Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni vaimo -sarja

Vierailija
04.01.2022 |

Vaikuttaa tosi hyvältä! https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/04/22/yksi-mies-kaksi-leskea-mieheni…

Onkohan tuo tosiaan ennen koronaa kuvattu ku noin vanha tuo artikkeli alunperin. Miksihän ei oo aiemmin julkastu.

Kommentit (765)

Vierailija
461/765 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsytti jostain syystä se, että Ahti taivutettiin "Ahtin". Tiedän, että sen voi taivuttaa niinkin, mutta minusta "Ahdin" kuulostaa paljon paremmalta ja on ainakin itselleni luontevampi.

Samaa mieltä. Toi "Ahtin" kuulostaa kyllä jotenkin virolaiselta. Btw, baarimikkoa näyttelevä kaveri erittäin hyvä ja luonteva (Rahkonen nimeltään?).

Vierailija
462/765 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tarina mutta voi luoja miten pitkäveteinen, liian hitaita kohtauksia ja liikaa kuvaa vaan siitä kun mitään ei tapahdu, tuijotetaan vaan kaukaisuuteen ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/765 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean stressaantuneen oloinen oli Pirjo Lonka tuossa roolissa. Eikö siihen olisi voinut castata mukaan jonkun sellaisen naisnäyttelijän, joka ei olisi ollut aina naama väärin päin.

Samaa mieltä. Olen varma että joku Alina Tomnikova olisi osannut vetää roolin paljon luonnollisemmin eli suhtautua ymmärtäväisesti Ahtiin. Tuskin olisi huutanut kurkku suorana.

Vierailija
464/765 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wldk kirjoitti:

Mielenkiintoinen tarina mutta voi luoja miten pitkäveteinen, liian hitaita kohtauksia ja liikaa kuvaa vaan siitä kun mitään ei tapahdu, tuijotetaan vaan kaukaisuuteen ..

Ai, minusta niissä tilanteissa tapahtui välillä paljonkin. 

Vierailija
465/765 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean stressaantuneen oloinen oli Pirjo Lonka tuossa roolissa. Eikö siihen olisi voinut castata mukaan jonkun sellaisen naisnäyttelijän, joka ei olisi ollut aina naama väärin päin.

Tottakai hän oli stressaantuneen oloinen, koska hänen näyttelemänsä hahmo oli stressaantunut.

Vierailija
466/765 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pettynyt, että pojista ei tullutkaan paria. Toisaalta ehkä on ihan hyvä näyttää poikien välistä herkyyttä ja välittämistä ilman, että se kääntyy niin, että tällaiset pojat ovatkin automaattisesti homoja.

Odotin myös naisista tulevan pari, mutta näinkään ei tapahtunut.

Tuli mieleen, että onkohan tarjoituksella jätetty seksuaalivähemmistöt pois, koska eikö Virossa olla aika umpimielisiä. Nyt ehkä tarkoituksena saada sarja virolaistenkin nähtäväksi.

Vierailija
467/765 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Olen varma että joku Alina Tomnikova olisi osannut vetää roolin paljon luonnollisemmin eli suhtautua ymmärtäväisesti Ahtiin. Tuskin olisi huutanut kurkku suorana.

Missä kohtauksessa Katri "huusi kurkku suorana Ahtille"?

Mitä sarjaa sinä olet katsonut :D

Vierailija
468/765 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju houkuttelee trolleja, mutta nekin ovat huonoja. Yrittäkää nyt jotain parempaa edes.

Vierailija
469/765 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pettynyt, että pojista ei tullutkaan paria. Toisaalta ehkä on ihan hyvä näyttää poikien välistä herkyyttä ja välittämistä ilman, että se kääntyy niin, että tällaiset pojat ovatkin automaattisesti homoja.

Tuli mieleen, että onkohan tarjoituksella jätetty seksuaalivähemmistöt pois, koska eikö Virossa olla aika umpimielisiä. Nyt ehkä tarkoituksena saada sarja virolaistenkin nähtäväksi.

Ei homoja tarvitse väkisin joka sarjaan ympätä. Hyvä sarja sellaisenaan. Tosin välillä liian hidastempoinen.

Vierailija
470/765 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää itseänikin, että nyt kommentoin toisen ulkonäköä, mutta minua ärsytti, että tästä Evelinistä puhuttiin kokoa ajan, kuinka hän on niin kaunis. Oliko hän teistä kaunis? Mielestäni ei, joistain kulmista ihan nätti, mutta jos hahmoa kuvaillaan kaunottareksi, niin kyllä näyttelijän pitäisi myös olla.

Tämä on sikäli epäolennaista, koska ulkonäköasioista voi olla montaa mieltä. Minusta hän oli hyvännäköinen ja seksikäs. Keskimääräistä paljon paremman näköinen ainakin.

Mielestäni taas selkeästi keskivertoa huonomman näköinen.

Vierailija
471/765 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku nyt vielä valaista sitä anteeksiantamis teemaa mulle tän sarjan osalta, että kuka sai anteeksi ja miksi?

Niin sinäkö et sitten ymmärtänyt? Ilmeisesti sulla pitäisi kaikki selittää auki jo sarjassa, jotta tajuaisit jotain.

