Huh, nyt on korona tosiaan lähtenyt käsistä. Melkein kaikki tuttavat taistelevat tällä hetkellä Covid-19-taudissa. Mikä on tilanne teillä päin, onko koronaa?
Uskomatonta, rokotetut ja rokottamattomat, lapsista vanhuksiin. Kaikki jotka ovat altistuneet ovat sairastuneet. Osa ei ole edes käynyt testissä, mutta ovat sairastuneet kun perheessä on todettu SARS-CoV-2.
Eräs tuttu on bussikuski ja sanoi että tosi moni työkaveri on saanut tartunnan ja vuoroja jää ajamatta.
Kommentit (1364)
Miksi Ylen Ykkösaamussa toimittaja sanoi uusien rajoitusten koskevan myös kotikyläilyjä, vaikka Kiuru ei - tuon toimittajan kommentin jälkeen näytetyssä klipissä- puhunut mitään kotikyläilyistä? Ja miten tällaisia kotikyläilyihin tulevia rajoituksia valvotaan ja mitä seuraa, jos rikkoo rajoitusta? Vai onko sittenkin kyseessä suositus eikä rajoitus?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Ylen Ykkösaamussa toimittaja sanoi uusien rajoitusten koskevan myös kotikyläilyjä, vaikka Kiuru ei - tuon toimittajan kommentin jälkeen näytetyssä klipissä- puhunut mitään kotikyläilyistä? Ja miten tällaisia kotikyläilyihin tulevia rajoituksia valvotaan ja mitä seuraa, jos rikkoo rajoitusta? Vai onko sittenkin kyseessä suositus eikä rajoitus?
Nyt kuuntelinkin pidemmälle ja pääministeri sanoi, että kyseessä on suositus.
Vierailija kirjoitti:
Asun Turussa ja vielä en ole kuullut kenestäkään kellä ois ollu korona. Itse myös liikun ihan vapaasti. Oltiin juuri espanjassa lomailemassa, käydään laivalla vähän väliä. Ei käytetä maskeja. Vähän ihmetyttää koko korona kun kukaan tutuistakaan ei ole kuullut et joku olis sairastunut.
Olet varmaan lapseton eläkeläinen tai jotenkin muuten kuplautunut ihminen, jolla ystävä- ja tutttavapiiri muodostuu 6.sta ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään...HUSsin alueen ruuhkatkin taitavat pääosin olla massahysteriaa?
Husin alueella takaisinsoittojärjestelmä ei enää toimi niin että he soittaisivat saman päivän aikana, testeihin ajanvarauksella oli viime viikolla 5 päivän jono. Leikkauksia joudutaan siirtämään ja erityisosaava henkilökunta joutuu toisiin tehtäviin, lasten psykapuolella ei keritä perehdyttämään opiskelijoita.. mielenkiintoinen tilanne. Toivottavasti asiat ei pahene koulujen alettua.
Moni tuttava on koronassa, mutta kukaan heistä ei kyllä taistele...
Vierailija kirjoitti:
Huoh, se on suositus.
Vierailija kirjoitti:
Superaltistuin eli vietin ympäri vuorokauden tiiviisti aikaa, mm pussailin, henkilön kanssa, joka alkoi oireilla. En ole saanut oireita ja kotitestit negatiivisia. Karanteenissa kuitenkin olen, kun vasta 2 rokotetta saanut.
Niin omaehtoisessa karanteenissa? Minulle ei ainakaan tullut karanteenia tuossa tilanteessa.
Ylläpito poistelee jostain syystä viestejä, joista voi katsoa tuoreita THL:n julkaisemia tilastoja koronakuolemista ja sairastumisista. Laitanpa jälleen kerran linkit esille, jotta totuus ei hukkuisi poliittisten tarinoiden alle.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008516913.html
https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/epirapo/covid19inci/fact_epirapo_cov…
Perhealtistuksessa oireettomana mennään työhön ffp2 maskilla.
sairaanhoitaja Uusimaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Turussa ja vielä en ole kuullut kenestäkään kellä ois ollu korona. Itse myös liikun ihan vapaasti. Oltiin juuri espanjassa lomailemassa, käydään laivalla vähän väliä. Ei käytetä maskeja. Vähän ihmetyttää koko korona kun kukaan tutuistakaan ei ole kuullut et joku olis sairastunut.
Oletko kuullut oireettomista sairastumisesta? Heitä on keskuudessamme kaiken aikaa. Jos tehtäisiin otos vaikka tuhannesta prisman asikkaasta, eli otettaisiin koronatesti niin löytyisi 100- 200 koronatapausta, vaikka ei ole oireita.
