Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hyvästelen kuolleen (syntymättömän) vauvani?

Vierailija
24.04.2015 |

Auttakaa minua olkaa kiltit. Paljon toivottu vauvamme todettiin niin sairaaksi, ettei hän ikinä selviäisi kohdun ulkopuolella. Olen nyt noin viikoilla 12+4. Yritimme raskautta yli vuoden ja olemme olleet miehen kanssa maailman onnellisimpia tästä vauvasta. Minulla on vahva tunne että vauva on poika.

Otin eilen ensimmäisen lääkkeen ja uskon että vauva on nyt nukkunut pois. Aloin äsken vuotaa verta ja olen hyvin sekaisin ja peloissani, sekä yksin. 

Olen menossa kauppaan kohta. Mitä voisin sieltä ostaa vauvalleni? Millä voisin hyvästellä hänet? Haluaisin jotenkin kunnioittaa hänen lyhyttä elämäänsä ja kiittää häntä siitä, että hän oli meidän vauvamme, vaikka ei voinut tullakaan maanpäälliseksi vauvaksemme. Mutta olen liian sekaisin keksiäkseni mitään.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt et mene kauppaan, koska sinun pitäisi olla sairaalassa. Lääketieteellinen keskeys noilla viikoilla vaatii seurantaa.

Et sinä ostamalla sitä surua saa pois.

Vierailija
2/58 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka surullista, voimia sinulle ja miehellesi.

Sytytät vauvalle kynttilän, kunhan voit itse vähän paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kannattaisi lähteä yhtään mihinkään. Ei kyllä kuulosta ihan todelta, kauppaan menossa kesken keskeytyksen.....?

Vierailija
4/58 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua. Osta vaikka joku pieni pehmolelu.

Vierailija
5/58 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan tosissasko oot kauppaan menossa!? Jos sinne pystyt, nii et kyllä kovin surevalta vaikuta. Mä itkisin silmät päästäni tossa tilanteessa!

Vierailija
6/58 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä. Ottamani lääke oli muistaakseni Mifegyne, joka voi aiheuttaa jo kipuja ja verenvuotoa, mutta harvoin itse keskeytymistä. Huomenna pitäisi mennä vasta osastolle varsinaiseen keskeytykseen jossa saa suonensisäisen kipulääkityksen jos tarvii ja supistuksia aiheuttavaa lääkettä. 

Kynttilä ja pieni pehmolelu kuulostaa ainakin todella ihanilta ideoilta. 

Ap

Vierailija
7/58 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin samassa tilanteessa,mutta viikkoja 34. Vauva oli jo täydellinen. Arkkuun laitettiin pehmolelu ja kirje.

Vierailija
8/58 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmin voisit ostaa vaikka kaulakorun, joka kulkee aina mukanasi, rinnallasi.

Vierailija
9/58 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:41"]

Siis ihan tosissasko oot kauppaan menossa!? Jos sinne pystyt, nii et kyllä kovin surevalta vaikuta. Mä itkisin silmät päästäni tossa tilanteessa!

[/quote]

Kiitos myötätunnosta vain :O olen itkenyt silmät päästäni maanantaista asti, ja itken spontaanisti vähän väliä edelleenkin. Öisin on yhtä tuskaa. Mutta pitäisikö jäädä neljän seinän sisälle, kunnes en enää itke? Siihen voi mennä viikkoja, koska suru on ihan järkyttävän kova. Olen pahoillani, jos itken kaupassa ja joku siitä näystä järkyttyy.

Ap

Vierailija
10/58 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lämmin halaus. Kyyneleet nousi silmiini.

Vierailija
11/58 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle<3, harmi että joudut olemaan yksin nyt. Jos vaikka miehesi kanssa puhumalla hyvästelisitte vauvan. Silittelemällä masua ja konkreettisesti puhumalla hänelle noin kuin kirjoititkin. Tai kirjoita hänelle kirje ja säilytä se. Osta vaikka vaaleansiniset kehykset ja kehystä kirje.

