Oletteko varautuneet että lähiviikkoina sairastutte itsekin? Omikron pyyhkäisee nyt laajalla kaarella
Viimeistään koulujen alkaminen ensi viikolla levittää taudin joka kolkkaan. 90 % tulee altistumaan kuukauden sisällä.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Just sairastin, joten antaa levitä vaan
Ei tämä ole mikään vesirokko. Koronaa on monet sairastaneet jo kolmekin kertaa, ja kolmannella kuolleet. Tulevaisuudessa voi olla että neljännellä, viidennellä jne.
Tänään hakemaan vessapaperia. Ja vähän muutakin. Pitäisköhän hemmotella itseä ja tilata oikein iso ruokatilaus Prismasta.
Täällä sitä sairastetaan ja on ihan pirun tylsää. Yhtenä päivänä vähän nenä vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole mikään vesirokko. Koronaa on monet sairastaneet jo kolmekin kertaa, ja kolmannella kuolleet. Tulevaisuudessa voi olla että neljännellä, viidennellä jne.
Ja tämä tieto on peräisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Antaa levitä vaan.
En mä ole ennenkään sairastumiseen mitenkään erityisesti varautunut. Jos en itse esim. pääse kauppaan niin on läheisiä jotka voi käydä puolesta.
Varaudutko itse joka kerta flunssakauteen?
Täällä jo sairaana. Mies on terveenä, joten hän hoitaa ostokset. En toki voi tietää satavarmana mikä tauti on, kun testeihin ei pääse.
Miten mun pitäisi varautua siihen ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Miten mun pitäisi varautua siihen ja miksi?
Ei tietenkään tarvitse. Älä sitten myöskään uikuta sairastuessasi siitä, miten saat sitä ja tätä ja tuota.
Kaapeissa on ruokaa ja lääkkeitä sairastumisen varalle. Tilaamalla saa lisää.
Itsehän olen toista viikkoa nyt lomautettuna Koronan takia jo ja tällä menolla ensi viikolla jatkuu. Mies on tehnyt etätöitä kohta kaksi vuotta. Ainoa on, että lukiolaisten pitää käydä koulussa (ehkä) ja töissä nyt ainakin. Sitä kautta kulkea julkisilla välineillä tai se vähän mitä niitäkään enää kulkee, kun bussikuskit on sairastuneet nyt joukolla.
Eiköhän tässä nyt olla niin varautuneita kuin vaan ja voi.
Olen melkein kahden vuoden ajan hamstrannut kotivaraa, ja nyt kun olen kipeänä, en jaksa syödä siitä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sairastin jo, jouluna, ehkä ei tule heti uudestaan.
Just mietin tänään, voiko omikroniin sairastua monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Varaudutko itse joka kerta flunssakauteen?
Kyllä. Tsekkaan lääke- ja nenäliina varastot. Hommaan/teen kaappeihin nopeita ruokia ja eineksiä ehkä enemmän ja kaikenlaista juotavaa. Mikä nyt maistuu kullekin kipeenä.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Täällä jo sairaana. Mies on terveenä, joten hän hoitaa ostokset. En toki voi tietää satavarmana mikä tauti on, kun testeihin ei pääse.
Eli miehesi levittää sun tautia ympäri kyliä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairastin jo, jouluna, ehkä ei tule heti uudestaan.
Just mietin tänään, voiko omikroniin sairastua monta kertaa.
Koronaan voi sairastua moneen kertaan. Miksi omikroniinkin, kun se on vielä helposti tarttuva virus.
En muuta kuin henkisesti. Töissä olen yrittänyt ffp2- maskia pitää, mutta valmiiksi keuhkosairaana ei vain pyst, eli tavan maskilla mennään. Jos sairastuisin, niin oven taakse saa tilattua ruokaa ja apteekista lääkkeitä. Toivottavasti tulisi lievänä, jos on tullakseen. Kolme rokotetta otettu.
Vierailija kirjoitti:
Toimin kuten aina flunssakaudella, en varaudu sen kummemmin. Ihan sama, minkä nimisestä viruksesta sen flunssan saa.
Melkoisen ylimielistä puhetta.
Ikävä juttu. Toivottavsti rokotteista on hyötyä. Ruokaa pitänee ostaa vähän varastoon. Eniten huolestuttaa jos sairaaloita joudutaan sulkemaan.
Toimin kuten aina flunssakaudella, en varaudu sen kummemmin. Ihan sama, minkä nimisestä viruksesta sen flunssan saa.