Ajattelen tän niin, että anteeksianto teemana on prosessi, ei suoraviivainen prosessi jossa alke, keskikohta ja loppu. Ihmiset ovat usein moniulotteisia, eivätkä tunteet aina loogisia. Jos tästä tulisi vielä jatko-osa, saattais se teema jatkua siinäkin, vaikka pahimman yli ehkä jo pääsivät.

Vierailija
472/765 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsytti jostain syystä se, että Ahti taivutettiin "Ahtin". Tiedän, että sen voi taivuttaa niinkin, mutta minusta "Ahdin" kuulostaa paljon paremmalta ja on ainakin itselleni luontevampi.

On ihan suomalainen taivutus erisnimissä. Jopa suotavaa joidenkin nimien kohdalla, kun siinä taivutuksessa tulee ilmi myös erisnimen ominaisuus.

Vierailija
473/765 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kun aihe ja roolihenkilön elämäntilanne oli kuitenkin niin hilpeä eikä yhtään stressaava, sitäkö tarkoitat?

Sama kommentti niille, jotka pitävät Aleksin hahmoa jurona ja ihailevat Aile-hahmon iloisuutta. Iloisuus on vähän absurdi vaatimus, jos aihe on tällainen. Mikä jenkkihymyfetissi ihmisiä oikein vaivaa?

Vierailija
474/765 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tarina oli pääasiassa Katrin ja Evelinin välissä sekä lapsien reaktioissa isänsä kuolemaan ja uuteen siskopuoleen. Homotarina sivussa ei olisi sopinut. Ainoastaan silloin jos Aleksi ja Okko olisivat olleet jo pari.

Vierailija
475/765 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan suomalainen taivutus erisnimissä. Jopa suotavaa joidenkin nimien kohdalla, kun siinä taivutuksessa tulee ilmi myös erisnimen ominaisuus.

Itseäni ärsyttää aina kun tai otetaan Sadun kun se on Satun.

Vierailija
476/765 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ärsyttää aina kun tai otetaan Sadun kun se on Satun.

Joo niin minuakin, mutta se just riippuu nimestä. Esim. Lumi, Lumin (ei Lumen)

Satu, Satun (ei Sadun)

Ahti, Ahdin (ei Ahtin)

Satu ja lumi ovat yleisiä sanoja muutenkin, mutta Ahti ei, joten siksi mielestäni kuulostaa paremmalta käyttää d:tä kuin t:tä.

Vierailija
477/765 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarjahan ei tarjoillut lähiomaiseksi ilmoittamista vastaukseksi joten en oikein ymmärrä, miksi sitä nyt yritetään niin kiihkeästi tässä puolustaa, ei minustakaan ollut tarinan kannalta mitenkään uskottava.

Vähän olisin tässä kohtaa toteutusta vielä itse pohtinut, koska tuossa nyt ei vaan ollut mitään järkeä. Vaikka olisivatkin olleet lähiomaiseksi merkittyjä, miten ne nyt niin nopeasti Tallinnasta sinne tupsahtivat, etteivät ne Helsingissä olleetkaan olleet vielä päässeet katsomaan... Leikkaukseenkin meni vasta tämän jälkeen.

Mutta siinähän se lääkäri kysyi, että Ahti Karinluodon lähiomaisia oliko ja molemmat vastasivat olen tai joo. 

Mitä sinä tällä yrität selittää? Tottakai se avovaimo LUULI olevansa lähiomainen, hänhän ei tiennyt aviovaimosta mitään?

Oli kyllä ihan pätevä netin käyttäjä, joten miksi ei ollut googlannut Ahtia ennemmin ? Ihan uskottavaa olisi ollut sekin, että avovaimo tiesi kuvion, mutta halusi pysyä piilossa.

Tieto avovaimolle olisi muuten voinut mennä siten, että avovaimo olisi soittanut Ahtin puhelimeen sopivalla hetkellä ja joku ulkopuolinen henkilö olisi vastannut ja kertonut sairaskohtauksesta.

Vierailija
478/765 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tarina oli pääasiassa Katrin ja Evelinin välissä sekä lapsien reaktioissa isänsä kuolemaan ja uuteen siskopuoleen. Homotarina sivussa ei olisi sopinut. Ainoastaan silloin jos Aleksi ja Okko olisivat olleet jo pari.

Jotkut eivät vaan millään pääse yli siitä, että päähenkilö ei nyt ole mies eikä tässä kerrota ensisijaisesti miesten tarinaa, ei vanhojen eikä nuorten😅

Vierailija
479/765 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei olisi sopinut? Homous tai biseksuaalisuus on ihan perus nykyajan nuorten keskuudessa.

Vierailija
480/765 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kokenut samantapaisen kokemuksen lapsen kannalta, olin siis lapsi kun isäni toteutti samantapaista elämäntapaa ja olen nyt jaksossa nro 3. Edellinen jakso kuvasi tosi hienosti sitä miltä se lapsesta tuntuu, mä oikeasti itkin ja samaistuin kuinka todelta se tuska tuntuu lapsesta. Eli todella hyvin on osattu kuvata sitä tunnetta, miten ja millä tavalla se lapsen näkökulmasta tuntuu! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan