Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä valmis-puolivalmisruokaa voisi tehdä pakastimeen?

Vierailija
04.01.2022 |

Niin että ei tarvitsisi joka päivä alkaa alusta.

Mitä suosittelet?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi erilaiset soseet. Olen tehnyt pakkaseen kurpitsasosetta parin desin annoksissa risottoa, pastakastiketta tai vaikka sosekeittoa varten. Kurpitsasta tulee muutenkin niin paljon ruokaa, että kaikkea ei saa kerralla käytettyä.

Valmiiksi voi tehdä erilaisia kasvis/lihapullia.

Kaalilaatikon voi ainakin tehdä paistamista vaille valmiiksi pakkaseen. Myös moni muu laatikko käy pakastettavaksi raakana mutta pastapohjaiset mössööntyvät.

Vierailija
2/10 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihamakaronilaatikko

lasagne

tomaattikeitto

porkkana-bataattisosekeitto

linssikeitto

tofupallot

pizza

- näitä meiltä löytyy pakastimesta nyt, koska on tehty iso satsi kerralla eikä viitsitty syödä yli kolmea päivää putkeen samaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niin, on meillä myös valmista poronkäristystä ja paistamista vaille valmista imellettyä perunalaatikkoa pakkasessa.

Vierailija
4/10 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurekset on nyt edullisia. Lohko ja esikeitä muutama minuutti ja pakasta. Esim. porkkanaa, lanttua, punajuurta.

Eihän ne pakastevihannekset paljoa kaupasta ostettunakaan maksa.

Kaalikaatikon voi mielestäni paistaa valmiiksi ja pakastaa. Silakkalaatikko jotenkin menettää rakennettaan.

Ostin joulun jälkeen kinkun alle 2 e kilo ja ajattelin paistaa ja pakastaa. Siitä saa äkkiä jotain ruokaa kevään mittaan.

Vierailija
5/10 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kaikkea ruokaa mitä yleensä teet voi pakastaa

Vierailija
6/10 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi erilaiset soseet. Olen tehnyt pakkaseen kurpitsasosetta parin desin annoksissa risottoa, pastakastiketta tai vaikka sosekeittoa varten. Kurpitsasta tulee muutenkin niin paljon ruokaa, että kaikkea ei saa kerralla käytettyä.

Kaalilaatikon voi ainakin tehdä paistamista vaille valmiiksi pakkaseen. Myös moni muu laatikko käy pakastettavaksi raakana mutta pastapohjaiset mössööntyvät.

Siis onko tuo kesäkurpitsaa?

Talvikurpitsahan on aika valmista syötäväksi keitettynä ja soseutettuna, siis kurpitsapyree.

Vierailija
7/10 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tuo kesäkurpitsaa?

Talvikurpitsahan on aika valmista syötäväksi keitettynä ja soseutettuna, siis kurpitsapyree.

Ihan talvikurpitsa tai myskikurpitsa. Itse paahdan uunissa. Eihän sille paljoa tarvitse tehdä mutta nopeuttaa kyllä ruuanlaittoa, jos on valmiiksi paahdettu ja soseutettu.

Vierailija
8/10 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosekeitot

Erilaiset lihapullat, soosilla tai ilman

Lihapadat

Kanaruuat, viimeksi tein Igorin kanaa

Kaalilaatikko, myös valmiiksi paistettuna

Hernekeitto

Vierailija
9/10 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt moussakaa, lasagnea ja lihapullia. Joulun alla olen monesti tehnyt reilusti laatikoita. Ne on loput syöty sitten vaikka helmikuussa possun tms. lisukkeena.

Vierailija
10/10 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan kaikkea ruokaa mitä yleensä teet voi pakastaa

Perunaruokia ei voi oikein pakastaa.

Meillä on oikeastaan kielletty ruuan jämien pakastus. Jos ruokaa jää vähän niin sen joku syö seuraavana päivänä.

En halua meidän pakastimesta mitään jämäruokien hautausmaata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme