Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (6191)
Vierailija kirjoitti:
Olen kai joskus ennenkin kysynyt tätä jossakin.
Näin 80-luvulla piirretyn jossa oli muurahaisia.
Ne löysivät ison palan suklaakakkua(?) ja lauloivat
"Herkkupalan löysimme, suuren ja mehevän. Vetäkää, kiskokaa, herkut kotiin raahatkaa".
Tosiaan näin 80-luvulla, voi olla vanhempikin piirretty kyseessä.
Ei ole anz, ötökän elämää tms mitä yleensä minulle on ehdotettu koska tämä on vanhempi kuin ne.
Pelle Muurahainen?
Vierailija kirjoitti:
"Herkkupalan löysimme, suuren ja mehevän. Vetäkää, kiskokaa, herkut kotiin raahatkaa".
Ei ole anz, ötökän elämää tms mitä yleensä minulle on ehdotettu koska tämä on vanhempi kuin ne.
Oliko tämä:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/10/27/erilainen-muurahaistytto-caru-…
Hei te joilla on vielä biisi hakusessa (erityisesti jos on instrumentaali tai sanoista ei kunnolla tietoa): googleen voi nykyään hyräillä melodioita (haussa on se mikrofonikuvake niin sitä kautta) ja sen pitäis kai tunnistaa biisejä aika hyvin. Kokeilkaa (ja tulkaa sit kertomaan jos biisi löytyi)!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuva 80-luvulta oletettavasti tai viimeistään 90-luvuna alusta. Elokuvassa mies ihastuu naiseen, joka onkin taidokkaasti tehty "elävä nukke" eli robotti (kuin Westworldissa). Jossain kohtaa mies etsii naista ja on huoneessa, jossa on monia erilaisia robotteja. Muistaako kukaan?
Cherry 2000. Ei ihastu, vaan on naimisissa kyborgin kanssa. Etsii sitä elävän naisen kanssa.
Tää on huikea leffa. Alussa kyborgi hajoaa astianpesukoneesta vuotavaan vaahtoon 😁
Voi kiitos, tämä se trailerin perusteella oli!
Vierailija kirjoitti:
Älä lue jos et pidä kauhukohtauksista:
Onko Hitchcockin vai kenen lyhytelokuva missä vanha musta vanki pakenee vankilasta silmälasien rikkouduttua piiloutumalla ruumisarkkuun odottamaan kaveriaan hakemaan? Kaveri ei pääse hakemaan koska on hänen vieressä arkussa.
Joo tää oli niitä ns. Hitchcockin tarinoita. Häneltä oli sarjassa vain nimi tosin.
Vierailija kirjoitti:
Sarja tai elokuva, missä oli pari poikaa, ilmeisesti jonkinsortin nörttejä. He tulostivat koneella jotenkin naisen ja muistan siitä vain sen miten he halusivat sille naiselle isot rinnat.
Mikäköhän tämä oli? Vaivannut jo vuosia.
Ehkäpä Weird Science vuodelta 1985.
Mikä biisi ja kuka esitti? Sanat menevät näin. "Olen iloinen ja siloinen, cooper-testin jälkeen alle satakiloinen"
Vierailija kirjoitti:
Lyhytelokuva: tyttö kadehti vastasyntynyttä pikkuveljeään, taikoi onnettomuuksia ja samalla hänen silmänsä vaihtoivat väriä.
Lopulta hän puhui äitinsä kanssa ja rauhoittui. Sitten pieni vauva aloittikin saman.
Tuli tv:stä joskus keväällä-90.
Tämän löysinkin: Green eyed monster. Sitä kaivattiin myös Englannissa, jossa se on esitetty vain kerran.
Tytön nimi oli Cora.
Löytyisiköhän täältä apua kadoksissa olevaan metallibiisiin.
Kuulin tämän varmaan joskus yli kymmenen vuotta sitten, kun yksissä bileissä joku vieraista soitti tätä monta kertaa. En ole mikään metallin kuuntelija, joten osaa sanoa tyylilajia, mutta olisikohan ehkä "death". Sellaista raskaampaa kuitenkin, ei mitään radio-metallia.
