Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin juuri kolmannen kerran rokotettavana Jätkäsaaressa

Vierailija
04.01.2022 |

Meni niin kuin pitikin eli en edes huomannut koko rokotusta. Nyt on olo täysin normaali, en ole huomannut koko rokotusta jälkikäteenkään.

Kävin rokotuksen kunniaksi lounaalla thaimaalaisessa ravintolassa. Söin massaman currya. Ruoka oli todella maittavaa - ei mitään läskisoosia tai lenkkimakkaraa.

Ensimmäisen rokotuksen hain Messukeskuksen pisteeltä ja toisen kauppakeskus Arabian pop up -pisteeltä. Kummallakin kerralla homma toimi kuten tänään eli ei mitään sivuvaikutuksia eikä rokotusta huomannut jälkikäteen millään tavalla. Itse piikkihän ei tunnu edes saman vertaa kuin hammaslääkärin puudutuspiikki nykyään.

Kiitos suomalaiselle terveydenhuollolle, että olen etuoikeutettu saamaan ilmaisen koronarokotuksen! Luotan lääketieteeseen - no tietenkin, olenhan akateemisesti koulutettu ja maailmankuvani perustuu tieteeseen eikä mutuun tai kavereiden kertomisiin.

Toivotan kaikille hyvää vointia korona-aikana - jopa rokottamattomille joogaguruineen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään vähän turhan myöhään saat 3. rokotteen. Ehdit saamaan taudin, ennenkuin rokote alkaa tehoamaan.

Vierailija
2/20 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin myöhään? Täällä aukes vasta ajanvaraus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinällään vähän turhan myöhään saat 3. rokotteen. Ehdit saamaan taudin, ennenkuin rokote alkaa tehoamaan.

Aina parempi ottaa tauti vastaan rokotteen tehostamalla vastustuskyvyllä kuitenkin. Tätä eivät mustavalkoisesti ajattelevat foliohatut oikein sisäistä, liian monimutkaista ilmeisesti.

Vierailija
4/20 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kolmannen rokotteen myös tänään. Ei tunnu missään. Niin kuin ei edellisetkään. Minä en käy missään muualla kuin lähitöissä, jossa joudun pahimmillaan hoitamaan koronaa sairastavia. Olen töissä jatkuvassa riskissä ja riski myös muille, joten siksi näin.

-kohta maisteri itsekin-

Vierailija
5/20 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oireethan tulevat myöhemmin, eli käden särky ja mahdollinen päänsärky jne. Heti samantien muutaman tunnin sisään ei tule mitään. Itsellä ei tullut kolmannesta muuta kuin käsi hiukan araksi muutaman päivän ajaksi.

Vierailija
6/20 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne oireethan tulevat myöhemmin, eli käden särky ja mahdollinen päänsärky jne. Heti samantien muutaman tunnin sisään ei tule mitään. Itsellä ei tullut kolmannesta muuta kuin käsi hiukan araksi muutaman päivän ajaksi.

Itsellä on ollut käsi vähän arka 3-4h rokotuksen jälkeen, siinäpä ne kauheat rokotehaitat kohdallani.

Jotkut kyllä ovat kuulemma saaneet AZ:sta ihan kunnon reaktion. Kyse ei siis ole mistään satuilevista foliohatuista.

Vierailija
7/20 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kyllä, että kakkosrokotteesta tuli yöksi miniflunssa, mutta ykkösestä ei mitään. Eilen sain kolmannen, ja pistokohta on ollut yllättävän arka aina pistosta lähtien, vaikka aikaisemmilla kerroilla ei mitään tuntemuksia.

Vierailija
8/20 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Life must be great! But never the same again...

Vierailija
9/20 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin tänään samassa paikassa :) hyvin toimi kaikki, ei liikaa ruuhkia, ja sain pelkopotilaana asiantuntevaa ja lämminhenkistä hoitoa, jälleen kerran :) vielä ei muita oireita kuin pistokohdan lievä kipu.

Vierailija
10/20 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli rokotuksista voimakkaat flunssaoireet, mutta en silti millään lailla rajoittanut menemisiäni, sillä rokotetuthan eivät tartuta. Kävin normaalisti buffetlounailla, shoppailemassa ja ajelin bussilla. Maskia en myöskään käytä, sillä olen velvoitteeni hoitanut rokottautumalla. Kunpa kaikki tajuaisivat, miten paljon helpompaa elämä on, kun vain tajuaa ottaa ne rokotukset.

Vierailija
11/20 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli rokotuksista voimakkaat flunssaoireet, mutta en silti millään lailla rajoittanut menemisiäni, sillä rokotetuthan eivät tartuta. Kävin normaalisti buffetlounailla, shoppailemassa ja ajelin bussilla. Maskia en myöskään käytä, sillä olen velvoitteeni hoitanut rokottautumalla. Kunpa kaikki tajuaisivat, miten paljon helpompaa elämä on, kun vain tajuaa ottaa ne rokotukset.

Tämä asenne elää ihmisissä sitkeänä, ja juuri siksi saamme ihastella näitä hienoja koronalukemia.

