Miksi kaikilla julkkiksilla on korona, mutta itse en tiedä ketään tavista, jolla olisi ollut?
Kommentit (44)
Joko tunnet melko vähän porukkaa oman kylän ulkopuolelta, tai he eivät tiedä/kerro sairastuneensa. Tai sitten teillä päin pystyy todella hyvin välttämään sosiaalisia kontakteja.
Tällä hetkellä mun tuttavapiirissä viidessä perheessä on korona, kaikki taviksia. Tai no yksi on ex-jalkapalloilija, mutta lasken hänet tavikseksi. Työkavereista ainakin kuudella on ollut korona, suurimmaksi osaksi lievänä, koska heillä kaikilla on kolme rokotusta. Yhdellä on tauti päällä nyt jo toista kertaa, on elänyt suht vapaasti.
Töissä tulee nyt vastaan niitä, jotka ovat sairastaneet covidin muutama kuukausi sitten, ja nyt tulee ikäviä jälkioireita (keuhkoveritulppia ja muita tukoksia).
Asun Hämeenlinnan seudulla. Parhaillaankin on kaksi läheistä koronassa. Toinen heistä on yli 70-vuotias rokotettu, toinen on rokottamaton ja vaikka on nuori ja perusterve, tilanne 2 viikon aikana on vain pahentunut.
Tunnen yhden. Sillä oli vähän kuumetta.
Tiedän vaikka kuinka monta, asun pk-seudulla. Työkavereista vähintään puolet on jo sairastanut koronan. Lapsen luokka-astelaisista ainakin parikymmentä on sairastunut vuodenvaihteen jälkeen (meillä on vanhempien Whatsappryhmä jossa näistä ilmoitetaan, kun koulusta ei enää kerrota). Lasten kummiperhe sairasti tammikuussa, serkuista yli puolet on sairastanut, yksi kahdesti. Juuri eilen aamulla yksi appivanhempieni iäkäs ystävä kuoli koronaan.
Tällä hetkellä tunnen 30-40 jotka ovat sairastaneet tai sairaana, kaksi kuollutta.
Mulla alkaa olla niin päin, että harvempi tuttu on enää välttänyt koronan. Hekin eläkeläisiä, jotka ovat tarkoituksella eristäytyneet tai ihmisiä, jotka muutoin välttävät kontakteja ja tekevät etätyötä.
Työkavereista muutamaa lukuunottamatta ollut jo kaikilla.
T. Ope Helsingistä
Koska julkkiksilla on tarve liehakoida juhlissa yms tapahtumissa.
Mulla ei ole ollut koronaa, tosin viimeksi olen baarissa käynyt muistaakseni 2019, yhden tuopin verran.
Korona pyörii semmoisissa piireissä missä haetaan jatkuvasti huomiota muilta kun ei pysty olemaan yksin
Kyllä mun tuttava ja ystäväpiirissä on tosi monella ollut korona, työkavereista varmaan kolmasosalla. Lisäksi sukulaisille ja ystäville eri puolilla Suomea on ollut korona, myös vanhuksille pikkupaikkakunnilla. Helsinkiläinen
Tiedätkö kaikkien tuttaviesi kaikki flunssat ja mahataudit? Minä en tiedä.
2/3 lasten perheistä sairastanut, ex parhaillaan - itse menen ensi viikolla tutkimuksiin, onko koronan jälkioireita vai muuta, ei positiivista tulostakaan ole
Minä en julkkis mutta tunnen todella paljon koronan saaneita. Valtaosa työkavereistakin on tartunnan saaneita ja iso joukko muita. Suurella osalla korona ollut hyvin lievä eli ilman sotepuolen tarkkaa testausta hyvin harva tietäisi edes taudista.
Onhan koronalla edelleen valitettavasti kansan keskuudessa "ruttoleima" joten useimmat ovat hyvin hissukseen tartunnoista ja kertovat niille joille se välttämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Korona pyörii semmoisissa piireissä missä haetaan jatkuvasti huomiota muilta kun ei pysty olemaan yksin
meidän perhepiirissämme asiakastyössä olevat, eivät ole sairastuneet
Julkkikset yleensä ovat sosiaalisia ja ovat paljon kasvokkaisissa kontaktissa erilaisten ihmisten kanssa. Sinä ja tuttavasi saatatte hyvinkin olla introvertteja ja viihtyä kotona normaalissakin tilanteessa, läheiset kasvokkaiset kontaktit voivat olla minimissä ja turvavälin pitäminen ihmisiin luonnollista. Kun ei tapaa ketään koronaan altistunutta missään on myös hyvin pieni todennäköisyys siihen että sairastuisi itsekään. Minäkin asun pääkaupunkiseudulla enkä tunne ketään joka olisi koronan sairastanut.
Tuttavapiirissä on kaksi koronaan kuollutta. Parhaillaan on kaksi koronassa, moni kaveri on jo sairastanut koronan. Itselläni on 3 rokotusta ja vaikka olen altistunut oikein huolella, ei ole tarttunut - ainakaan tullut oireita.
Jos on päiväkoti-ikäisiä tai koululaisia tuttavapiirissä, niin mahdoton nyt välttää.
Julkkikset ovat liikkuvaista sorttia ja tapaavat paljon ihmisiä kaikenlaisissa kissanristiäisissä. Niinpä riski saada korona on moninkertainen tällaiseen etätyössä nyhräävään introverttiin verrattuna. Minunkaan tuttavapiirissä ei ole ollut koronaa.
Aikamoisessa umpiossa saa asua, jos ei vieläkään tunne yhtään koronaa sairastunutta. Itse olen lakannut jo laskemasta. Yksi tuttu kuolikin koronaan joku aika sitten.
Teoriassa joka 9 vastaantulijalla on todettu korona. Käytännössä tauti tietysti ilmenee ryppäissä., joten hyvin on mahdollista että pienessä kaveripiirissä kenelläkään ei sitä ole ollut.
Todennäköisempää kuitenkin on, että AP vain luulee tietävänsä kavereittensa asiat. Joillakin on ollut korona APn tietämättä.
Myös väite "Kaikilla julkkiksilla on ollut korona." on virheellinen ja jotenkin hyökkäävä.
Mulla on nyt tuttavapiirissä koronaan sairastanut. Kolme rokotetta ottanut. Sillai. Meni päivystykseen sairaalaan hengitysvaikeuksien vuoksi ja siellä todettiin.