Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ruoka / juoma on sellainen, jota kaikki kehuu mutta

Vierailija
24.04.2015 |

Oikeasti kukaan ei tykkää. Sitä kehutaan vain, koska se on trendikästä/terveellistä/perinteikästä...

Veikkaan, että joku tuorepuuro on tällainen ruoka. Kaikki vaan esittää tykkäävänsä siitä, kun on nyt kuuminta hottia.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:54"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:47"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:30"]

Pestokastike.

[/quote]

Mä vielä lisään...Pesto lähinnä sen vuoksi, kun itsellä ei nälkä lähde alkuunkaan noin luirulla kastikkeella, ei edes houkuttele kokkaamaan, vaik monet fanittaakin. Juu ja olen ihan normipainoinen. ;)

[/quote]

Ei sitä ole pääruoaksi tarkoitettukaan. Italiassahan syödään aina aterialla 2 ruokalajia, ensin pasta, risotto tai keitto ja sitten liha/kala ja kasvislisäke. Tuollaiseksi alkuruoaksi kohtuupieni annos pastaa ja ruokalusikallinen pestoa on oikein hyvä. 

Voi myös tehdä niin että syö ruokaisan alkusalaatin ennen pestopastaa, tai lisää peston ja pastan sekaan vaikka auronkokuivattua tomaattia ja mozzarellajuustoa jolloin juusto lisää proteiinia ja ruokaisuutta. 

[/quote]

Juu, tiedän kyllä italian ruokakulttuurin. Siltikään pesto ei ole mun juttu, vaikka kaikkea muuta italialaista ruokaa rakastan. Kait siitä saa olla pitämättä. :)

Vierailija
42/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oluet. Kaikki ovat pahoja. Ne jotka tykkää, ovat sanoneet että heistäkin olut oli ensin pahaa mutta suu tottui... Miksi pitäisi totuttaa suu paskaan.

Vierailija
44/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:01"]

Oluet. Kaikki ovat pahoja. Ne jotka tykkää, ovat sanoneet että heistäkin olut oli ensin pahaa mutta suu tottui... Miksi pitäisi totuttaa suu paskaan.

[/quote]

Minä olen kyllä ainakin tykännyt oluesta kovasti ensimaistamalta. Lapsena antoi joskus isä maistaa saunakaljaansa varmana että lapsi sanoo hyi yök eikä halua enää maistaa aikuisten juomaa. No minustahan se oli mielettömän hyvää! Outo makuaisti mulla oli muutenkin kun jo alle kouluikäisenä himoitsin mustaa kahvia.

Vierailija
45/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:42"]

Viinit. Kaikki ovat pahoja. Ne jotka tykkää, ovat sanoneet että heistäkin viini oli ensin pahaa mutta suu tottui... Miksi pitäisi totuttaa suu paskaan. Valitsen oluen ;) Ja olen akateemisesti koulutettu ylempi toimihenkilö, tämä tiedoksi niille jotka haluaa urputtaa sivistyneisyydestä. Olen jopa niin sivistynyt etten halua kaataa suuhuni mitä tahansa kuraa vain siksi että niin KUULUU tehdä että tulisi ympäristönsä hyväksymäksi. Iltapukua vaatineilla neljän ruokalajin illallisilla olen pyytänyt ja saanut olueni ruokajuomaksi:)

[/quote]

Oikeasti sivistynyt olisi vaatimatta sitä olutta (!!) ruokajuomaksi, ja nostaisi viinilasia maljojen aikana, muuten joisi sitten vettä. Kyllä nyt ne aidosti sivistyneet pyörittelevät silmiään selkäsi takana.

[/quote]
Mmm mutta en ole käyttäytynytkään epäkohteliaasti vaan kysyttäessä vastannut mitä oikeasti haluan. Mutta niinhän se on että sivistyneemmäksi katsotaan odotusten mukaan toimiminen.

Vierailija
46/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:54"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:47"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:30"]

Pestokastike.

[/quote]

Mä vielä lisään...Pesto lähinnä sen vuoksi, kun itsellä ei nälkä lähde alkuunkaan noin luirulla kastikkeella, ei edes houkuttele kokkaamaan, vaik monet fanittaakin. Juu ja olen ihan normipainoinen. ;)

[/quote]

Ei sitä ole pääruoaksi tarkoitettukaan. Italiassahan syödään aina aterialla 2 ruokalajia, ensin pasta, risotto tai keitto ja sitten liha/kala ja kasvislisäke. Tuollaiseksi alkuruoaksi kohtuupieni annos pastaa ja ruokalusikallinen pestoa on oikein hyvä. 

Voi myös tehdä niin että syö ruokaisan alkusalaatin ennen pestopastaa, tai lisää peston ja pastan sekaan vaikka auronkokuivattua tomaattia ja mozzarellajuustoa jolloin juusto lisää proteiinia ja ruokaisuutta. 

[/quote]

Juu, tiedän kyllä italian ruokakulttuurin. Siltikään pesto ei ole mun juttu, vaikka kaikkea muuta italialaista ruokaa rakastan. Kait siitä saa olla pitämättä. :)

[/quote]

Tottakai saa, vastasin vaan siksi kun oli tuo perustelu ruokaisuuden puutteesta. Itse rakastan pestoa ja olen saman ongelman kanssa joskus "taistellut", kun toisaalta haluaisin syödä sitä mutta en ainakaan arkena haluaisi laittaa toista täyttävämpää ruokalajia myös. Olen sitten tehnyt noita sekoituksia joissa laitan pastan ja peston sekaan myös mozzarellaa ja tomaattia ja rucolaa ja pinjansiemeniä, jolloin käykin jo ainoaksi ruoaksi.

Vierailija
47/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että voi olla mitään sellaista ruokaa tai ruoka-ainetta, josta KUKAAN ei pitäisi, kun näissä on aina kyse mielipiteistä ja eri mauista, mutta mulle ei näistä suosituista raaka-aineista uppoa vuohenjuusto, ei missään muodossa. Ja kyllä olen yrittänyt "opettaa" makuaistiani siihen vuosien aikana, mutta ei vaan maistu.

Vierailija
48/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo parsa hyi yök

Vierailija
49/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:00"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:38"]Tulee mieleen rucola, omaan makuun aivan liian kitkerää. Olen kyllä useasti yrittänyt syödä. [/quote] Rucolaa äänestän minäkin. Maistuu minun suussa kemikaaleille. Ihan kuin olisi uitettu torjunta-aineissa ja unohdettu huuhdella [/quote] Rucola paljaaltaan maistuu just tuolta, mutta vaikka leivän päällä tai pitsassa ihan erille!

[/quote]Mikä se eri on? Jossain aiemmassa yhteydessä päättelin että se on jotain  negatiivista, nyt se onkin jotain positiivista?

Tulee mieleen ulo, joskus tuttu lastentarhanopettaja sanoi jonkun haisevan ulolle, ja pitkään luulin hänen olevan ihan vainoharhainen haistelija ja väittäneen ihan puhtaan lapsen haisevan ulosteelle. Mielenkiintoista oppia uusia sanoja näin vanhalla iällä, muitakin kuin hetken lapsia trendisanoja.

Vierailija
50/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:09"]

joo parsa hyi yök

[/quote]

Tuo on tosiaan sellainen joka jakaa mielipiteitä. SIinä on sellainen tietynlainen vähän metallinen maku josta toiset tykkää ja toiset ei voi sietää. Ja toisaalta joskus esim. työpaikkaruokalassa saa sellaista parsaa jota edes meikäläinen parsan rakastaja ei voi sietää. Siinä ei ole katkottu puiseviä tyviä parsoista, joten se on "jänteistä" ja kuin jotain purkkaa pureskelisi se tyviosa. Sitten muuten ylikeitetty lötköksi. Yh. 

Mutta esim. eilen meillä laitettu parsa, johon parsa valeltiin ensin oliiviöljyllä, sitten kääräistiin manchegojuusto- ja serranonkinkkuviipaleeseen ja parilapannulla paistettiin, oli kyllä herkkua :)

Vierailija
51/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsa on kyllä todella yliarvostettua.

Vierailija
52/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:58"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:50"]Juhla Mokka. Luirua kahvia, en ymmärrä miten suomalaiset jaksaa mukitolkulla juoda sellaista. [/quote] Mitä kahvia juot?

[/quote]

En ole alkuperäinen kommentoija, mutta täysin samaa mieltä. Juhla Mokka aivan järkkyä luirua. Suomalaisista kahveista käytän vaihtelun vuoksi tummapaahtoista pressaa, yleensä Arvid Nordqvistin kahveja käytetään tai Löfsgergin tuotteita. Sitten on vielä se yksi tanskalainen? kronung?

Vierailija
53/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:18"]

Nakki

[/quote]

Äläpäs nyt. Wigrenin nakki keitettynä oikein napsahtavaksi ja eiku sinapin kanssa... Parasta!

Sitä en tajua, että joku syö kuorettomia ja väittää pitävänsä niistä. 

Tämä keskustelu osoittaa, ettei oikein ymmärrystä löydy osapuolten välillä. Jos joku pitää jotain tuotetta yliarvostettuna heti löytyy kymmenen sellaista, jotka väittävät pitävänsä siitä oikeasti. 

Haettiin kuitenkin käsittääkseni sellaista maku"nautintoa", jonka epäilee olevan sellainen, josta pidetään näön vuoksi. Sehän ei tarkoita, etteikö itse voisi pitää siitä. 

Tässä minusta sushi on sellainen. Pidän itse kyllä, mutta olen huomannut, että koska se on muodikas, niin monet vetelevät sitä pitkin hampain myöntämättä, että se itse asiassa ei miellytä lainkaan. Siinä leimautuisi juntiksi! 

Vierailija
54/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on kahvi ja olut. Kun en vaan tykkää mausta niin en tykkää.

Vierailija
55/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:20"]

Tässä minusta sushi on sellainen. Pidän itse kyllä, mutta olen huomannut, että koska se on muodikas, niin monet vetelevät sitä pitkin hampain myöntämättä, että se itse asiassa ei miellytä lainkaan. Siinä leimautuisi juntiksi! 

[/quote]

Niin totta. Minä olen jotenkin kai vähän yksinkertainen kun en ollut tällaista mahdollisuutta ollenkaan edes ymmärtänyt. Paukautin sitten kun viime talvena pikkujouluruokailupaikkaa valittiin, että mulle ei oikein sushi maistu. Jotkut katsoivat minua nimenomaan siihen tyyliin että "yyh, juntti, joka syö varmasti pelkkää perunamuusia ja lihapullaa ja kammoaa kaikkia ulkomaalaisia ruokalajeja!" Oudointa oli kun sitten tuon jälkeen lounaalla yksi naiskollega tunnusti että ei hänkään sushista yhtään pidä mutta on pitävinään kun se on niin muotia. Mulle tuollainen oli ihan käsittämätöntä, mutta sellaisia kai sitten jotkut ihmiset on. 

Se on kyllä hassua se muotijuttu siinä mielessä, että jos joku ehdottaisi vaikka italiaista ruokapaikkaa, ja joku sanoisi ettei pidä italialaisesta, niin kukaan ei todellakaan pitäisi häntä sen takia junttina. Mutta sushi on nyt eri juttu, siitä kuuluu pitää vaikka väkisin.

Vierailija
56/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsa on hyvää ihan oikeasti. Tykkään sen suutuntumasta. Sitä ei saa keittää lötköksi ja puuumaiset osat pitää leikat reippaasti pois. Parsan vihreät päät ovat herrrrrkullisia voin kanssa!

Olen tykännyt myös tämän listan kaikista ns. trendiherkuista vuohenjuustosta sushiin ja avokadoon, tykkään niistä ihan yksikseni, kun perheen miesväki ei syö. Avokadoa en kyllä pidä minään uutuutena, syötin sitä lapsillekin jo 90-luvun alussa.

Pidän myös ihan oikeasti täysin kuivasta kuohuviinistä.

MIten te, tykkäättekö kuivista valkoviineistä ja kuohareista?

Vierailija
57/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:28"]

[/quote]

Minä tykkään, mutta vain ruoan tai naposteltavan kanssa. Ilman ruokaa liian hapokasta minulle. 

Vierailija
58/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:28"]

Parsa on hyvää ihan oikeasti. Tykkään sen suutuntumasta. Sitä ei saa keittää lötköksi ja puuumaiset osat pitää leikat reippaasti pois. Parsan vihreät päät ovat herrrrrkullisia voin kanssa!

Olen tykännyt myös tämän listan kaikista ns. trendiherkuista vuohenjuustosta sushiin ja avokadoon, tykkään niistä ihan yksikseni, kun perheen miesväki ei syö. Avokadoa en kyllä pidä minään uutuutena, syötin sitä lapsillekin jo 90-luvun alussa.

Pidän myös ihan oikeasti täysin kuivasta kuohuviinistä.

[/quote]

Rakastan parsaa. Ja rakastan valkoviiniä ja kuohuviiniä, kunhan ne ovat rutikuivia. Valitettavasti valkkari aiheittaa minulle lievää närästystä, joten tartun herkemmin punaviiniin.

Vierailija
59/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osterit. Yök!!!

Vierailija
60/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heti tuli selväksi että luulo ei ole tiedon väärti. :D Nimittäin ensimmäisinä mainittua pestokastiketta rakastan! Se on vaan niin hyvää pastassa tai tomaatti-juustoleivän kanssa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi