Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (6191)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se vähintään 20 vuotta vanha biisi, jonka videolla mies ja nainen, jotka on köytetty käsistään yhteen, juoksee upeissa ranta- ja jyrkännemaisemissa?
Olisiko Delerium-Silence?
Vierailija kirjoitti:
Näin joskus todennäköisesti 70-luvulla ohjelman, jossa oli puhuvia vihanneksia. Mielestäni ainakin joku kaali ja ehkä porkkana. Tämä ohjelma oli jotenkin tosi pelottava. Olin pieni lapsi. Muistaako kukaan muu?
Jos ei tähän vastattu niin voinut olla joku aikansa lastenohjelma, mutta tuli myös piirretty mainos mieleen joka tehty 70-luvulla, mutta myöhemminkin satunnaisesti pyörinyt eli kotimaisten vihannesten mainos tuossa ainakin animoidut vihannekset kuten juuri porkkana ja kaali laulavat "Revi pure raasta, syö kasvis kotimaasta". 90-luvulla tämä mainos pyöri kanssa jossain vaiheessa ja silloin tästä tykkäsin.
70-luvun ulkomainen discohitti, tunnettuudessaan Bee Geesin Staying Aliven luokkaa! Melodia katosi päästä, mutta siinä lauletaan joko aa aa aata tai I venytettynä. Mielestäni yhtyeen laulama ja yhtä tunkkaisen kuuloinen kuin esim. tuo Staying Alive. Olen kuullut useita kertoja.
Vierailija kirjoitti:
70-luvun ulkomainen discohitti, tunnettuudessaan Bee Geesin Staying Aliven luokkaa! Melodia katosi päästä, mutta siinä lauletaan joko aa aa aata tai I venytettynä. Mielestäni yhtyeen laulama ja yhtä tunkkaisen kuuloinen kuin esim. tuo Staying Alive. Olen kuullut useita kertoja.
Niin ja jos ei 70- niin korkeintaan 80-luvulta!
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuli mieleen. Jostain syystä tämä oli mulle aika ahdistava kappale lapsuudessa joten siksikin vahvasti mieleen jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuli mieleen. Jostain syystä tämä oli mulle aika ahdistava kappale lapsuudessa joten siksikin vahvasti mieleen jäänyt.
Kiitos yrityksestä! Valitettavasti ei ollut tämä. Tanssittavampi, melodisempi, tunnetumpi kappale haussa.
Vierailija kirjoitti:
Jes! Löysin vihdoin sen itse! Kyseessä oli tämä:
Lapsonen kirjoitti:
Nyt tulee vaikea:
Ranskalainen TV-sarja 70-luvun lopulta. Tapahtuu tulipalo, jossa tuhoutuu perheen koti/tehdasrakennus. Tätä tulipaloa taidettiin näyttää aina jaksojen alkutekstien aikana
Muistaakseni perheen isä oli tuhotyöstä syytettynä ja tuomittiin.
Ratkaisevassa roolissa oli perheen pieni poika, joka pienenä (tulipalon aikoihin) sulloi puisen hevoslelunsa sisään jonkin paperin, joka olisi todistanut isän syyttömyyden (ruokki leikissä hevostaan, "lihapullilla?").
Vuosia myöhemmin poika muistaa tapauksen, todistuskappale löytyy lelun sisältä ja kaikki on taas hyvin.
Pojalla oli muistaakseni myös sisar.
Olispa hienoa, jos joku muistaisi tämän myös. Itse olin silloin n. 10-vuotias.
Nostan tämän esiin, jos joku osaisi edes neuvoa, mitä muuta kautta tätä voisin etsiä. Kiitos tykkäyksistä, vastaus puuttuu vielä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudessa kun oltiin mökillä Lapissa niin radiosta kuului kappale jossa laulettiin "Mittari punaisella, ajan läpi yön". Muuta en kappaleesta muista, mutta jäänyt mieleen. Googlettamalla ei ole löytynyt oikeaa kappaletta ja yksi mitä ehdottaa on Kristian Meurmannin Ajan läpi yön. Ei ole se kun on paljon vanhempi eli kuulin tämän 90-luvun alkuvuosina.
Sitten jää yhdeksi vaihtoehdoksi kun oli paikallisradio mitä kuunneltiin eli jos tuo on esittänyt joku sikäläinen iskelmälaulaja ja kappale ei ole laajemmin tunnettu ja siksi löytyy tietoakin vähemmän.
