Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.

Vierailija
03.01.2022 |

Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)

Kommentit (6191)

Vierailija
1621/6191 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on häirinnyt jo vuosia elokuva lapsuudestani, näin sen joskus 90-luvulla. Siinä on poika ja hänellä on ystävänä keiju tms ja elokuvan lopussa tämä keiju heittäytyy takkaan tai tuleen ja palaa. Olen yrittänyt etsiä tätä, mutta ei löydy.

Perhoskeiju/Danger pleine lune (Kanada/Tshekkoslovakia 1992).

Olen miettinyt tota, mutta ei lopu sillä tavalla kuin muistamani.

Vierailija
1622/6191 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän oli se melodista kitarapoppia ysärillä soittanut tyttöbändi jonka eräässä kappaleessa lauletaan "God I wish she was dead"?

Lambretta?

Juurikin tämä! Kiitos! Monta vuotta jo on tämä putkahtanut aika ajoin mieleen. Biisi oli näköjään Bimbo nimeltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/6191 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on häirinnyt jo vuosia elokuva lapsuudestani, näin sen joskus 90-luvulla. Siinä on poika ja hänellä on ystävänä keiju tms ja elokuvan lopussa tämä keiju heittäytyy takkaan tai tuleen ja palaa. Olen yrittänyt etsiä tätä, mutta ei löydy.

Perhoskeiju/Danger pleine lune (Kanada/Tshekkoslovakia 1992).

Olen miettinyt tota, mutta ei lopu sillä tavalla kuin muistamani.

Ok. Sen takia vaan ehdotin tuota, että elokuvassahan on kohtaus, jossa keiju polttaa keräilijän surmaamat perhosystävänsä uunissa. Mutta itse keijuhan tosiaan vain lentää pois lopussa eli ei kuole. Oliko muistelemasi elokuva näytelty vai piirretty tai esim.nukkeanimaatio?

Vierailija
1624/6191 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni jenkkiläinen perhe/lastenelokuva 80-luvulta. pääosassa seikkailee muppetin tyylinen hahmo ja joku penska. jompikumpi niistä näkee unta sellaisesta talossa jonka kellarissa on  aarre ja siinä unessa on kärttyinen setä joka vartioi sitä. juoni nimenomaan perustuu siihen että tämä kaksikko lähtee ettimään tätä taloa ja aarretta.

Vierailija
1625/6191 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heaven only knows, niin olisiko John Legendin Heaven?

Vierailija
1626/6191 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöistä muistelin tänään. Lyhytikäinen ohjelma 90-luvun puolivälistä, arviolta 1995-96. Ohjelmassa oli ns, unelmista totta-teema niin ja kotimainen kyseessä. Ohjelmassa tavisesiintyjä sai mm, tehdä haluamansa roolin suosikkielokuvassaan tai musiikkivideossa ja tämä henkilö esiintyi joko trikkikuvauksen avulla itse elokuvassa tai kohtaus lavastettiin studioon. Tätä en nähnyt montaa jaksoa aikanaan, mutta vahvasti jäi mieleen kun eräässä jaksossa silloin teinityttö esiintyi Madonnan Like a Prayer-videolla.

Nimestä ei ihan varmuutta, mutta ehkä joku tyylin Unelmien tähden. Ylen kanavilta tuli tämä ja ehkä Ykköseltä. Tästä ei löydy paljon tietoa, mutta tätä olisi kiva vilkaista vaikka nostalgian vuoksi jos tulee vastaan. 

Vierailija
1627/6191 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heaven only knows, niin olisiko John Legendin Heaven?

Kiitokset! Tämän se täytyy olla kun tarkastin Youtubesta. Biisinmetsästäja vastailee.

Jännästi vaan mulla jäi vaan tuo naisen laulama Heaven only know-kohta biisistä joskus mieleen ja sitä vahvasti itsekin laulellut. 

Vierailija
1628/6191 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
1629/6191 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuva jossa sirkuksessa tms leijona poimii varovasti ruusun naisen rinnan päältä! MIKÄ SE ON?

Vierailija
1630/6191 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuva jossa sirkuksessa tms leijona poimii varovasti ruusun naisen rinnan päältä! MIKÄ SE ON?

Roselyne ja leijonat (1989)

Vierailija
1631/6191 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten elokuva tai ohjelma, joka tuli telkkarista 90-00-luvuilla. Tyttö halusi koiraa, kun kaikilla muillakin oli koira, mutta perhe ei voinut ottaa koiraa pikkusisaren allergian takia. Tyttö sai sitten syntymäpäivälahjaksi kissan, josta oli todella pettynyt ja kohteli sitä välinpitämättömästi. Kissalla oli taikavoimia ja se loitsi tytön puhumaan ainoastaan maukumalla. Aluksi perhe piti sitä vaan kiukutteluna, mutta tajusivat sitten, että tyttö ei oikeasti osaa muuta kuin maukua. Koko perhe alkoi opettelemaan naukumista ja yhdessä vaiheessa he olivat ravintolassa, jossa he puhuivat vain naukumalla. Tyttö oppi arvostamaan kissaa ja näkemään sen rakkaana lemmikkinä, jolloin hän sai puhekykynsä takaisin. Hän ei enää halunnut koiraa, vaan oli innoissaan kissasta.

Olen vuosia etsinyt tätä ohjelmaa ja googletellut sitä, mutta en ole onnistunut löytämään sitä. Eli jos joku haluaa oikean haasteen, niin tässä sellainen on.

Mä muistan tän, uskoisin! Eikö se tyttö ollu pettyny ja laitto sen kissan bussiinkin matkustamaan (ei menny itse mukaan). Jotenkin jäi mieleen, että tuo ohjelma olis ollut saksalainen tai tanskalainen ja tytön nimi olis ollut Juna, mikä huvitti mua. Leffan nimeä en valitettavasti muista. :(

Vierailija
1632/6191 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt löytää mikä oli semmoinen komediapätkä joka käsitteli sitä miten herra Bic keksi kuulakärkikynän. Pähkäili ison mallikappaleen kanssa että jotain puuttuu kunnes keksi porata sen kylkeen reiän. Apulainen lähti sitten viemään patenttitoimistoon suunnitelmaa ja kun tuli takaisin niin herra Bic kysyi että eihän varmasti kertonut keksinnöstä kenellekään. Apulainen sanoi että ei tietenkään, tai no kyllähän minä vaihdoin muutaman sanan herra Parkerin, herra Zebran ja herra Ballografin kanssa. Intissä näin sen muistaakseni eli 1991.

The Biro Story? Lunta Tupaan eli Smith & Jones

Vierailija
1633/6191 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!!! Nyt kun vielä löytäisin tämän katseltavaksi jostain :)

Vierailija
1634/6191 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!!! Nyt kun vielä löytäisin tämän katseltavaksi jostain :)

Vierailija
1635/6191 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytelokuva: tyttö kadehti vastasyntynyttä pikkuveljeään, taikoi onnettomuuksia ja samalla hänen silmänsä vaihtoivat väriä.

Lopulta hän puhui äitinsä kanssa ja rauhoittui. Sitten pieni vauva aloittikin saman.

Tuli tv:stä joskus keväällä-90.

Vierailija
1636/6191 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin pienenä (70- ja 80-l. vaihteessa) sellaista piirrettyä, jossa oli koira-etsivä joka selvittivät jotain rikoksia tai tutkivat jotain. Siinä oli jännä tunnelma lastenohjelmaksi, jotenkin tiheä tai synkkä jopa. Siellä oli myös jokin hieno kissa-neiti. Ja ihan kuin olisin joskus nähnyt saman myös kirjana. (Tämä ei siis ole koiraversio 80 päivässä maailmanympäri :) Tämä pulåahtaa vähän väliä mieleeni. Ei ole enää sittemmin tullut vastaan.

Toinen: lastenelokuva (ei piirretty), jossa poika maalaa mustan läiskän ja pääsee siitä aina siirtymään toiseen maailmaan. Olisikohan ollut tsekkiläinen. Jännä että jossain vaiheessa meillä näytettiin paljon tsekkiläisiä lastenohjelmia.

Tsekkiläinen oli se elokuva, kyllä. Hyvä sellainen. Iso osa sen ajan piirretyistä tehtiin Tsekeissä. Siellä ja Neuvostoliitossa tehtiin yllättävän paljon ja hyvää lastenkulttuuria.

Löytyisikö koiraohjelma Eilisen televisio/Rouva Ruutu-sivustolta, jos sellainen vielä on?

Samaa mieltä edellisen kanssa. Myös aikuisille on tehty (ja edelleen tehdään) hyviä.

Ap, tsekkaa olisko tuolla: https://sovietmoviesonline.com/

Sieltä olen ainakin kaikki oman lapsuuteni kadonneet neukkupiirretyt löytänyt. Ja onhan siellä muutakin katsottavaa, vähän erilaista kuin netflix jne.

Vierailija
1637/6191 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti amerikkalainen (varmaan komedia) elokuva, jonka näin telkkarista varmaankin 90-luvun lopulla. En muista siitä paljon, mutta elokuvassa oli tyttö, jota isä piti vielä pikkutyttönä (osti tälle mm. ison nallen), vaikka tyttö alkoi olla jo teini. Elokuvassa oli (varmaankin isän uni) kohtaus, jossa perheen ovelle tuli aina vain uusia poikia tyttöä kysymään.

Sitten on kaksi lastenkirjaa, joita lainasin kirjastosta siinä 90-luvun puolivälissä ja lopulla. Toinen kertoi tytöstä, joka oli pyörätuolissa. Nimikin oli muistaakseni: (tytön nimi) on liikuntavammainen. Kirjassa oli kuvattu tytön peruspäivää,tyttö taisi käydä koulussa, uimassa jne. Ideana oli enimmäkseen kuvailla, millaista on olla pyörätuolissa. Viimeisellä sivulla oli kuva lapsista, joilla oli mm. kainalosauvat ja rollaattori. Kirja oli semmoinen ohut (vähän kuin vaikka Pupu Tupunat).

Toinen kirja kertoi lapsista jotka harjoittelivat Prinsessa Ruusunen -näytelmää. Kirjassa kuvattiin, mitä kaikkea teatteriesitys vaatii (tehtiin lavasteita, pukuja...). Kirja oli tosi värikkäästi ja runsaasti kuvitettu.

Vierailija
1638/6191 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuva 80-luvulta oletettavasti tai viimeistään 90-luvuna alusta. Elokuvassa mies ihastuu naiseen, joka onkin taidokkaasti tehty "elävä nukke" eli robotti (kuin Westworldissa). Jossain kohtaa mies etsii naista ja on huoneessa, jossa on monia erilaisia robotteja. Muistaako kukaan?

Vierailija
1639/6191 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuva 80-luvulta oletettavasti tai viimeistään 90-luvuna alusta. Elokuvassa mies ihastuu naiseen, joka onkin taidokkaasti tehty "elävä nukke" eli robotti (kuin Westworldissa). Jossain kohtaa mies etsii naista ja on huoneessa, jossa on monia erilaisia robotteja. Muistaako kukaan?

Cherry 2000. Ei ihastu, vaan on naimisissa kyborgin kanssa. Etsii sitä elävän naisen kanssa.

Tää on huikea leffa. Alussa kyborgi hajoaa astianpesukoneesta vuotavaan vaahtoon 😁

Vierailija
1640/6191 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cherry 2000. Ei ihastu, vaan on naimisissa kyborgin kanssa. Etsii sitä elävän naisen kanssa.

Tää on huikea leffa. Alussa kyborgi hajoaa astianpesukoneesta vuotavaan vaahtoon 😁

Tai siis tietenkin androidi eikä kyborgi. Korjaan itseäni edeltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä