Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat!!! Kumpi työpaikka? :)

Vierailija
23.04.2015 |

A) rauhallinen palvelutalo jossa päivät muistuttavat toisiaan. Asiakkaat melko hyväkuntoisia, toiset enemmän ja toiset vähemmän autettavia. Hoidollisia toimenpiteitä vähän (sh tekee suurimman osan) ja perushoidon lisäksi harmittavan paljon keittiö -ja siivouspuolta.

B) Terveyskeskuksen osasto jossa ihan eri meininki. Minulle uusi paikka, mutta vastaavanlaisessa paikassa olen ollut aiemmin lyhyen pätkän. Perushoitoa, toimenpiteitä, HOITAMISTA! ja vain vähän muuta hommaa (keittiö, siivous). Pelottaa, etten pärjää vaikka pärjäsin hyvin edellisessäkin paikassa.

Tuttua ja turvallista olisi jäädä tuohon vaihtoehto A:han mutta harmittaa kun siellä lähihoitaja ei saa käyttää kaikkea osaamistaan vaikka taitoa olisi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä B:n valitsisin ! Varmasti pärjäät kun opit paikan tavat ym :)

Vierailija
2/13 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää mielipiteitä!
Varsinkin te, jotka työskentelette osastolla, kertokaa millaisia työpäivänne ovat! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

B.

Vierailija
4/13 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:22"]B.
[/quote]

Perustele.

Vierailija
5/13 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:22"]B.
[/quote]

Perustele.
[/quote] Eka on minusta ammattitaidon hukkaan heittämistä. Olen sh ja kaipaan itse ammatillisia haasteita. Työ saa myös olla joskus nopeatempoista eikä kaikki päivät samanlaisia. Minusta siivous ja ruoanlaitto ei kuulu hoitohenkilökunnalle tässä hoitajatilanteessa.

Vierailija
6/13 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää mielipiteitä!
Etenkin osastolla työskentelevät, kertokaa millaisia työpäiviä teillä on ja mitä kaikkea toimenkuvaasi kuuluu?

Vierailija
7/13 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk vuodeosasto: 6 potilasta/hoitaja aamuvuorossa, 8 potilasta/hoitaja illassa, 1 hoitaja koko osastoa kohden yövuorossa. Isoin osa potilaista hyvin raskaasti hoidettavia. Nostettavia, aggressiivisia, karkaavia..... En suosittele kyllä kenellekään jolla on muita vaihtoehtoja. Ei ihme että valitetaan vanhusten hoidosta. Hoitajia on niin vähän että ei ehdi itse syömään ja potilaat ei paljon koskaan saa HYVÄÄ hoitoa. Joka päivä yritän tehdä parhaani ja koko ajan saa paskaa niskaan. Omaiset ja potilaat valittaa ja en ihmettele yhtään mutta näin tiukalla hoitajamitoituksella niin parempaan ei pysty

Vierailija
8/13 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Äitini on ollut osastolla töissä ja tosi rankkaa työtä, vaihtoi lopulta paikkaa

Vierailija
9/13 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön siivoushan ja muutenkin sen ylläpito ja ruokien laittaminen kuuluu laitoshuoltajille, ainakin näin vuodeosastolla.

Vierailija
10/13 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan..

Vierailija
11/13 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ehdottomasti A koska siinä voin kehittää itseäni hoitotyön osaajana. Työ on muutakin kuin (lääketieteellisiä)toimenpiteitä, lääkkeiden jakoa tai opittuja yksitoikkoisia hoitotoimenpiteitä.

Vierailija
12/13 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

B. Koska vuodeosastolla voi oppia jokaisena päivänä lisää, varsinkin jos omaa halua oppia. Lääkehoito (ainakin omasta kokemuksesta) muodostaa pienen osan. Uusista potilaista saa virtaa eikä kerkeä "kyllästymään", kun väki lähtee kotiinkin eikä vain mullan alle.

Vierailija
13/13 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko A-paikassa mahdollisuus saada enemmän vastuuta? Pyydä esimieheltä päästä sinua kiinnostaviin koulutuksiin ja erikoistu esim. haavanhoitoon, johonkin ATK-ohjelmaan, mitä nyt mieleen tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi