Onko teinini ylipainoinen
On siis tyttö 12 kohta 13-vuotias pituus on 157cm ja paino 53kg.
En viitsi kysyä/sanoa hänelle mitään painoon tai ruokavalioon liittyvää kun suuttuu aina.
Kommentit (24)
Kait sä nyt tyttäresi olet nähnyt alasti tai vähissä vaatteissa? Jos näkyy ylimääräisiä kiloja niin sillo on. Tosin ei tuohon painoon montaa ylimääräistä kiloa mahdu, niin sinänsä ihan sama. Tehkää yhdessä terveellisempää ruokaa jos jotain toimenpiteitä haluat tehdä.
No itsellä saman ikäinen, 175/62. No harrastatko tyttäresi liikuntaa? Meillä on harrastuksena koripallo, joten lihaksia on jonkin verran. Eli jos tyttäresi ei harrasta mitään hyötyliikuntaa vapaa-ajalla, niin on mielestäni ylipainoinen, jos harrastaa, niin todennäköisyys on hyvin pieni.
Pömpöttääkö maha? Siitähän sen näkee tuon ikäisellä, että voisi vähän vaikka lisätä liikuntaa.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:21"]Kait sä nyt tyttäresi olet nähnyt alasti tai vähissä vaatteissa? Jos näkyy ylimääräisiä kiloja niin sillo on. Tosin ei tuohon painoon montaa ylimääräistä kiloa mahdu, niin sinänsä ihan sama. Tehkää yhdessä terveellisempää ruokaa jos jotain toimenpiteitä haluat tehdä.
[/quote]
Tuota miksi vanhemman PITÄISI nähdä lapsensa alasti? :O
Oletko tosissasi?
Kyllä mun mielestä jos asutaan samassa taloudessa niin on aika normaalia nähdä ainakin vähissä vaatteissa. Jos käydään saunassa yhdessä niin sitten ihan alastikkin.
Ei ole. Lapsi kerää massaa ennen pituuskasvua. Se on täysin normaalia. Älä vaan sano mitään
Ei oo. Mä oon kohta 14v ja pituutta 160cm ja painoa viimeks kun mittasin nii 58kg, ja mä oon ylipainoinen.
Painoindeksi 21,5, päättelepä siitä!
Max 50kg. 5v päästä 53-58kg on ok, mutta ei 12-vuotiaalle.
Onhan hän hieman pullukka ikäisekseen, itse hänen ikäisenään olin pari senttiä pidempi ja painoin alle 40 kiloa, mutta toisaalta olenkin ollut melko laiha rimpula ja kaikki kehittyy omaa tahtiaan. Voihan olla, että hän vielä täysi-ikäisenäkin painaa saman verran, jolloin on siis ihan normaalipainoinen. Suosittelen, että hienovaraisesti voit kannustaa häntä terveellisiin elämäntapoihin, mutta älä ala liiaksi huomauttelemaan ettei vain kehity syömishäiriötä.
Mä painoin lähes 70kg tuon ikäisenä. Tuli kerättyä massaa ennen kuin kasvoin nykyiseen pituuteen, eli 180cm.
On. Meidän 13-vuotias tyttö 170cm, 51 kg. Normaali.
Tämän keskustelun kommenttien jälkeen en enää yhtään ihmettele, miksi syömishäiriöitä on yhä nuoremmilla.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 15:19"]Tämän keskustelun kommenttien jälkeen en enää yhtään ihmettele, miksi syömishäiriöitä on yhä nuoremmilla.
[/quote]
Niin ja ei koskaan voi olla varma, onko kysyjä esim. se lapsi itse...
Siis tää ketju on ihan törkee!:0 Jumalauta äidillä on varmasti taustaa jonkun shn kanssa. Sitten siirretään se pikkutytölle.
Puhuuko ihmiset nyt aivan tosissaan, vai onko tämä keskustelu trolli??
Onko tämä nyt sellainen asia mistä ei saa puhua totuudenmukaisesti?
Oletko sinä itse jonkinlainen perfektionisti, läskikammoinen vai muuten outo? Vai oletko trolli, ja ottaako joku aivan tosissaan nuo eräät syömishäiriöisten vastaukset (esim. 12, 13, 15)? 10 ei todellakaan ole ylipainoinen, joskin hieman pulska.
Onko aivan totta, että sinun omat silmäsi eivät kerro sinulle, miltä teini näyttää? Entä oletko täysin unohtanut sen tosiasian, että 12-vuotias kasvaa vielä pituuttakin. Mutta jo ei kasva, niin sitten kilot ovat varmaan kohdallaan eli aikuisen muodoissa.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 15:28"]
Onko tämä nyt sellainen asia mistä ei saa puhua totuudenmukaisesti?
[/quote]
Niin, kerropa tosiaan, miksi pitäisi jo kasvavaa lasta painostaa johonkin mannekiinimuottiin eikä saisi puhua totuudenmukaisesti, että vähän pulskempi on terveellisempää kuin syömishäiriöinen laiheliini?
Ei ole.