Korona laukaisi pakko-oireet.
Olen ahdistunut ja olen alkanut kärsiä vakavista pakko-oireista koronan takia. Pesen käsiäni vahvalla käsidesillä pakonomaisesti noin 20 kertaa päivässä. Jos jähden ulos joudun tarkistamaan moneen kertaan että varamaskipaketti on käsilaukussa käsidesin kanssa. Desinfioin kaikki ruokapakkaukset ja tavarat mitä tuon kotiini. Nyt tuli vielä nämä kotitestit. Ostin kotiini kymmenen kappaletta kotitestejä viime kuussa ja nekin ovat pian loppu koska testaan itse joka toinen päivä. En vain pysty olemaan jos en näe negatiivistä testitulosta.
Olen menettänyt mielenterveyteni ja elämänhaluni. En pysty ajettelemaan mitään muuta kuin koronaa ja siitä seuraavaa kuolemaa. Mitä oikein voin tehdä? En kestä enää tätä.
Kommentit (30)
Reippain mielin vain kohti uusia viruksia. Irtsari on vain final solution.
Minulla pakko-oireet helpottaneet koronan myötä. On ollut pakko "alistua" ajatukselle, että et voi 100% hallita sitä. Näin pitkä siedättäminen on toiminut ainakin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Ota minusta oppia. Kaksi piikkiä saatu. Elän täysin normaalisti koko ajan. En käytä maskia enkä mene koronatestiin. Kädet pesen wc käynnin jälkeen ja kun tulen kotiin esim. kaupasta. Eilen olin jalkahoidossa, huomenna hierojalle jne.
Sama täällä, ihan normaalisti elän ja olen. Huomenna kampaajalle ja joku päivä Luxiin. Kaupassa ja ostoskeskuksissa olen käynyt täysin normaaliin tapaan ja töissä tietenkin käyn, työni on asiakaspalvelua. Kolme piikkiä saatu, pidän maskia ja mahdollisuuksien mukaan turvavälejä ja pesen käsiä. Autossa on käsidesi, mutta niin oli jo monta vuotta ennen koronaa. Olen noin viisikymppinen perheellinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, tosi hirveitä kommentteja täällä. Selkeästi ihmiset eivät tiedä mitään pakko-oireista eivätkä osaa tuntea empatiaa. Se on heidän menetyksensä. Ymmärrän sinua, itellänikin tullut pakko-oireita, joskin stressin eikä koronan seurauksena. Sinä itsekin varmasti tiedät, mikä ratkaisu tähän on: Altistus. Se juuri mitä me emme haluaisi tehdä, koska se ahdistaa ja tuntuu hirveälle. Olen itse aloittanut pienestä. Kun eilen tuli tunne, että on pestävä kädet saippualla, jätin käyttämättä saippuaa ja käytin vain vettä. Tuli likainen olo ja ahdisti, mutta tänään en asiaa enää miettinyt. Ja joo, tuli tunne sen jälkeen, että kaikki mihin olen koskenut on "saastunut" mutta se tunne menee ajallaan ohi. Suosittelen siis siedätystä pienin askelin. Jätä vaikka kerran yksi tuote desinfioimatta kauppa-ostoksista, tai puolet tuotteesta ja siedätä itseäsi siihen ahdistukseen mitä siitä seuraa ja miten tuntuu, kun kaikki mihin olet niillä käsillä koskenut on mahdollisesti "saastunut". Liika hygieenisyys on se uhka, jota meidän tässä pitäisi pelätä. Ja siihen auttaa ainoastaan siedätys, johon sinäkin kykenet. Et ole yksin asian kanssa, moni kärsii tästä ja moni on parantunut myöskin.
Paljon tsemppiä <3 kyllä paremmat ajat koittavat, vaikka juuri nyt ei sille tuntuisikaan.
Miten niin hirveitä kommentteja? Jos joka jamppa olisi yhtä hysteerinen kuin ap, niin se olisi jo todella sairasta. En onneksi tunne yhden yhtä sellaista ihmistä, vaan kaikki ovat normaaleja ihmisiä, jotka elävät varoen, mutta suurinpiirtein tavalliseen tapaan. Eihän perheellinen tai tavallinen ihminen voi edes ajatella tuollaista elämää, vaan elämä jatkuu niin pitkään kunnes se loppuu. Ihan saakka kannattaa elää hyvin ja mukavasti.
Mullakin on puhtauteen ja pesemiseen liittyvä pakko-oireinen häiriö, mutta koronaa en pelkää. Oireeni ovat kuitenkin pahentuneet huomattavasti nyt, kun olen pääasiassa yksin (teen työtkin etänä). Yksinolo ja ihmisistä eristäytyminen ei tee hyvää minulle kun en saa ”siedätystä”. Vanhat traumat ovat nousseet esiin, varsinkin viime vuosi oli raskas kun oli menetyksiä ja muuta.
Parhaat vuodet menee tässä, ahdistuessa täysin turhista asioista, mutta kun mieli on sairas niin sitä on vaikea parantaa. Tämäkin ilta on menny opamoxilla, jotta saisin hetken rauhaa pakko-oireilta. Mä en tuu ikinä saamaan miestä ja normaalia parisuhdetta, jos en nyt parane :(
N28
Vierailija kirjoitti:
Jopas on murheet. En usko, että olet ollut koskaan viisaampi, joten ei voi mitään. Jatka valitsemallasi tiellä.
Minäkään en usko, että ap:n elämä on ollut mitenkään täysin tervettä ennen koronaa.
Mitä saatana alapeukutatte kun ette tajua, että kyseessä on SAIRAUS kuten esimerkiksi paniikkihäiriö, kaksisuuntainen mielialahäiriö, persoonallisuushäiriöt ym. Ihminen EI VOI OIREILULLEEN MITÄÄN! Luuletteko, että haluaisimme pakonomaisesti ajatella pesurituaaleja, pestä ja tuhota elämämme vapaaehtoisesti!!?? Lääkitys ei joskus vaan toimi!
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti epäilen tuleeko minusta työkykyistä enää tämän pandemian jälkeen. Psykiatrilta on yritetty varata aikaa mutta kelläänä ei kiinnosta ja jonot ovat valtavat. Ensin meni miehen firma nurin, avioerot. Kaikki on mennyt. En tiedä haluanko elää.
Työterveyden kautta tai omasta pussista. Ainakin saat lääkityksen. Se auttaa jonkin verran.
Pystyn samaistumaan. Mulla oli samantyyppistä oireilua lintuinfluenssan aikaan. Tää koronahysteria on kyllä vielä 100 kertaa pahempi. Nykyään en edes juuri lue uutisia, ja jos luen niin tiedostan että toi on pelkkää pelottelua, sillä kun saadaan ihmiset kontrolliin erittäin helposti.