Biisi alkaa tosi tarttuvilla kitaroille ja koko biisi on melko junttaava. Sellainen tylyhkö. Sanoista ei pahemmin saanut selvää, mutta johonkin väliin toistettiin (uskoakseni) sana flesh. Pariin otteeseen taidettiin myös laulaa jotain "circle around and around". Lopussa oli sellaista kunnon revittelyä.
Keksiiköhän kukaan näin huonoista vihjeistä? Olisi kiva löytää tuo biisi, koska se on jäänyt niin mieleen tällaiselle ei-metallin kuuntelijalle.
Vierailija kirjoitti:
Osaisiko joku auttaa tunnistamaan esittäjän/kappaleen? Areenassa sarjassa Jäljet päättyvät Berliiniin, kausi 8, jakso 5 (Enkelilapsi), kuuluu aivan jakson lopussa.
Tämä: Cat Powerin biisi Paths of Victory
Vierailija kirjoitti:
Mikähän oli se melodista kitarapoppia ysärillä soittanut tyttöbändi jonka eräässä kappaleessa lauletaan "God I wish she was dead"?
Ei ihan sun speksien mukainen, mutta mulle tuli mieleen L7 ja Pretending we're dead
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuore biisi, soinut usein Kissillä. Lapset laulavat kertosäkeen... Auttakee. :)
lapset, tai lapsiääniset naisoletetut, täsmennän.
Ja nyt ärsyttää, kun on kielenpäällä, mitä he laulavat, mutta ei saa kiinni. Mies laulaa muuten, mutta tuo lapsi(?)-kuoro laulaa enimmäkseen.
Olisko MGMT Kids?
Mä oon miettinyt mikä on se sarja, joka joskus näytettiin tv:ssä ja siinä nuori löytää rannalta munan ja siitä kuoriutuu jokin tarunhohtoinen meripeto. En muista mitä kaikkea siinä tapahtui, mutta vikassa jaksossa sen olennon emo tuli hakemaan poikasensa.
"Hämärän rajamailla" uudempaa tuotantoa.
Minulla on kaksi.
Niihin aikoihin kun Puoli Kuusi vielä ilmestyi, näin lastenohjelman jossa Lada kaahasi, ja juontaja hoki "Pysäyttäkää sininen Lada"
Toinen on joskus 90-luvulla Filmnetillä nähty animaatio jossa Aladdin osasi karatea ja potki luurankoja. Potkuanimaatioita ei ollut vaan seuraavassa framessa jalka oli jo suorana.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon miettinyt mikä on se sarja, joka joskus näytettiin tv:ssä ja siinä nuori löytää rannalta munan ja siitä kuoriutuu jokin tarunhohtoinen meripeto. En muista mitä kaikkea siinä tapahtui, mutta vikassa jaksossa sen olennon emo tuli hakemaan poikasensa.
Ja tähän yllä mainitsemaani, että on 2000 luvun jälkeen tehty, enkä oo varma onko 2010 luvunkin jälkeen tehty ja oli ihan lapsiystävällinen sarja. Pelastakaa Willy tuli vähän mieleen vikasta jaksosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon pmiettinyt mikä on se sarja, joka joskus näytettiin tv:ssä ja siinä nuori löytää rannalta munan ja siitä kuoriutuu jokin tarunhohtoinen meripeto. En muista mitä kaikkea siinä tapahtui, mutta vikassa jaksossa sen olennon emo tuli hakemaan poikasensa.
Ja tähän yllä mainitsemaani, että on 2000 luvun jälkeen tehty, enkä oo varma onko 2010 luvunkin jälkeen tehty ja oli ihan lapsiystävällinen sarja. Pelastakaa Willy tuli vähän mieleen vikasta jaksosta.
Kuvauksesta tuli mieleen sarja Surface, jota tehtiin vain yksi kausi.