Vierailija
12/58 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:44"]

Itse olin samassa tilanteessa,mutta viikkoja 34. Vauva oli jo täydellinen. Arkkuun laitettiin pehmolelu ja kirje.

[/quote]

Olen niin pahoillani puolestasi. Toivottavasti voit paremmin ja olet löytänyt taas ilon elämääsi. Kirje vauvalle on todella kaunis ajatus.

Ap

Vierailija
13/58 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:39"]

Ei kyllä kannattaisi lähteä yhtään mihinkään. Ei kyllä kuulosta ihan todelta, kauppaan menossa kesken keskeytyksen.....?

[/quote]

Shokki. Olen itse ollut tulipalon jälkeen kaupassa, hankkimassa juurikin jotain tarpeellista. Muistan vaan epätodellisen olon ja sen, etten osannut ostaaa mitään.

Voimia aloittaja. Kynttilä, pehmolelu, kenties pieni potkupuku, jotka voi haudata jälkeenpäin.

Vierailija
14/58 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioithan sitten, että sinulla on oikeus saada vauvasi ruumis haudattavaksi. Jos et ilmaise tätä sairaalassa, se menee eloperäisiin jätteisiin. 

Vierailija
15/58 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit tavaran ostamisen sijaan antaa rahaa johonkin lapsia auttavaan hyvään tarkoitukseen, vaikka lastensairaalalle, jollekin lasten sairauksien tutkimusta tukevalle säätiölle, Unicefille tms. Sitä kautta tekosi auttaisi muita lapsia ja voisit ajatella, että lahjoituksesi eläisi eteenpäin heissä.

Vierailija
16/58 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen auta kuin aika, tuo koru voisi olla hyvä. minulle tuli keskenmeno viikolla 14 ja se oli rankkaa mutta aika auttoi. Me yritimme tätä lasta kahdeksan vuotta. Tsemppiä.

Ja tiedoksi muille, että ei se keskenmeno tai keskeytys aina seurantaa vaadi. Minä olin yksin kotona koko sen ajan kun tyhjenin. Edes mitään jälkitarkastusta ei tehty.

Vierailija
17/58 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. Muista että rakastamme sinua ja vauvaasi.

Vierailija
18/58 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samassa tilanteessa rv15. Tiedän, että en voi sanoa mitään mikä lohduttaisi. Muista, että et ole ainoa, meitä on muitakin jotka tiedämme millainen äärimmäinen tragedia sinua on kohdannut!

Me ostimme mieheni kanssa suuren määrän kukkia, oikean kukkameren, ja annoimme niiden olla maljakoissa täydelliseen kuihtumiseen asti. Se jollakin tavalla vei minua eteenpäin surutyössä. Vietin päivittäin aikaa niitä kukkia katselemalla. Kuihtuneet kukat kävimme polttamassa luonnossa, kauniilla paikalla eräällä retkeilyalueella. Tuossa paikassa käymme yhä toisinaan muistamassa lastamme.

Kovasti voimia sinulle. Koeta uskoa siihen, että kyllä elämä voittaa vielä.

Vierailija
19/58 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:50"]

Huomioithan sitten, että sinulla on oikeus saada vauvasi ruumis haudattavaksi. Jos et ilmaise tätä sairaalassa, se menee eloperäisiin jätteisiin. 

[/quote]

Kiitos, tämä asia on kunnossa. Meidän kaupungissa on paikka isolla hautausmaalla, jonne kaikkien syntymättömien pikkuisten sikiöiden tuhkat ripotellaan. Se sopi meille oikein hyvin, ja lapsi pääsee yhdeksi pieneksi sinne muiden joukkoon. Olen onnellinen, ettei vauva ole vielä isompi, niin tämä järjestely vielä onnistui.

Ap

Vierailija
20/58 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:50"]

[/quote]

Ei mene vaan sairaalan järjestämään yhteistuhkaukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä