Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Instrun all inclusive-silmälasipalvelu. Onko kellään?

Vierailija
04.01.2022 |

Mä harkitsen tommosta. Sais kolmet lasit kuukausimaksulla (joista osa voi olla aurinkolaseja). Tietty riippuu hinta sitten laseista, mulla jo monitehot eli olisivat kalliimmat/kk, mutta houkutelee se, että saisi vaihdettua laseja useammin. kerran vuodessa noista saa vaihtaa yhdet uusiin.

Onko kellään? Oletko tykännyt? Kannattaako?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhis kirjoitti:

Saako luottotiedoton tätä all inclusivea?

No otapa rohkea arvaus 🤦🏼

Vierailija
42/65 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin lasit Tallinnan Instrumentariumista. Rajattomat 2-teho lasit, fototrooppiset eli auringossa tummuvat, kova pinta ja heijastuksen esto ja Hilfigerin sangat. Suomen kielinen palvelu ja silmälääkäri paikan päällä tutki näön. Lasit postitettiin kotiin n. viikon kuluttua. Koko paletti maksoi n. 500€. Samat lasit Tikkurilan Silmäasemalla 1300 €. Matkailu avartaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kiinnostaa minuakin, onko kokemuksia lisää? Minkä hintaiseksi on tullut kuukausimaksu? Itselle tulee nyt ekat monitehot.

Mulla tuli lasit (3kpl, työ, vapaa-aika ja aurinkolasit, kaikki vahvuuksilla) kaikkine herkkuineen maksamaan 43€/kk, 2-vuodessa tekee siis n. vähän reilu 1000€. Jos olisin ostanut "normaalisti" omaksi niin niiden hinnaksi olisi tullut n. 1200€, kahdet yhden hinnalla -tarjouksella n. 850€, mutta koska mulla on todella vaihteleva näkö niin siksi päädyin tähän tarjoukseen. Lasithan anyway jäävät "käyttämättömiksi" kun näkö muuttuu ja tarvitsee vaihdattaa (ostaa) uudet lasit niin mulle se on ihan sama omistanko lasini vai palautanko liikkeeseen. Täytyy kuitenkin ottaa uudet vahvuudet niin nyt ne saa maksuttomasti sopparin aikana vaihdettua. Joten mulle ainakin helkutin hyvä vaihtoehto! Mutta ymmärrän heitä, joilla näkö ei muutu niin heille tietenkin tulee halvemmaksi ostaa lasit, joita käyttää sitten monia vuosia putkeen.

Vierailija
44/65 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mikä olisi hinta instrulla, mutta vastaavaa kaupattiin minulle synsamilla hintaan 90 euroa kuussa. Totesin, että ei kiitos. 

Vierailija
45/65 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Suosittelen pitkällä aikajaksolla silmäoperaatioita, minulle laitettiin uudet linssit silmiin muutama vuosi sitten. Helpottaa arkea huomattavasti. Tämän voi tehdä , jos on yli 40-vuotias. 

Vierailija
46/65 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tähän ketjuun, kun etsin lunastushintaa laseille sopimuksen päättyessä, ja koska tässä oli nyt näitä uudempiakin vastauksia, kerron oman kokemukseni:

Oon ollut tyytyväinen sopimukseen. Tarvitsin pari vuotta sitten ekat monitehot. Nepsynä ja aistiyliherkkänä tiesin, että tarvitsen linssityypin sieltä kalliimmasta päästä, koska muuten mua häiritsisi liian suppea lukualue ihan liikaa. Mulle tuli siis monitehona kahdet silmälasit (ei ollut halvimpia kehyksiä) ja yhdet aurinkolasit (myös moniteho). Erikseen ostettuina ilman kampanjoita yhteishinnaksi olisi tullut noin 2200 €. Koska tuolloin oli kampanja käynnissä, olisin kerralla maksaen maksanut koko setistä n. 1600 €. Kahden vuoden sopimushinnaksi tuli 24 x 69 € = 1656 €, eli vain vähän tuolloista kampanjahintaa enemmän. Yksitehoilla ja edullisimmin kehyksin hinta olisi tietysti pienempi.

Olin tottunut ostamaan edullisia yksitehoja aiemmin ja halusin, että on enemmän kuin yhdet lasit, mutta en pystynyt kerralla maksamaan tuota 1600 €, siksi päädyin tähän sopimukseen. Sopimus sisälsi huollot, tarvittavat näöntarkastukset sopimusaikana, tarvittaessa linssien uusinnan uusiin vahvuuksiin sekä vakuutuksen katoamisen, varkauden ja rikkoutumisen varalta. 

Linssit mulla on vaihdettu kahden vuoden aikana uusiin vahvuuksiin kerran. Koska sekä uusinnassa että ensimmäisissä linsseissä oli vikaa kauko- ja lukualueen rajan korkeuden kanssa, linssit vaihdettiin mukisematta juuri oikeiksi. Oon ollut oikein tyytyväinen kaikkiin laseihin vaikka ottikin päähän tuo, etteivät tulleet kerralla oikein. Siitä ei kuitenkaan tullut vaivaa mulle vaikka toisella kertaa suhtautuminen oli nihkeää ja kuulin ikävää sananvaihtoa, jota ei ollut mun korville tarkoitettu. Tällä toisella kertaa liike oli menossa kiinni, kun linssejä ja näkökenttää mittailtiin ja homma tehtiin tosi hutaisten. Tämä ei kuitenkaan kerro sopimuksesta mitään, ainoastaan yhdestä työntekijästä, joka (elämäni mittaisen silmälasikokemukseni perusteella) ei hoitanut hommaa tarkasti. 

Mielestäni harkitseville huomioitavia seikkoja:

- jos vaihtaa ne yhdet sallitut kehykset vuodessa, jatkuu sopimusaika automaattisesti yhdellä vuodella

- sopimus on päätettävä 35 päivää (muistaakseni, kannattaa tarkistaa tuo aika) ennen sopimuksen päättymistä, tästä ei tule erillistä ilmoitusta. Muuten sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana samalla kk-maksulla samoin eduin. Tällöin sopimuksen voi päättää milloin vain n. kuukauden irtisanomisajalla. 

Mulla on nyt tuo kahden vuoden määräaika päättynyt ja jatkan sopimusta kuukusittain, kunnes näkö on vielä kerran tsekattu ja linssit tarvittaessa vaihdettu. Sitten lunastan lasit omiksi.

Olen aikeissa ottaa kokonaan kolmet uudet lasit uudella sopimuksella jossain vaiheessa, mutta harkitsen myös Synsamin sopimusta. Se on inan hintavampi, mutta sisältää lisäksi puhdistustuotteet. Ratkaisevaksi siinä kuitenkin noussee laajempi valikoima eli vaihtoehtoja ovat myös urheilulasit ja piilolinssit. Sitä kautta saisin nuo edellä mainitut ja lisäksi päätelasit, joille on syntynyt viimeaikoina tarve. 

Tuli varmasti toistoa tässä edellisiin viesteihin, joita en kaikkia lukenut, mutta toivottavasti tästä kokemuksestani on jollekin apua. Iloista alkanutta vuotta 2024 kaikille! :)

Vierailija
47/65 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on huijausta. Miksi maksaa kaksi vuotta ja sittenkään lasit eivät ole sinun.

Vierailija
48/65 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarviisit vanhat ja väärillä varhvuuksilla olevat lasit omiksi? Minulla ainakin jäi vaan laatikkoon pyörimään turhakkeeksi kun vaihdoin uusiin laseihin. Ja tällä sopparillahan saa yhdet uusia vuoden välein.

Itse käytän moniteholaseja ja siis koko ajan, minusta soppari on hyvä ja tulee halvemmaksi kuin ostaa lasit omiksi.

Vierailija
49/65 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tutustuin tähän All inclusiveen tänään. Tarvitsen uudet moniteholasit ja haluan lisäksi aurinkolasit samoilla vahvuuksilla. Laskeskelin ja pohdin tätä vähän. Saan nuo molemmat ostettua nyt omaksi hintaan 923,- (olisi 789 mutta polarisoivat linssit aurinkolaseihin nostavat hintaa 125,-).

Itselläni kuitenkin ikänäkö on heikkenemisvaiheessa, joten voin hyödyntää All inclusiven siten, että vähän ennen kahden vuoden umpeutumista vaihdatan kehyksiin uudet ajantasaiset linssit ilmaiseksi ja sen jälkeen lunastan lasit itselle.

All inclusivea varten täytyy valita kolmet lasit. En tarvitse kuin nuo kahdet. Voin kuitenkin ottaa kolmenneksi mukaan vaikka halvat ilman vahvuuksia olevat aurinkolasit. Näiden kolmien lasien kuukausihinnaksi tuli 44,-/kk. Kahden vuoden kokonaishinnaksi tulee 24x44e=1056e. Tämän jälkeen saan lunastettua kahdet haluamani lasit n. 150e hintaan itselle. Tästä tulee siis yht. 1206e. Tällä saan käyttööni kahdet haluamani lasit, saan vaihdatettua niihin päivitetyt linssit vajaan kahden vuoden kuluttua ja lunastettua päivitetyt lasit itselleni käyttöön. Oletuksena, että kehykset pysyvät käyttökelpoisina. Aurinkolaseissa todennäköisesti pysyvät mutta päivittäiskäyttö saattaa kuluttaa kehyksetkin parissa vuodessa melko heikkoon happeen.

Jos samoilla kehyksillä pärjää esim. neljä vuotta niin all inclusive tulee huomattavasti halvemmaksi kuin uusien lasien ostaminen kahden vuoden kuluttua. 

Jos taas haluaa tai tarvitsee vaihtaa kehyksiä niin hommat muuttuu mutkikkaammaksi ja all inclusive ei välttämättä tule halvemmaksi. 

Vierailija
50/65 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin kyseisen palvelun ja hinta 24e/kk. Muutenkin vaihtaisin kehykset parin vuoden välein sekä näön heikentymistä varmasti tulee kahden vuoden sisään lisää iän vuoksi eli linssit menee uusiksi, niin itselle hyvä diili. Minulla siis kahdet silmälasit voimakkuuksilla ja aurinkolasit halusin ilman voimakkuuksia. 

Vierailija
51/65 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarviisit vanhat ja väärillä varhvuuksilla olevat lasit omiksi? Minulla ainakin jäi vaan laatikkoon pyörimään turhakkeeksi kun vaihdoin uusiin laseihin. Ja tällä sopparillahan saa yhdet uusia vuoden välein.

Itse käytän moniteholaseja ja siis koko ajan, minusta soppari on hyvä ja tulee halvemmaksi kuin ostaa lasit omiksi.

Siksi että ne jää varalaseiksi. Ei sen silloin ole niin väliä vaikka voimakkuudet ei ole ihan tasan oikein. Sen sijaan ihmettelen miten joku tarvitsee kolmet eri lasit jatkuvaan käyttöön? Miten moni oikeasti ostaisi kerralla useammat lasit ilman näitä humpuukisopimuksia? 

Vierailija
52/65 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä voi tilata ihan olivers peoplesin laseja puolet halvemmalla, mitä suomessa jotkut paskakehykset.

Vierailija
53/65 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, itse hain. Sanottiin ,että jos lasit hajoavat on korjaus ilmaista. No ei ole, sanka katkesi ja omavastuu 20e ei hintana iso mutta jos kaikki sanotaan kuuluvan hintaan niin ei kaikki kuulukaan. Ja aivan turhaa ostaa aurinkolaseja osamaksulla. Valikoima on huono myös silmälaseissa. 

Vierailija
54/65 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan lasit saksasta. Maksaa alle 200€ kaikkine herkkuineen.

Vierailija
55/65 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mikä olisi hinta instrulla, mutta vastaavaa kaupattiin minulle synsamilla hintaan 90 euroa kuussa. Totesin, että ei kiitos. 

Instrulla oli halvempaa. Pyysin tarjoukset useammasta paikkaa. Toki riippuu siitäkin, että laskiko myyjä siellä Synsamilla kalleimmat pokat ja linssit tarjoukseen. Se kannattaa itse katsoa ja kysyä tarkkaan, minkälaiset tuotteet paketilla on laskettu.

