Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen tyytymättömyys elämään

Vierailija
23.04.2015 |

Hei!

Osaisitteko antaa hyviä vinkkejä, miten saisin mieheni oivaltamaan miten löytää ilo elämäänsä?

Meillä on vauva, asunto, työpaikka, mies harrastaa paljon ja kouluttaa itseään työn ohella. On kuitenkin jo pidempään ollut tyytymätön työhönsä ja haluaisi vaihtaa työpaikkaa ja alaakin. Opiskelee sen eteen.

Itse olen ns. peruspositiivinen ihminen ja löydän iloa pienistä asioista. Miten saisi miehen oivaltamaan, että asenne on itsestä kiinni ja olemaan tyytyväinen elämäänsä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salarakkaan hankkiminen tai naisen vaihto auttaa miestä tuossa tilanteessa. Tulee taas iloa ja jännitystä elämään.

Vierailija
2/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi sinun pitäisi auttaa löytämään iloa miehen elämään, kun hän kerran itse tekee juuri töitä sen asian eteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kliseistä, mutta onni ei tulee siitä että saa haluamnsa vaan siitä että haluaa sitä mitä saa. Tulee fiilis, että mies sortuu siihen aika yleiseen "onni on sitten kun..." -ajatteluun. Mitä siihen voisi sanoa muuta kun että ei kannattaisi. Voit kertoa tuon sille, mutta ei se mitään auta, ennen kuin se ymmärtää sen itse. Been there, done that. /40v mies.

Vierailija
4/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:34"]

Kliseistä, mutta onni ei tulee siitä että saa haluamnsa vaan siitä että haluaa sitä mitä saa. Tulee fiilis, että mies sortuu siihen aika yleiseen "onni on sitten kun..." -ajatteluun. Mitä siihen voisi sanoa muuta kun että ei kannattaisi. Voit kertoa tuon sille, mutta ei se mitään auta, ennen kuin se ymmärtää sen itse. Been there, done that. /40v mies.

[/quote]

Minä tulen onnelliseksi kun saavutan uusia asioita ja kehityn. En koskaan halua jämähtää paikalleni ja ajatella, että tässä on nyt kaikki.

Vierailija
5/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesihän juuri yrittää tehdä asioita onnensa eteen?

Vierailija
6/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:34"]

[/quote]

Minä tulen onnelliseksi kun saavutan uusia asioita ja kehityn. En koskaan halua jämähtää paikalleni ja ajatella, että tässä on nyt kaikki.
[/quote] Nuo eivät ole toisensa poissulkevia asioita? (Toisaalta, eihän kukaan niin ole väittänytkään...)

Vierailija
7/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen sellainen mies joka ei nähnyt missään mitään hyvää. Jaksoin vuosikaudet kannustaa ja innostaa. Lopulta menetin jo itsekin elämäniloni. Olen myös tosi positiivinen ihminen, iloitsen linnusta ulkona, hyvästä säästä, lapsen naurusta jne. Pistin miehen vaihtoon ja nyt olen samanlaisen miehen kanssa kuin itsekin olen. Iloitsemme joka päivä toisistamme, ihan tosi pienistä asioista.

Vierailija
8/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne on itsesä kiinni? Tarkoitatko, että onnellisuus on asenteesta kiinni? Tunnut sotkeutuvan omaan merkityksettömään positiivisuusjargoniisi.

Vierailija
9/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on töissä, jossa ei viihdy, ja kotona on kiljuva kakara. Veikkaan, että seksiä ja romantiikkaakin on vähemmän kuin ennen. Aika vaikea tuollaisessa tilanteessa on mitään suuria onnentunteita kokea. Harrastuksiin pääsee pakenemaan, mutt se ei muuta sitä, että elämä on kokonaisuutena erilaista kuin toivoisi.

Vierailija
10/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:34"]

[/quote]

[/quote]

Tavoitteiden saavuttaminen ei tutkimusten mukaan lisää onnellisuutta kuin hetkellisesti. Omien arvojen mukaan eläminen joka päivä sen sijaan lisää onnellisuutta todella paljon.

Vierailija
11/11 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jäi tässä aloituksessa häiritsemään se, että sinusta miehen pitäisi ilmeisesti ilman muuta pitää tuota elämää ihanana tai ainakin sellaisena, jossa on ilman muuta mahdollisuus olla onnellinen. Tämä oletus kertoo kuitenkin vain sinun arvoistasi. Jollekulle toiselle tuo edustaisi keskiluokkaisuuden ahdistavaa umpikujaa, rutiineihin jämähtämistä, isyyden kuristavaa pakkopaitaa ja valtavaa pettymystä.

Monille valkenee vasta pitkälle kolmikymppisenä, minkälaista elämää oikeastaan haluaa elää, ja se voi olla aivan erilaista kuin se elämä, johon on ajautunut. Tällaista ongelmaa ei millään asenteella korjata. -10