No oivoi kyllä on paha tauti! Olis ihan hirveää tuollainen oireeton korona. Ei apua mullakin on voinut olla se, oon käynyt Prismassakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisessa hyvin korkean rokotusasteen maassa omikron on vienyt sairaalaan ja teholle rokotettuja. Vaikka 100% rokotetaan, ei auta, läpi menee ja sairaalat täyttyy ellei tehdä sulkuja.
Suhteessa huomattavasti enemmän rokottamattomia.
Montako täysin rokittamatonta ja kuinka monta 2 tai 3 annosta saanutta on Suomessa koronan takia tehohoidossa? Kertoisitko?
Kerro sinä? Ja kuinka paljon rokotettuja on sairaalahoidossa ei vain teho?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh, se on suositus.
Eli yhtä tyhjän kanssa.
- eri
Ennen flunssa ei ollut näin iso asia. Vaikka siihen kuoli joka vuosi lapsiakin Suomessa ja enemmän ihmisiä muutamassa kuukaudessa kuin koronaflunssaan vuodessa. En tajua mitä ihmeellistä siinä on että on flunssa, johon kuolleiden ihmisten keski ikä on 84 vuotta ja 9/10 on oli 70-vuotias. Ihan niinkuin kaikissa muissakin flunssissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että minä nautin, en ottanut ainuttakaan piikkiä. Alkaa viimein näyttää siltä, että päättävä tahokin alkaa heräillä todellisuuteen. 0-25% suoja parin kk kuluttua, että sellainen rokote. Eiväthän he tahtoisi myöntää olleensa väärässä, sen enempää kuin piikkiuskovat.
Uskovien elämää läheltä seurattuani, tiedän miten vaikea on luopua "ajatusmaailmasta" jota piti totena. Olen usein verrannut kristinuskoa joulupukkiin, miten aikuinen ihminen voi uskoa joulupukkiin?
Parin viimeisen vuoden aikana, olen tullut todistaneeksi, miten ihmisen mieli muokataan uskomaan mitä tahansa. Riittää että suurin osa ihmisistä uskoo samaan.
Jatkan valitsemalla tiellä.
Hyvin kyllä kiteytit asian🙏. On meitä aikamonta, jotka ovat tämän saman tien valinneet. Päivääkään en ole katunut. Korostan että minun tuntemat eivät usko mihinkään salaliitoihin, voliojuttuihin, vaxxeri, yms.
Monikohan rokottamaton tänne tulee kehuskelemaan että sai tosi vakavan taudin ja joutui teholle?
Vierailija kirjoitti:
Tyttö laittoi viestiä että hänen luokalla on tänään vain kuusi oppilasta paikalla. Muilla korona tai ainakin usealla on todettu. Kohta se on sitten meilläkin.
Höpöpuhetta. Koulut ja oppilaitokset ovat vielä lomalla.
Tämä ketju on selvästi trollin ketju.
Perhe 1. pienellä lapsella korona, muille ei tullu ( toinen lapsi, kaksi aikuista) ei rokotettu, Perhe 2. 2lapsella korona, Vanhemmille ei tullu. (kaikki lieviä)
4 aikuista , kaikilla 2 rokotusta saanut koronan. Muita en tunne. En tunne yhtään aikuista rokottamatonta , joille olisi tullut korona. En ensimmäistäkään. Ja nyt on 2v. ollut tää tauti jo.
Edelleen tunnen vain kaksi koronan sairastanutta. Keskisuuressa kaupungissa Etelä-Suomessa asun.
Kukaan tuttavani tai sukulaiseni ei ole koronaa sairastanut, ei myöskään tuttujen tutut. Itsekin olen sitlä vielä toistaiseksi välttynyt.
Vierailija kirjoitti:
Rokotehaitat kuormittavat sairaaloita. Ikävä kyllä, tää on totuus ja sitä ei yleensä ihminen usko, ennenkuin on sairaalassa muiden rokotehaittapotilaiden kanssa. Tuhansia kuollut Suomessa muutamassa kuukaudessa näihin pistoksiin.
Miksi valehtelet? Käsittämätöntä tuubaa taas kerran.
Superaltistuin eli vietin ympäri vuorokauden tiiviisti aikaa, mm pussailin, henkilön kanssa, joka alkoi oireilla. En ole saanut oireita ja kotitestit negatiivisia. Karanteenissa kuitenkin olen, kun vasta 2 rokotetta saanut.