Vierailija
12/20 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös hyvät kokemukset rokotuksista. Olen saanut omani (3 kappaletta) Tampereella, kaksi ensimmäistä oman alueeni terveyskeskuksessa ja kolmannen kaupungin pandemiakeskuksessa.

Erinomaista toimintaa henkilökunnalta joka kerran.

Sivuvaikutuksia rokotteista ei tullut kertaakaan.

Tietysti pidän edelleen maskia ja etäisyyksiä julkisilla paikoilla (joilla muutenkin liikun niin vähän kuin mahdollista). Voihan rokotettukin kantaa ja tartuttaa tautia, toki paljon vähäisemmässä määrin kuin rokottamaton. 

Vierailija
13/20 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa minäkin turhan myöhässä 3 korona rokoteen.Syy varasin ajan puhelin. Kun ei ole vahaa tunistetta varat aikaa netistä.Enkä suikan ole ainoa! Meitä on sama jama miljoona ainakin.oli lööpit joku aika sitten.Takasin soitona. Ilmotti tylysti kun en rokotepisten vieressä asuvana lähtenyt muualle rokotusta hakee : Aika on vasta viikolla kolme.perutus aika ole onelinen.Saat sen kotisi vieren Helsinki 92.Ihan aijoissa olin varamassa aikaa Joulukuu. Mutta kaikki ajat menee ensin netin kautta. Jokain ymärtä jos on vähävarainen ja syrjäytynyt. Ei Lähde mualle rokotus piste,jos asu rokote pisteen vieressä. Ei ne matkat ilmasia ole. Metro jos missä se muuntovirus tartuu.

Vierailija
14/20 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimittu,  ap 😊.

Koko rokotuskeikkaan menee noin 30 min, eikä maksa mitään. Vähän huvittaa rokotuskriittinen ystäväni, joka ei "viitsi" ottaa rokotetta. Mutta meuhkaa viikoittain asiasta somessa, tuntitolkulla.  

Vierailija
15/20 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla Jätkäsaaressa, käynti oli kadun puolelta, ja poispäin rannan puolelta. Siinä saattoi hetken katsella kelluvia poijuja. Kävelin keskustaan päin ja ylöskatsoessa näin Hotelli Clarionin läpinäkyvän uima-altaan. Siellä näkyi yksi lyllerö uimari. Allas on kai aika pieni.

Toisella kertaa mennessä näin pyörätiellä lastenrattaat ja niissä pienen pojan joka ei itkenyt. Kohta sekava, aineissa oleva nuori nainen siirsi rattaat seinustalle, mutta käveli taas pois puhelin kädessään. Naisella oli vihreävioletti paita. Hyytävintä ettei lapsi vieläkään itkenyt. Oli kai jo aiemmin huomannut ettei itku auta.

Kolmas piikkini on loppukuusta. Ne on kivoja ne veistokset siinä risteyksessä ennen. Sensijaan Verkkokaupan patsas on ruma.

Vierailija
16/20 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämähän oli sarkasmia : )

Vierailija
17/20 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa sinä viisas. Oikein akateeminen, eikä mikään makkarakaveri.

Piti vähän provota, kun täällä on näitä ketjuja, joissa ylistetään kouluttamattomuutta ja haukutaan akateemisia.

Vierailija
18/20 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kolmannen piikkini Jätkäsaaressa 23.12. Tuli vähän höntti olo seuraavaksi päiväksi. Paras joululahja silti. Nyt odottelen omikronia turvallisin mielin. Siitä vaan immuniteetti paranee. Kyllähän se täällä pääkaupunkiseudulla väkisin iskee, varsinkin kun olen koulussa töissä ja kuljen julkisilla.

Vierailija
19/20 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävit hankkimassa taudin ravintolasta. TYHMÄ! Aloitus on trolli, ei kukaan ole näin tyhmä.

Pitää pikkuisen yrittää tukea ravintolaelinkeinoakin kovina aikoina.

Ap

Vierailija
20/20 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän toki aina maskia liikkuessani julkisilla ja käydessäni kaupassa tai vaikkapa kirjastossa.  Olen tällä hetkellä työtön työnhakija ja liikun yleisillä paikoilla ylipäätään todella vähän, lähinnä ruokakaupassa ja kirjastossa.  Yhdessäkään yleisötilaisuudessa en ole ollut korona-aikana mutta pidän hiljaisessa ruokaravintolassa piipahtamista todella pienenä riskinä ja käyn toisinaan vähän tuulettumassa lounaalla.  Kaljalla en ole käynyt baarissa kertaakaan pariin vuoteen.  Kesällä fillaroin ja lenkkeilen, talvella liikunnaksi riittävät reippaat kävelylenkit.

Olen jo varsin tottunut tähän uuteen elämäntyyliin.  Rokotustenkin ansiosta en mieti koronatartuntaa.  Jos sattuu kohdalle, se on sen ajan murhe.  Olen tehnyt sen minkä voin.  Kokonaan en voi enkä haluakaan eristäytyä muusta yhteiskunnasta jo ihan mielenterveyteni takia.  

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi