Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ruoka / juoma on sellainen, jota kaikki kehuu mutta

Vierailija
24.04.2015 |

Oikeasti kukaan ei tykkää. Sitä kehutaan vain, koska se on trendikästä/terveellistä/perinteikästä...

Veikkaan, että joku tuorepuuro on tällainen ruoka. Kaikki vaan esittää tykkäävänsä siitä, kun on nyt kuuminta hottia.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:46"]

Viinit. Ihan hirveää kuraa ja kyllä ole maistanut eri viinejä, jopa sieltä hintaluokan huipulta...

[/quote]

No ei se hintä mitään kerro vaan omat aistit. Itse tykkään ihan halvimmistakin viineistä.

Vierailija
22/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:50"]Juhla Mokka. Luirua kahvia, en ymmärrä miten suomalaiset jaksaa mukitolkulla juoda sellaista.
[/quote]

Mitä kahvia juot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:38"]Tulee mieleen rucola, omaan makuun aivan liian kitkerää. Olen kyllä useasti yrittänyt syödä.
[/quote]

Rucolaa äänestän minäkin. Maistuu minun suussa kemikaaleille. Ihan kuin olisi uitettu torjunta-aineissa ja unohdettu huuhdella
[/quote]
Rucola paljaaltaan maistuu just tuolta, mutta vaikka leivän päällä tai pitsassa ihan erille!

Vierailija
24/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä nyt on mainittu, niin  mä tykkään sushista, rucolasta, pestosta.

Nää raakakakut ja viherpirtelöt on varmaan sellasia mistä monet vaan väittää pitävänsä ja valehtelee niitä syövänsä jotta vaikuttaisivat trendikkäiltä. Parsa on kanssa yks ihmetys, ja avocado.

Vierailija
25/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakki

Vierailija
26/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus hernekeitto.

Vierailija
27/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitakesieni

Vierailija
28/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorepuuro on hyvää, ja siihen on erityisesti perheemme nuoriso tykästynyt.

Avokadopasta oli meille pettymys, ei jäänyt ruokalistallemme. Sen sijaan Hannan sirtuunapasta on meistä aivan ihanaa.

Vierailija
29/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa jo hiljaa saatana!

Vierailija
30/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:40"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:38"]Tulee mieleen rucola, omaan makuun aivan liian kitkerää. Olen kyllä useasti yrittänyt syödä. [/quote] Oliko tää se joka joillakin maistuu suussa ihan apinanpaskalta ja joidenkin suussa ihan eriltä?

[/quote]

Olisiko se ollut korianteri? Se jakaa meidänkin perheen ruokailijat.

Vierailija
31/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlamokka myös mun mielestä pahaa kahvia, itse juon mieluiten brazilia. Ja moccamasterilla keitetty kahvi ylipäätään on aina pahaa..

Shampanja on mun mielestäni myös aina ollut pahaa, useita eri merkkejä ja hintaluokkaa olen maistanut. Kuohari vie voiton mun suussa.

Vierailija
32/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvasienet. Ryöppäämisvaihe pitää tehdä ulkona, haisee ihan spermalta.

Vierailija
33/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinit. Kaikki ovat pahoja. Ne jotka tykkää, ovat sanoneet että heistäkin viini oli ensin pahaa mutta suu tottui... Miksi pitäisi totuttaa suu paskaan. Valitsen oluen ;)

Ja olen akateemisesti koulutettu ylempi toimihenkilö, tämä tiedoksi niille jotka haluaa urputtaa sivistyneisyydestä. Olen jopa niin sivistynyt etten halua kaataa suuhuni mitä tahansa kuraa vain siksi että niin KUULUU tehdä että tulisi ympäristönsä hyväksymäksi. Iltapukua vaatineilla neljän ruokalajin illallisilla olen pyytänyt ja saanut olueni ruokajuomaksi:)

Vierailija
34/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliivit. Tai no, ne taitaa jakaa kansaa.

Vierailija
35/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsiselleri... Yöh...

Vierailija
36/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lähes kaikesta, mitä täällä on sanottu. Oliivit, pesto, sushi, avocado, viinit, rucola, parsa... Mitä näitä nyt oli.

Vierailija
37/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:42"]

Viinit. Kaikki ovat pahoja. Ne jotka tykkää, ovat sanoneet että heistäkin viini oli ensin pahaa mutta suu tottui... Miksi pitäisi totuttaa suu paskaan. Valitsen oluen ;) Ja olen akateemisesti koulutettu ylempi toimihenkilö, tämä tiedoksi niille jotka haluaa urputtaa sivistyneisyydestä. Olen jopa niin sivistynyt etten halua kaataa suuhuni mitä tahansa kuraa vain siksi että niin KUULUU tehdä että tulisi ympäristönsä hyväksymäksi. Iltapukua vaatineilla neljän ruokalajin illallisilla olen pyytänyt ja saanut olueni ruokajuomaksi:)

[/quote]

Oikeasti sivistynyt olisi vaatimatta sitä olutta (!!) ruokajuomaksi, ja nostaisi viinilasia maljojen aikana, muuten joisi sitten vettä. Kyllä nyt ne aidosti sivistyneet pyörittelevät silmiään selkäsi takana.

Vierailija
38/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:47"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:30"]

Pestokastike.

[/quote]

Mä vielä lisään...Pesto lähinnä sen vuoksi, kun itsellä ei nälkä lähde alkuunkaan noin luirulla kastikkeella, ei edes houkuttele kokkaamaan, vaik monet fanittaakin. Juu ja olen ihan normipainoinen. ;)

[/quote]

Ei sitä ole pääruoaksi tarkoitettukaan. Italiassahan syödään aina aterialla 2 ruokalajia, ensin pasta, risotto tai keitto ja sitten liha/kala ja kasvislisäke. Tuollaiseksi alkuruoaksi kohtuupieni annos pastaa ja ruokalusikallinen pestoa on oikein hyvä. 

Voi myös tehdä niin että syö ruokaisan alkusalaatin ennen pestopastaa, tai lisää peston ja pastan sekaan vaikka auronkokuivattua tomaattia ja mozzarellajuustoa jolloin juusto lisää proteiinia ja ruokaisuutta. 

Vierailija
39/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raejuusto puurossa.

Vierailija
40/63 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sellaisia ruokia olekaan, josta oikeasti kukaan ei tykkäisi. Täälläkin listataan omia inhokkkeja, mutta aina löytyy toisia jotka oikeasti niistä tykkää.

Esim. itse rakastan täällä listatuista rucolaa, pestoa, oliiveja, viiniä, avokadoa ja avokadopastakin menettelee vaikkei nyt niin ihmeellistä ole kuin joskus hehkutettiin. Mun inhokit suosituista tai yleisistä ruoista on kaikki laatikot, kaikki puurot, ruisleipä, keitetty peruna, sushi, hapanimelät kastikkeet, raakasuklaa, kuivatut marjat.