Hwi Huomenta Suomi olisin ehdottanut, mutta pieleen taisi mennä.
Trio Ässät - Mittari punaisella
Osaisiko joku auttaa tunnistamaan esittäjän/kappaleen? Areenassa sarjassa Jäljet päättyvät Berliiniin, kausi 8, jakso 5 (Enkelilapsi), kuuluu aivan jakson lopussa.
Tummatukkanen vähäpuheinen hieman pöhkö mies (!) lähtee pelastamaan joitain vankeja vietnamista. Homma menee jotenkin pieleen ja jäbästä tulee joku viidakon James Bond. Lopuksi ajalee helikopterilla. Ampuu tietsikoitan lopussa. Kasarileffa. Katoin sen japaniks dubattuna.
Kuulostaa ihan Rambo 2-elokuvan juonelta.
Lapsonen kirjoitti:
Lapsonen kirjoitti:
Nyt tulee vaikea:
Ranskalainen TV-sarja 70-luvun lopulta. Tapahtuu tulipalo, jossa tuhoutuu perheen koti/tehdasrakennus. Tätä tulipaloa taidettiin näyttää aina jaksojen alkutekstien aikana
Muistaakseni perheen isä oli tuhotyöstä syytettynä ja tuomittiin.
Ratkaisevassa roolissa oli perheen pieni poika, joka pienenä (tulipalon aikoihin) sulloi puisen hevoslelunsa sisään jonkin paperin, joka olisi todistanut isän syyttömyyden (ruokki leikissä hevostaan, "lihapullilla?").
Vuosia myöhemmin poika muistaa tapauksen, todistuskappale löytyy lelun sisältä ja kaikki on taas hyvin.
Pojalla oli muistaakseni myös sisar.
Olispa hienoa, jos joku muistaisi tämän myös. Itse olin silloin n. 10-vuotias.
Nostan tämän esiin, jos joku osaisi edes neuvoa, mitä muuta kautta tätä voisin etsiä. Kiitos tykkäyksistä, vastaus puuttuu vielä...
Kysy Redditissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se vähintään 20 vuotta vanha biisi, jonka videolla mies ja nainen, jotka on köytetty käsistään yhteen, juoksee upeissa ranta- ja jyrkännemaisemissa?
Olisiko Delerium-Silence?
Joo, tämä se on!
Vierailija kirjoitti:
Mikähän mahtaisi olla kasarilta elokuva, jossa päähenkilö taitoluistelijatyttö ja hänellä oli jotain vastoinkäymisiä kilpailussa ja harjoittelussa, olikohan jonkun kilpakumppanin kanssa jotain skismaa. Muistan jonkun kohtauksen missä istui murjottamassa ja natusti jotain sitkeää namia. Loppui varmaan siten että tämä luistelijatyttö voitti jonkun kisan ja tämän kilpakumppaninsa. Amerikkalainen tai kanadalainen filmi. Mikähän lieni?
Muistan nähneeni 90-luvulla amerikkalaisen elokuvan nimeltä Unelma jäällä. IMDb:n mukaan aluperäinen nimi on The Cutting Edge ja se on vuodelta 1992. Onkohan se tämä?
Mua on häirinnyt jo vuosia elokuva lapsuudestani, näin sen joskus 90-luvulla. Siinä on poika ja hänellä on ystävänä keiju tms ja elokuvan lopussa tämä keiju heittäytyy takkaan tai tuleen ja palaa. Olen yrittänyt etsiä tätä, mutta ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Mua on häirinnyt jo vuosia elokuva lapsuudestani, näin sen joskus 90-luvulla. Siinä on poika ja hänellä on ystävänä keiju tms ja elokuvan lopussa tämä keiju heittäytyy takkaan tai tuleen ja palaa. Olen yrittänyt etsiä tätä, mutta ei löydy.
Perhoskeiju/Danger pleine lune (Kanada/Tshekkoslovakia 1992).
Mikähän oli se melodista kitarapoppia ysärillä soittanut tyttöbändi jonka eräässä kappaleessa lauletaan "God I wish she was dead"?
Vierailija kirjoitti:
Mikähän oli se melodista kitarapoppia ysärillä soittanut tyttöbändi jonka eräässä kappaleessa lauletaan "God I wish she was dead"?
Lambretta?