Vierailija
56/65 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin viimeksi all inclusive sopimuksen. Minusta se on hyvä, vaikka moni sanoo kalliiksi.

Aiemmin kun ostin kolmet lasit niin kyllä niihinkin meni rahaa aika paljo. Kun lasit oli maksettu koitin selvitä niiden kanssa reilu pari vuotta ja yleensä näkö oli jo muuttunut paljon ja lasit muutenkin huonossa kunnossa kun viimein lähdin uusimaan ja oli siihen taas varaa.

Nyt kun on tämä sopimus, niin silmälasit pysyvät aina ajan tasalla näön suhteen. Vuoden jälkeen näkö oli muuttunut vähän ja kaikkiin laseihin vaihdettiin linssit, samalla uusin yhdet kehykset. Ilman tätä sopimusta en raskisi taas alkaa maksamaan uusista linsseistä näin pian. Silmälasit ovat käyttötavaraa, en tarvitse vanhoja mihinkään kun näkö muuttuu ja yleensä kehyksetkin menee lopulta huonoksi. Minusta tämä vuokraus sopimus on paljon kätevämpi ja voin aina vaihdattaa linssit kun näkö muuttuu ja lisäksi yhdet kehykset vuodessa. On aina hyväkuntoiset lasit ja paras mahdollin

Olen tässä asiassa vähän samoilla linjoilla. Lisäksi tuossa palvelussahan saa vaihtaa yhdet lasit vuodessa pokineen kaikkineen ja ne "vanhat" voi lunastaa itselleen. Että jos nyt välttämättä haluaa niitä laseja sinne pöytälaatikkoon kerätä, niin ei ollut pahoja ne lunastushinnatkaan laseissa. Se hinta riippui bruttohinnasta elikkä jos on kovin kalliit linssit, niin sitten varmaan lunastushintakin vähän korkeempi.

Vierailija
57/65 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitat naaman kuvan ja tilaat zenni opticalista mistä lasisi todennäköisesti tulevat niin saat monitehot hintaan 140€ ja sisältää verot. On tarkastettu optikolla ja ovat laatulasien veroisia. Mitat pitää olla kohdallaan eli resepti ja pupilliväli jne. kokemuksella suosittelen ja myy 20 milj lasia vuodessa.

Vierailija
58/65 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

INSTRU BOIKOTTIIN Sopimusta tehtäessä ei kerrota selvästi etteivät lasit ole omat vaan vuokralla.  Vaikka olet lasit kokonaan maksanut, ja lopetat sopimuksen, sinun täytyy vielä lunastaa lasit itsellesi tai palauttaa liikkeeseen. Lunastushinta monitehoille 90 euroa. Täyttä huijausta  varsinkin vanhemmille ihmisille. Mitään tästä ei kerrota selvällä suomen kielellä sopimusta tehtäessä.

Vierailija
59/65 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaiset kokemukset myös itselläni. Sopimustilanne Instrussa oli kummallinen, kolme myyjää pyöri selittämässä epäselvästi eduista, mutta sana leasing jäi kokonaan mainitsematta. Tunsin suoraan sanottuna itseni aika tyhmäksi kun kotona tututustuin pitkään sopimuspumaskaan. En tarvitse laseja kuin kahdet - ne toiset vaikka marketin lukulasit (lasien päälle laitettavat aurinkolasit jo on). Henk.koht. en halua sitoa itseäni pitkiin sopimuksiin, ja maksella kuukausimaksuja Instrulle hamaan tulevaisuuteen. 

Vierailija
60/65 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkaa kusetusta. Itsellä täyttyi sovittu 2 vuotta aika, ei mitään ilmoitusta että näin kävi. Maksoin pitkään sen jälkeen, laseille tuli kova hinta. Sitten piti vielä maksaa lunastushinta 30% koska lasithan ovat vain vuokralla. Tuli kustua tuollaiset 500 e. Ei pahoitteluja, vain että kannattaa katsoa mihin sitoutuu. Taitaa olla monikansallinen yritys tämä, ei kuulosta ihan suomalaiselta touhulta.