supistusten välitkin ihan persiilleen, pelkästään kipuhuiput. Eli mun laskemat supistusten välit olivat pidemmät kuin ne todellisuudessa olivatkaan. 

Vierailija
31/33 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, menin sinne käskystä ja yön antoivat olla- kotia. Kävin sitten seuraavana päivänä näytillä, pyysivät takaisin. En mennyt vaan palasin osastolle vasta sitten kun en saanut enää kotona nukuttua :)).

Jäi koko synnytysreissusta paska maku suuhun, tuntui synnytyksen jälkeenkin että meistä halutaan eroon.

Vierailija
32/33 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä menin ihan liian aikaisin, oltiin sairaalassa vissiin 48 tuntia ennen kuin lapsi syntyi. Mutta ei kyllä missään vaiheessa oltu pois potkimassa, kysyttiin halutaanko jäädä odottelemaan. Valitin niin kovaan ääneen, että totesivat vissiin, että parempi antaa kaikki mahdolliset lääkkeet tuolle valittajalle jo hyvissä ajoin. :)

Vierailija
33/33 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 08:31"]Ensimmäinen synnytys oli käynnistetty joten neuvolasta kehotettiin menemään toisella kertaa pienemällä kynnyksellä sitten synnyttämään. Kun menin sairaalaan, olin vähän sitä mieltä itsekin että ollaankohan nyt ihan liian aikaisessa ja valmistauduin kuulemaan että takaisin kotiin pitäisi lähteä. En muista mitä supistusten kestot ja välit oli mutta alle 5min kuitenkin ja puhelimessa saatiin lupa tulla. Kätilö, joka vastaanotti meidät, sanoi heti että "et sä kyllä kovin tuskaiselta näytä". Alatutkimuksessa olin kuitenkin 6 senttiä auki joten synnyttämään jäätiin. Vauva syntyi reilun kolmen tunnin päästä, tunti kalvojen puhkaisusta.
[/quote]

Ja ensimmäinen käynnistys kesti kolme vuorokautta jonka olin siis sairaalassa, suurimmaksi osaksi tietysti osastolla. Koko ajan olin 2-3cm auki, vaikka viimeinen vuorokausi oli jopa tuskallinen. Sain epiduraalin edellisenä päivänä/iltana muistaakseni kerran ja sitten sinä aamuna kun vauva syntyi, silloin eivät ensin meinanneet antaa kun edistystä ei tapahtunut. No sitten kun sain epiduraalin niin meni valehtelematta varmaan vartti kun alkoi ponnistautumaan, siinä ajassa aukesin siis täyteen mittaan. Napanuora oli sitten siinä rytäkässä mennyt vauvan kaulan ympärille joten imukupilla autettiin pikapikaa pihalle. Kaikki meni silti hyvin ja tilanne oli paljon rauhallisempi kuin ehkä kuulostaa :) Mutta tosiaan tuo loppurykäisy sai minut toisella kertaa lähtemään ehkä vähän aikaisemmin sairaalaan kun olisin muuten lähtenyt, pelkäsin että vauva syntyykin vauhdilla. Toisessa oli myös nopea loppu mutta vähän kuitenkin rauhallisempi tahti :)