Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvani on ruma..

Vierailija
24.04.2015 |

Toivon, että ette lyttäisi heti asiaani, sillä minulla on asiasta jo muutenkin huono omatunto.

Vauvani on nyt 1,5kk ikäinen ja terve. Ainoa huolenaiheeni on varmasti jonkun mielestä pinnallinen, mutta menkööt. Vauvamme pää on turhan suippo, ja kasvot ovat oudolla tavalla ikään kuin lytyssä. Miehelläni sekä minulla ei ole samanlaisia kasvonpiirteitä, joten pelkään altistuneeni raskauden aikana jollekin kemikaalille. Olen luomusynnyttänyt tutun kätilön avustuksella, synnytys meni hyvin.

Luin jostain, että natriumglutamaatti voisi aiheuttaa tämänkaltaisia kasvonpiirteitä vauvalle. 

Minulla on kamala omatunto tästä asiasta, jokaisen äidin mielestä oma lapsi kuuluisi olla kaikkein kaunein... Mutta kun ei ole. Voiko tämä olla raskaudenjälkeisen masennuksen oireita? 

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vauvamme pää on turhan suippo, ja kasvot ovat oudolla tavalla ikään kuin lytyssä. Miehelläni sekä minulla ei ole samanlaisia kasvonpiirteitä, joten pelkään "

Turhaan pelkäät, sillä lapsi perii ulkonäen ja muut ominaisuudet usein edellisiltä sukupolvilta, ei välttämättä omilta vanhemmiltaan ja jostakin syystä usein yksi sukupolvi jää väliin. Vauvojen ulkonäkö muuttuu valtavasti ensimmäisen vuoden aikana.

Oma tyttäreni oli jo vauvana ja on edelleen kuin ilmetty mieheni mummo, jopa syntymämerkki on täsmälleen samassa paikassa ja taikuutta olil ilmassa, kun mummi kuoli kuukautta ennen lapsen syntymää ja niihän siinä kävi, että tyttärestäni tuli mieheni mummin täysikaima.

Vierailija
22/69 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs panit sen alienin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Ei tuon ikäisestä voi sanoa vielä ollenkaan minkä näköinen lapsesta tulee. Jopa hiusten väri voi muuttua merkitävästikin. Oma tyttäreni näytti aluksi ihan Tarja Haloselta, ja aloin miettimään onkohan siinä muutakin tekovikaa, mutta nyt on mitä kaunein teini.

Vierailija
24/69 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjellä ajateltuna, tuskin yksikään vauva voi oikeasti olla kaunis, vaan se on lähinnä katsojan silmässä, joka perustuu tunnelataukseen ja ennen kuin vauva on tässä maailmassa, kasvot ja muu vartola menee sellaisen mankelin läpi, et kyllä "kauneuden" palauttamiseen menee useampi kuukausi.

Vierailija
25/69 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä kuulee että vauvaansa pitää rumana, minusta vauvat ovat suloisia omalla ainutlaatuisella tavallaan, Oma lapseni on ollut minulle maailman suloisin kaikkina ikävuosinaan ja rakkaus häntä kohtaan syntyi ensisilmäyksellä. Oma lapsi on ihmissuhde joka kantaa läpi elämän, sekä vanhempi että lapsi ns, kasvattavat toinen toisiaan elämän tiellä. Olipa lapsi millainen hyvänsä hän on ainutkertainen ja kaikkein rakkain ja suloisin omalle äidilleen 

Vierailija
26/69 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva on ihanin, kaunein, hauskin ja reippain!

Vierailija
27/69 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan ne sellaisi ruttuisia alussa ihan jokainen, enemmän tai vähemmän :) omaani olen kyllä pitänyt suloisena ja kauniina heti alusta asti. Jos asia sinua päivittäin mietityttää ja etenkin jos itkeskelet asian vuoksi, niin ota ihmeessä asia esille neuvolassa, ei kuulosta normaalilta.

Vierailija
28/69 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oma kuopukseni oli syntyessään niin omituisen näköinen, että mieheni alkoi jo harkita eroa... Ei kuulemma voinut olla ainakaan hänestä peräisin. Vauva oli todella kellertävä ja nenäkin vinossa. Kasvettuaan on kuitenkin alkanut näyttää paljon paremmalta!  

Ja mitä väliä sillä ulkonäöllä loppujen lopuksi edes on. Kyllä oma lapsi on aina erityinen ja rakas, sama se miltä näyttää ulkoisesti.

Vierailija
29/69 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin katsomaan vastasyntynyttä ja möläytin, että kyllä siitä varmaan vielä komea tulee. Hävettää vieläkin. Poika on nyt aikuikuinen, valmistuu keväällä DI:ksi ja on komea!

Vierailija
30/69 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:35"]Meillä poika oli jo syntyessään lyhytniskainen lyttynaama, katsoin jo silloin ettei tästä hyvä tule. Ei se nyt kaksikymppisenäkään mikään komea ole, yhtä ruma kuin vauvanakin. Ei ole perinyt meidän suvun ulkonäköä, luonnetta ja pituutta. Tuollainen hiljainen hissukka, ei tyttöystäviä ja armeijaankaan ei halua mennä.
[/quote]

Liekö vaihdokas?

Vierailija
31/69 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupajuu. Tässä on niin kliseeainekset. Ap, hv. 

Vierailija
32/69 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole huolissasi. Ite oon nähny vaan rumia vauvoja. Tuttujen vauvoista (yhtä perhettä lukuunottamatta) rumuus hävinny kasvun myötä. Ja ei tarvi alkaa nälviin, en tätä ole tietenkään vanhemmille sanonu, mielessäni vain miettinyt.

Vierailija
33/69 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan ulkonäkö muuttuu paljon syntymästä. Juuri mm. Kallon muoto vaikuttaa siihen, muuttuu paljon, toipuu synnytyksestä, luutuu. Mutta kyllä jotkut on rumempia, se on totuus jonka kanssa on elettävä.

Vierailija
34/69 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vauvan ulkonäkö muuttuu koko ajan .onhän vielä 1,5kk .ole huoleti

Vierailija
35/69 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se mulatti sitten?

Vierailija
36/69 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista että vauvan pää litistyy synnytyksessä suipoksi ja naama on rutussa. Ei se kerro vauvan piirteistä mitään. Muutaman kk:n päästä vasta vauva alkaa näyttää "itseltään". 

Vierailija
37/69 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko normaalia että oma esikoinen näyttää vielä kahden vuoden ikäisenäkin ei niin kauniilta? Kateellisena katson kavereiden FB-päivityksia kauniista tyttölapsista...

Vierailija
38/69 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie se eläinlääkärille piikille

Vierailija
39/69 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 19:06"]

Onko normaalia että oma esikoinen näyttää vielä kahden vuoden ikäisenäkin ei niin kauniilta? Kateellisena katson kavereiden FB-päivityksia kauniista tyttölapsista...

[/quote]

No on normaalia. (Ja kaikista ei koskaan tule yhtä kauniita, se vain on fakta.) Mutta voi olla että kaunistuu vasta vähän myöhemmin! Erään tuttavani lapsi oli parivuotiaana mielestäni todella omituisen näköinen, mutta nyt 6-vuotiaana on tosi nätti tyttö.

Vierailija
40/69 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kasvonpiirteet muuttuvat ajan myötä.Luulen, että vauvasi näyttää vielä kauniilta silmissäsi.Älä ole liian kriittinen vauvasi ulkonäölle, Rakasta häntä juuri sellaisena kuin hän on.Jos et päse ajatuksen yli, puhu siitä vaikka neuvolassa?